پت رابرتسون اوانجلیست مشهور آمریکایی و از حامیان دانلد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری گفته بود «فکری به حال موشک‌ها، سامانه‌های پرتاب و توانمند‌ی‌های هسته‌ای ایران بکنید. یک نفر باید جلوی آنها را بگیرد.»

سرویس جهان مشرق - پت رابرتسون از چهره های تلویزیونی فعال در ایالات متحده طی 40 سال اخیر است. او و جری فالول، نخستین کشیش های تندرویی بودند که از دهه 1970 میلادی در شبکه‌های تلویزیونی به انتقادات مذهبی از حکومت آمریکا پرداختند و بعدتر به «اوانجلیست» مشهور شدند.

جدا از مخالفت با سقط جنین، همجنس‌بازی و فمینیسم، سیاست خارجی واشینگتن یکی از محورهای عمده اظهارنظرهای سیاسی این افراد بوده و هست. آنها خواستار آمادگی کامل ایالات متحده برای پیروزی در جنگ آخر الزمان (آرماگدون)، تخاصم با کشورهای اسلامی و از همه مهمتر، تقویت اسرائیل هستند. برای آنها تشکیل حکومت قدرتمند یهودی مقدمه ظهور مسیح به شمار می‌آید.

جب بوش و تد کروز، دو نامزدی بودند که به دلیل سوابق و مواضعشان حمایت بیشتری از سوی اوانجلیست‌ها دریافت کردند. حتی یک سال پیش، پت رابرتسون با جب بوش به مصاحبه پرداخت. [1] اما پس از نهایی شدن نامزدی ترامپ، پت رابرتسون تمام تلاشش را برای پیروزی او انجام داد.

پت میان بسیاری از مردم آمریکا به اظهار نظرهای عجیب و غریب و پیش بینی های نادرست، شهرت دارد، [2] (از جمله گفتگو با خدا در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری) اما رابطه نزدیکی با خانواده بوش و دو رئیس‌جمهور اسبق آمریکا داشته و بیم آن می‌رود بتواند از نفوذ خود بهره گرفته و روابطش با ترامپ را تقویت کند.

پت مشاور غیررسمی بوش پسر در دوران ریاست جمهوری او بود. به اذعان او و اعتراف مشاور سیاسیِ وقت کاخ سفید، او با جرج پوش پسر پیش از آغاز حمله به عراق گفتگو کرده و از او خواسته مردم را برای هر میزان تلفات در این جنگ آماده کند. پت بارها اعلام کرد که از نظر او «بوش یک نظرکرده از سوی خداوند است». حتی پیش از انتخابات 2004 میلادی رابرتسون می‌گفت «خداوند دوست دارد بوش دوباره رأی بیاورد و مبارزه با تروریسم را ادامه دهد.» [3]

 

نگذارید این اوانجلیست به ترامپ نزدیکتر شود 

 
پت رابرتسون در کنار جرج بوش پدر و پسر
 
 
 نگذارید این اوانجلیست به ترامپ نزدیکتر شود

مروری بر مواضع او نشان می‌دهد هر چه رابرتسون به ترامپ نزدیکتر شود، سیاست‌های ضدایرانی دولت آمریکا تشدید می‌شود. دو مورد از اظهارات صریح او را در اینجا می‌خوانید:

* پت تا آن حد از ایران متنفر است که یک بار در مخالفت با راهپیمایی دگراباشان در آمریکا جمله‌ای گفت که عمق نفرتش از حکومت ایران را نشان می‌داد. پت  اگر قرار باشد چنین اقدامی را تحمل کنیم، لابد فردا هم باید منتظر باشیم آیت‌الله های ایرانی شیکپوش راهپیمایی کنند.[4]

* پرونده هسته‌ای ایران به شدت موجب نگرانی رابرتسون شده بود. او در بیانیه‌ای تلویزیونی اعلام کرد:«آنها سال‌ها است توانمندی‌های هسته‌ای خود را افزایش می‌دهند. حالا هم سامانه‌های پرتاب موشک را تقویت می‌کنند. آنها فقط یک هدف دارند: می خواهند اسرائیل را از روی زمین محو کنند. آنها می‌خواهند اسرائیل را نابود کنند. این چیزی است که اعلام کرده‌اند و دارند انجام می‌دهند».

او سپس به خطر وقوع جنگ از سوی ایران اشاره کرد و گفت:«روزی که هیتلر ظهور کرد، مردم می‌گفتند ممکن نیست کسی بخواهد چنین حماقتی بکند. اما او 50 میلیون انسان را کشت و این کار را کرد. فکری به حال موشک‌ها، سامانه‌های پرتاب و توانایی‌های هسته‌ای ایران بکنید. یک نفر باید جلوی آنها را بگیرد. خانم ها و آقایان، فقط یک بمب برای نابودی اسرائیل کافی است». پت ادامه داد یکی از مقامات ایران گفته است «اگر مجبور باشیم برای نابودی اسرائیل 10-20 میلیون انسان را می کشیم» و سپس نتیجه گرفت «آنها نمی فهمند دارند چه می کنند... یک راه کلیدی این است که در حوزه گازی به آنها فشار بیاوریم اما فکر نمی‌کنم با توجه به حمایت‌های چین و روسیه فایده‌ای داشته باشد. ما در جهان خطرناکی زندگی می کنیم و این یک لحظه حساس است.»[5]

{$sepehr_media_1880425_400_300}

 رابرتسون پس از تعریف و تمجید از ترامپ می‌گوید «من باور دارم او هوای دوستانش را دارد»

* پت رابرتسون در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد در مصاحبه ای او را متهم به نیات شوم برای کشتار بزرگ در جهان کرد و ادامه داد «فکر نمی کنم خداوند به چنین فردی اجازه دهد جهان را با یک بمب اتم به هوا بفرستد». او همچنین گفت اگر ایالات متحده هر گونه کمکی در اختیار جوانان ایرانی قرار دهد، آنها علیه نظام دینی در کشور خود شورش می‌کنند. [6]



[1] http://www.huffingtonpost.com/peter-montgomery/why-is-jeb-bush-courting_b_8350918.html

[2] http://www.alternet.org/belief/10-craziest-things-pat-robertson-has-said

[3] http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/articles/A49088-2004Oct20.html

[4] http://glossynews.com/entertainment/television/201507221219/pat-robertson-gay-atheists-are-the-shocktroops-of-iran/

[5] http://www.cbn.com/cbnnews/newsextra/2009/september/pat-robertson-iran-wants-to-destroy-israel/?mobile=false

[6] http://www.newsmax.com/Headline/pat-robertson-iran-ahmedinejad/2011/03/01/id/387953/

 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • محمود ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
    0 0
    چرا کسی توفکر این بیچاره نیست که درمان بشه بالاخره هر مرضی یه دوایی داره
  • ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
    0 0
    مشرق تو که از خداته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس