کد خبر 663083
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲

رئیس دانشکده هواپیمایی با اشاره به بکارگیری سیمیلاتورهای پرواز متناسب با هواپیماهای جدیدی که وارد ناوگان می‌شوند، گفت: بودجه سال ۹۶ دانشکده با ۳۰ درصد افزایش به ۱۴ میلیارد تومان ارتقاء یافته است.

به گزارش مشرق، مراسم روز دانشجو امروز در محل سالن اجتماعات دانشکده صنعت هواپیمایی برگزار شد.

در حاشیه این مراسم رئیس دانشکده هواپیمایی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در 100 سال گذشته شاهد وقوع حوادث زیادی در حوزه دانشجویی بودیم. پس از کودتای 28 مرداد نیکسون به تهران سفر کرد که روز 16 آذر آن سال در دانشگاه تهران که کانون اعتراض در این باره بود 3 نفر به شهادت رسیدند و با از جان گذشتگی یادگاری از خود بر جای گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه 16 آذرماه روز جهانی هواپیمایی است، گفت: کنوانسیون شیکاگو برای تشکیل ایکائو روز جهانی هواپیمایی را از سال 1992 به رسمت شناخت و سازمان ملل نیز آن را تائید کرده است که فرصتی برای تقدیر از عملکرد دست‌اندرکاران صنعت است.

رئیس دانشکده هواپیمایی ادامه داد: حفظ ایمنی و افزایش کارایی حمل و نقل هوایی در توسعه اقتصادی پایدار کشور نقش مهمی ایفا می‌کند که امیدواریم با تلاش و کوشش متخصصان داخلی صنعت هوانوردی به جایگاه واقعی خود دست یابد.

قنبری با بیان اینکه دانشکده صنعت هواپیمایی تربیت نیروی انسانی متخصص صنعت را بر عهده دارد، گفت: در 2 سال گذشته تلاش کردیم در متون درسی و سرفصل دروس مرتبط با نزارهای صنعت تغییراتی اعمال کنیم.

وی به بروز رسانی دستگاه‌های شبیه‌ساز پرواز (سیمیلاتور) در دانشکده صنعت هواپیمایی اشاره کرد و گفت: آخرین سیمیلاتوری که به روز رسانی کرده‌ایم سیمیلاتور برج مراقبت است.

قنبری یادآور شد: همچنین متناسب با ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی کشور برنامه‌ریزی کرده‌ایم بخشی از سیمیلاتورهای جدیدی که در دانشکده به کار می‌بریم متناسب با هواپیماهای جدیدی باشد که به زودی وارد ناوگان هوایی کشور می‌شود.

وی ادامه داد: سالانه 150 الی 200 نفر از دانشکده صنعت هواپیمایی فارغ‌التحصیل می‌شوند. در حال حاضر 750 دانشجوی آکادمیک و 350 دانش‌پذیر حوزه مهارتی جمعاً 1100 نفر دانشجو و دانش‌پذیر داریم.

قنبری به افزایش 30 درصدی بودجه سال 96 دانشکده این صنعت هواپیمایی اشاره کرد و گفت: سال گذشته بودجه دانشکده 11 میلیارد تومان بود که امسال به 14 میلیارد تومان افزایش یافت.

رئیس دانشکده هواپیمایی گفت: متناسب با پرداخت‌ها بودجه‌ها را دریافت می‌کنیم، سال گذشته 95 درصد بودجه را جذب کردیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
    0 0
    ان شاء الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس