عضو شورای شهر مشهد مقدس با بیان اینکه آمار شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس این شهر نسبت به سایر شهرهای کشور پیشی گرفته است، گفت: بزرگترین باغ موزه دفاع مقدس کشور در مشهد مقدس احداث می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی امیری» عضو شورای شهر و کمیسیون فرهنگی مشهد مقدس با اشاره به فعالیت‌های شهرداری تهران به مناسبت انتخاب مشهد مقدس در سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، اظهار داشت: از سال‌های گذشته شهرداری مشهد مقدس در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با این حوزه را برای مناسب‌سازی فضای شهر در سال آینده آغاز کرده است.

وی ادامه داد: شهر مشهد در دوران دفاع مقدس و امروز، در شمار تعداد شهدای مدافع حرم رتبه اول را دارد، از این رو شهرداری مشهد مقدس برای معرفی شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم در سالی که مشهد مقدس پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته شده است، برنامه‌های ویژه ای تدارک دیده است.

حجت الاسلام اخلاقی با بیان اینکه برای آشنایی مردم مشهد مقدس با سیره شهدا ویژه نامه «شهرآرا محله» در سطح شهر منتشر می‌شود، گفت: خانواده شهدای مدافع حرم مشهد مقدس در نقاط مختلف از شهر مستقر هستند، برای آشنایی باقی مردم شهر با سیره شهدا مسئولان فرهنگسراها را مامور تقدیر از خانواده‌ها و چاپ زندگی‌نامه شهدا کردیم.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: این برنامه جهت استمرار خط ایثار و شهادت بعد از دوران دفاع مقدس و همچنین تبدیل حفاظت از حرم اهل بیت (ع) به عنوان یک فرهنگ، اجرا می‌شود. مشهد مقدس امروز با حضور 25 میلیون زائر ایرانی و سه میلیون زائر غیرایرانی می‌تواند، پیشانی تحول فرهنگی در دنیای اسلام و ایران باشد. با سرمایه گذاری در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انعکاس آن در میان اذهان عمومی شاهد تاثیرگذاری آن خواهیم بود.

بزرگ ترین باغ موزه در مشهدمقدس احداث می‌شود

«محمدحسین جهانبخش» عضو شورای شهر مشهد مقدس از حضور 98 درصدی ایثارگران در شورای شهر مشهد خبر داد و گفت: نخستین بار در شورای شهر مشهدمقدس، تشکیل کمیسیون ویژه ایثارگران تصویب و اجرا شده است. این کمیسیون تا پایان عمر شورا مصوبه دارد، اما در تلاش هستیم که به عنوان کمیسیون دائمی در شورای شهر مشهد به تصویب برسانیم.

وی افزود: در این کمیسیون خدماتی علاوه بر امتیازات قانون جامع ایثارگران، به جانبازان بالای 25 درصد و خانواده شهدا اختصاص می‌یابد.

این عضو شورای شهر مشهد مقدس عنوان داشت: در ماه‌های آینده اماکنی از شهر مزین به نام شهدای مدافع حرم خواهد شد.

جهانبخش از احداث باغ موزه مشهد مقدس خبر داد و گفت: شهرداری زمینی به ارزش حدود 500 میلیارد تومان را برای احداث باغ موزه دفاع مقدس اختصاص داده است. طراحی‌ این پروژه به پایان رسیده و در مرحله اجرا قرار دارد. به جهت مجاورت باغ موزه با پارک خانوادگی کوه سنگی قصد داریم ارتباطی میان این دو برقرار کنیم.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک باغ موزه، پارک کوه سنگی و گلزار شهدای گمنام در مشهد مقدس به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام همچون یک نقطه فاخر جاودانه در عرصه دفاع مقدس به شمار خواهد رفت.

این عضو شورای شهر مشهد مقدس در پایان با اشاره به فضاسازی شهر مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، اظهار داشت: در این راستا اجرای برنامه‌هایی از جمله دیوارنویسی، نام‌گذاری میادین و احداث پارک را در دستور کار داریم.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس