معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی گفت که امیدواریم مرکز پایش ماهواره ای و مرکز داده تا خردادماه سال آینده عملیاتی شود و فاز اول مرکز آزمایش از راه دور در این مرکز نیز راه اندازی شده و فاز دوم آن نیز هر چه زودتر به سرانجام برسد.

به گزارش مشرق، محسن بهرامی روز سه شنبه در سفری که به همراه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان البرز داشت در جمع کارکنان این مرکز فضایی، با بیان اینکه ماهواره سنجش از راه دور منبع اطلاعات ارزان است، گفت: مرکز فضایی ایران در ماهدشت استان البرز یک منبع اطلاعاتی عظیم برای استفاده کاربران مختلف است.
 
وی تصریح کرد: سازمان فضایی در گذشته دچار یک وقفه به دلیل جدایی از وزارت ارتباطات شد که برای پیشبرد آمورش نیاز به حمایت های وزیر دارد.
 
رئیس سازمان فضایی کشور با بیان اینکه مرکز فضایی ایران در ماهدشت یک مرکز گردآوری داده های ماهواره ای می باشد، بیان داشت: با پیشرفت این مرکز صرفه جویی زیادی در خرید تصاویر ماهواره ای و نگهداری و ارایه خدمات می شود.
 
وی اضافه کرد: برای پیشبرد اهدافمان کارگاه های آموزشی با سازمان ملل داشتیم و سران اپسکو نیز تا 2 سال آینده در ایران حضور پیدا می‌کنند که تا آن زمان باید طرح توسعه ماهدشت اجرا شود.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری ‌اطلاعات با بیان اینکه باید ایستگاه دریافت ماهواره سنجش از راه دور و ماهواره مخابراتی و همچنین مرکز تجمیع ماهواره ای توسعه یابد، افزود: در این منطقه برق و مخابرات وجود دارد اما باید دو منبع به دلیل احتمال قطع برق به عنوان سیستم پشتیبانی وجود داشته باشد.
 
وی به دلیل ساخت این مرکز در منطقه ماهدشت در سال های دور اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از دلایل ساخت این مرکز در ماهدشت شورآباد بودن و آب نداشتن این منطقه است که دلیلی برای نداشتن طرح های توسعه ای است تا کسی در اطراف آن سکونت نکند.
 
بهرامی گفت: ما در این مرکز فعالیت‌های نجومی داریم و به همین منظور با چند تلسکوپ در سطح کشور را برای همکاری و خدمات بیشتر هماهنگ کرده‌ایم تا به صورت شبکه ای خدمات بیشتری ارایه دهیم.
 
مرکز فضایی ایران در منطقه ماهدشت استان البرز در سال 1356 به بهره برداری رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس