قاضی ایالت «میشیگان» دستور داد که بازشماری دستی آراء انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا در این ایالت می‌بایست بدون تعویق ظهر روز دوشنبه به وقت محلی آغاز شود.

 به گزارش مشرق، قاضی «مارک گلداسمیت» تلاش مقامات ایالت «میشیگان» برای به تعویق انداختن بازشماری دستی حدود 4.8 میلیون برگه رأی این ایالت را رد کرد و اعلام کرد که بازشماری آراء انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا در ایالت میشیگان باید ظهر روز دوشنبه (امروز) آغاز شود.

روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش کرد، این قاضی فدرال طی حکمی که اواخر شب گذشته صادر شد اعلام کرد که بازشماری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت میشیگان می‌بایست ظهر روز دوشنبه آغاز شود و احتمالاً ایالت میشیگان کار بازشماری آراء را قبل از مهلت 13 دسامبر به پایان می‌رساند.

مارک گلداسمیت در حکم یکشنبه شب خود، هرگونه تلاش مقامات ایالت میشیگان برای به تعویق انداختن شمارش دستی حدود 4.8  میلیون رأی این ایالت را رد کرد.

«جیل استین» نامزد حزب سبز در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا استدلال کرده بود که وقفه دستکم دو روز کاری بعد از اقدام نهایی هیأت مدیره در خصوص درخواست بازشماری، غیرقانونی است.

گلداسمیت طی بررسی‌ها متوجه شد که تعویق در بازشماری آراء حتی اگر وقفه دو روزه باشد، می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد و به همین دلیل استدلال‌های مقامات ایالت میشیگان مبنی بر اینکه بازشماری آراء هزینه‌هایی را برای مالیات‌دهندگان این ایالت به همراه خواهد داشت را نادیده گرفت.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با اختلاف 10 هزار و 704 رأی و یا همان دو دهم درصد در ایالت میشیگان بر «هیلاری کلینتون»  نامزد دموکرات‌ها غلبه کرد. استین حدود یک درصد از مجموع آراء این ایالت را به دست آورد.

با اینحال، «بیل شوئت» دادستان کل جمهوری‌خواه، کمپین ترامپ و  سوپر پک‌ها به طور جداگانه دادخواست‌هایی را مطرح ردند و از دادگاههای ایالتی خواستند که مانع بازشماری آراء شود و استدلال کردند که استین از آنجایی که شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارد، از عدم بازشماری آراء آزرده خاطر نمی‌شود.

حزب سبز همچنین خواستار بازشماری آراء انتخاباتی در ایالت‌های پنسیلوانیا و ویسکانسین است و استین استدلال کرد که بی‌قاعدگی در آراء در سه ایالات نامبرده نشان می‌دهد که ممکن است تقلب‌هایی در انتخابات صورت گرفته باشد و ممکن است حملات سایبری موجب دستکاری در نتیجه انتخابات در این سه ایالت شده باشد.

بنا به گزارش گاردین، مسوولان انتخاباتی در هر سه ایالت نامبرده که در تمامی آنها ترامپ با اختلاف اندک پیروز شد، ابراز اطمینان کردند که نتیجه انتخابات کاملاً صحت داشته است. با اینحال حتی اگر بازشماری آراء در سه ایالت مذکور صورت گیرد، باز هم کلینتون شانس به دست اوردن آراء کافی برای آنکه پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شود را ندارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس