کد خبر 665373
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱

معاون وزیر بهداشت و درمان یمن با بیان اینکه جان صدها بیمار یمنی در سایه ادامه تجاوز و تحریم عربستان در معرض خطر مرگ است، گفت: سازمان بهداشت جهانی به تعهدات خود درباره تامین سریع داروی مورد نیاز بیماران عمل نمی‌کند.

 به گزارش مشرق، ادامه حملات دشمن سعودی به یمن و بمباران بخش قابل توجهی از زیربناهای درمانی در این کشور در کنار اعمال تحریم ها موجب شده که مراکز درمانی و بخصوص بخش دیالیز یمن با محدودیت ارائه خدمات به بیماران مواجه باشند.

در همین خصوص «احمد عثمان»، پزشک یمنی اظهار داشت: در حال حاضر صدها نفر از شهروندان یمنی به دلیل نبود دستگاه دیالیز با خطر مرگ حتمی روبرو هستند.

وی تصریح کرد: بیشتر مراکز درمانی و بیمارستان های یمن طی هفته گذشته از بخش های دولتی و خصوص یمن و همچنین نهادهای بین المللی ملتمسانه درخواست کمک کرده اند تا شاید به داد مراکز دیالیز یمن برسند.

خطر در کمین جان صدها بیمار کلیوی یمنی +عکس 

پزشک یمنی با هشدار درباره احتمال بروز فاجعه انسانی در سایه ادامه تجاوز و تحریم عربستان علیه ملت یمن گفت: جای شرم است که نهادهای بین المللی و در راس آن سازمان ملل نسبت به اوضاع یمن بی تفاوت بوده و از ائتلاف سعودی برای ریختن خون ملت بی پناه یمن حمایت می کنند.

بهداشت جهانی به تعهدات خود در تامین داروی بیماران صعب العلاج عمل نمی کند

در همین حال «ناصر العرجلی»، معاون وزارت بهداشت یمن نیز از عدم پایبندی سازمان بهداشت جهانی به تعهدات خود مبنی بر تامین سریع داروهای مورد نیاز بیماران صعب العلاج و بخصوص افرا مبتلا به نقص کلیوی شکایت کرد.

وی با بیان اینکه شمار بسیاری از بیماران کلیوی و دیگران با خطر مرگ روبرو هستند، افزود: سازمان بهداشت جهانی باید به تعهدات خود پایبند بوده و به مسئولیت خود در قبال ملت یمن عمل کند.

خطر در کمین جان صدها بیمار کلیوی یمنی +عکس 

این مقام یمنی تصریح کرد: با ادامه تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن و وجود تحریم ها بخش بهداشت و درمان این کشور در معرض فروپاشی کامل است.

العرجلی ضمن هشدار درباره احتمال وقوع فاجعه انسانی در یمن از جامعه بین المللی خواست به وظیفه خود در کاستن از درد و رنج ملت یمن و تلاش برای توقف تجاوز سعودی عمل کرده و کمک های فوری بخصوص در زمینه درمان به ملت یمن ارائه بدهد.

صدها بیمار در استان إب در معرض خطر مرگ هستند

بیش از پانصد نفر از بیماران کلیوی در استان إب در مرکز یمن نیز به دلیل توقف کار مرکز دیالیز بیمارستان انقلاب شهر إب با تهدید جانی مواجهند.

خطر در کمین جان صدها بیمار کلیوی یمنی +عکس 

بیمارستان انقلاب إب یکی از بزرگ ترین مراکز پزشکی و درمانی در یمن است که تنها یک دستگاه دیالیز دارد و مجبور است آنهایی را که سه بار در هفته به دیالیز نیاز دارند یک بار دیالیز کند.

در طول مدت تجاوز ائتلاف سعودی به یمن تاکنون پنج نفر از بیماران کلیوی إب جان خود را از دست داده و حال بیش از یکصد و پنجاه نفر دیگر از آنها نیز وخیم است.

به گفته منابع پزشکی إب در صورتی که نهادهای بهداشت بین المللی برای تامین دستگاه دیالیز این استان اقدامی نکنند قطعا شمار فوتی ها افزایش خواهد یافت.

دشمن سعودی مانع رسیدن داروهای دیالیز به یمن می شود

این در حالی است که ائتلاف سعودی همچنان شرکت های دارویی یمن را از ارسال دارو بخصوص داروهای مورد نیاز در دیالیز به صنعا و دیگر استان های یمن منع می کند.

منابع پزشکی در بیمارستان انقلاب صنعا و وزارت بهداشت یمن اعلام کردند شرکت های واردات دارو به دلیل ادامه تحریم ها از سوی ائتلاف سعودی قادر به رساندن دارو بخصوص داروی مخصوص دیالیزی ها به یمن نیستند.

این منابع افزودند: مراکز دیالیز بیمارستان انقلاب صنعا به دلیل مواجه بودن با کمبود تجهیزات و پزشک و نبود دارو قادر به انجام هیچ عمل دیالیز نیست.

جان بیماران و مجروحین الحدیده در خطر است

یک منبع پزشکی در بیمارستان انقلاب استان الحدیده در غرب یمن نیز اظهار داشت: به دلیل نبود تجهیزات درمانی، خطر واقعی جان بیماران دیالیزی را تهدید می کند.

این منبع با بیان اینکه بیمارستان الحدیده با کمبود شدید تجهیزات در بخش دیالیز مواجه است، افزود: دیگر بخش های بیمارستان نیز به دلیل ادامه تجاوز و تحریم های سعودی ها علیه یمن با کمبود تجهیزات و محدودیت  ارائه خدمات درمانی روبرو هستند.

وی افزود: دارو و تجهیزات پزشکی بیماران کلیوی بسیار کم شده و همین قضیه جان آنها را تهدید می کند.

این منبع تصریح کرد: مراکز سوختگی، اتاق عمل و بخش اورژانس بیمارستان هم به دلیل نداشتن دارو و تجهیزات کافی امکان ارائه خدمات مناسب به مردم رنج دیده یمن را ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس