طالب ­زاده گفت: یکی از کارهای خوب «ثریا» کارهای برون­ مرزی است که در حوزه شما نبوده است اما شما به سراغ روسیه رفته ­اید؛ وقتی کاسترو فوت شد دوره جدیدی شروع شده که باید در این دوره حرف­ های زیادی در رابطه با کوبا داشته باشیم که حرفی نداریم و حتی باید در مورد خود آمریکا حرف جدیدی بزنیم که متاسفانه نداریم.

به گزارش مشرق، برنامه عصر این هفته با حضور محسن مقصودی، تهیه کننده و مجری برنامه ثریا و محسن حاج کرمی، مدیر تولید ثریا با بررسی رسانه تراز انقلاب اسلامی بر روی آنتن شبکه افق رفت.

در این برنامه، رسانه تراز انقلاب اسلامی مورد کنکاش قرار گرفت و "ثریا" بعنوان یکی از رویش­هایی که با نگاهی انقلابی به مسائل کشور می­پردازد میهمان "عصر" بود تا عوامل برنامه ثریا از نوع نگاهشان به مسائل انقلاب اسلامی و چالش­ها و ظرفیت­های پیش روی انقلاب اسلامی بگویند و نوع دغدغه­ای که باعث شد تا به برنامه­سازی در این حوزه روی بیاورند را مطرح کنند.

آیا رسانه ­ها به اندازه انقلاب اسلامی توانسته‌اند خواب ظالمان را برآشفته کنند؟

محسن مقصودی، مجری و تهیه کننده برنامه ثریا در ابتدای برنامه اظهار داشت: خوب است که ما به برنامه‌ها و رسانه‌های تراز انقلاب اسلامی مانند ثریا، عصر و برنامه های دیگر بپردازیم چرا که این برنامه ها و شبکه‌های انقلابی باید خودشان را با یکسری معیارها بسنجند که چقدر به رسانه تراز انقلاب نزدیک شده‌اند؛ ما معتقدیم که انقلاب اسلامی پدیده قرن بوده است و خواب ظالمان دنیا را برآشفته کرده است اما آیا رسانه های ماهم به اندازه انقلاب اسلامی توانسته‌اند این پیام را به دنیا برسانند و آیا توانسته‌اند آرمان‌های انقلاب را در کشور خودمان محقق کنند؟

 

{$sepehr_media_1880177_400_300}

رسانه در نگاه امام خمینی (ره) خنثی نیست

وی افزود: رسانه در نگاه امام خمینی (ره) نمی‌تواند خنثی باشد؛ انقلاب اسلامی با این آرمان­های بزرگی مانند عدالتخواهی، مبارزه با ظلم در تمام دنیا، رفع فقر و فساد و تبعیض در داخل کشور باید رسانه‌ای داشته باشد که در مقابل این آرمانها ساکت نباشد.

مجری ثریا ادامه داد: حضرت امام در منشور روحانیت می‌فرمایند که "روحانیت متعهد به خون سرمایه‌داران زالو صفت تشنه است و هرگز با آنان سر آشتی نداشته و نخواهد داشت" و همین تعبیر را هم در رابطه با رسانه در منشور هنر دارند که می‌فرمایند "تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی، اسلام ائمه هدی، اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگان تاریخ تلخ و شرم‌آور محرومیت ها باشد؛ هنری زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه‌داری مدرن و کمونیسم خون آشام و نابود کننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بی درد و در یک کلمه اسلام آمریکایی باشد؛ هنر در مدرسه عشق نشان دهنده نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی است؛ هنر در عرفان اسلامی ترسیم روشن عدالت و شرافت و انصاف و ترسیم تلخ کامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است".

 ثریا برنامه خنثی نمی سازید/ رسانه انقلاب‌اسلامی باید مغضوب باندهای قدرت و ثروت داخلی و خارجی باشد/ مردم مدیرانی می‌خواهند که خودشان را بدهکار انقلاب بدانند +فیلم

رسانه انقلاب اسلامی قطعا مغضوب باندهای قدرت و ثروت باندهای داخلی و خارجی است

محسن مقصودی اظهار داشت: به نظر بنده این پیام امام خمینی (ره) مانیفست هنر انقلاب اسلامی است یعنی رسانه انقلاب اسلامی نمی‌تواند رسانه­ای باشد که هم باندهای قدرت و ثروت از آن خوششان می‌آید و هم مستضعفین. رسانه انقلاب اسلامی قطعا مغضوب باندهای قدرت و ثروت باندهای داخلی و خارجی است و قطعا محبوب همه مستضعفین و عموم مردم است چراکه مردم ما مردمی هستند که عدالت و مبارزه با ظلم را دوست دارند.

رسانه تراز انقلاب اسلامی نمی­تواند برنامه سرگرم کننده غفلت­ زا تولید کند­

وی افزود: حتی رسانه تراز انقلاب اسلامی نمی­تواند برنامه سرگرم کننده غفلت­زا تولید کند؛ قطعا برنامه سرگرم کننده این رسانه امید بخش است.

طالب زاده خطاب به مقصودی گفت: شما کارهایی را انجام داده‌اید که قبلا از این دست کارها صورت نگرفته بود؛ یکی از کارهای عجیب شما مستندسازی بوده و شنیده­ام که برای تهیه مستند روسیه هم رفته­اید، واقعا تبیین کردن شرایط روسیه کنونی برای مردم بسیار مهم است؛ همچنین شنیده‌ام که در حوزه آمریکای جنوبی هم در حال تهیه مستند هستید؛ مستندی که ساخته بودید با عنوان "متولد کالیفرنیا" که تقریبا همه این مسائل خارج از حوزه میز ثریا بود. چرا در برنامه ثریا روی به چنین کارهایی آوردید؟

محسن مقصودی در پاسخ اظهار داشت: برنامه ثریا یک تیم بیست نفره‌ای از جوانان است که عمدتا رشته‌های مهندسی خوانده‌اند اما درحال حاضر با توجه به احساس نیازی که در حوزه جنگ نرم می‌شد روی به این حوزه آورده‌اند و رسانه را یاد گرفته‌اند و اکثرا پشت صحنه هستند و نمی‌خواستند رسانه‌ای بشوند و اگر کار برکتی داشته است به دلیل اخلاص آنها بوده است؛ شعار برنامه، "دیده­بانی برای پیشرفت ایران" است و خود این موضوع بسیار مهم است که ما بتوانیم دیده­بانی چالش‌های مسیر پیشرفت، عقب­گردها و دستاوردها را به خوبی انجام بدهیم که در این شرایط است که می‌توانیم جریان‌ها را مورد بررسی قرار بدهیم چه شرایطی که انقلاب اسلامی پیشرفت کرده است و چه جاهایی که جریان سرمایه­دار غرب­گرا اجازه نداده است که انقلاب اسلامی پیشرفت بکند و کم کاری­های خودش را به اسم انقلاب اسلامی زده است.

مبارزه با استکبار و مبارزه با کدخداهای داخلی و جریان اشرافی­گری دو روی یک سکه ­اند

وی افزود: ما پیشرفت را به مفهوم توسعه به معنای غربی نمی‌دانیم و برای همین است که ثریا برنامه ­هایی در حوزه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارد چرا که پیشرفت را به معنای عام آن مدنظر قرارداده است. پیشرفت شاید در نگاه برخی از مسئولین این باشد که اگر یک شهری برج­های سر به فلک کشیده داشته باشد پیشرفته است اما نگاه انقلاب اسلامی این است که کشوری پیشرفته است که در آن فقر و فساد و تبعیض نباشد و همه مردم پیشرفت و رفاه داشته باشند نه یک عده محدود؛ لازمه این مباحث پیشرفت علمی، استقلال کشور و مبارزه با استکبار هم هست.

تهیه کننده ثریا تصریح کرد: ما از امام و رهبر انقلاب یاد گرفته­ایم که فقط از از استکبار ستیزی حرف نزنیم بلکه شاید تندترین مستندهای ما در نقد فاصله­های طبقاتی، عدالت اجتماعی و رفع فقر و محرومیت در سیستان و بلوچستان و استان خوزستان و نقاط دیگر بوده است چراکه مبارزه با استکبار و مبارزه با کدخداهای داخلی و جریان اشرافی­گری در داخل رو را دو روی یک سکه می­بینیم؛ انقلاب اسلامی می­گوید همانطور که باید از مستضعفین داخلی حمایت کنید و با سرمایه­داران زالو صفت داخلی مبارزه کنید، همانطور باید با نظام سرمایه­داری غرب و استکبار آمریکا باید مبارزه بکنید.

هرجایی که مدیران ما با مدل انقلاب اسلامی و جهادی کار کرده­ اند توانستیم شرایط تحریم را معکوس کنیم

مقصودی با اشاره به برنامه راز و یکی از مباحث مطرح شده در آن بعنوان مالیات تصریح کرد: ما طرفدار سرمایه­های مولد و کار آفرین هستیم اما الان در ایران کسانی که ثروت­های انباشته شده دارند و در بازار زمین، ارز و غیره درحال سفده بازی هستند، هیچ نوع مالیاتی پرداخت نمی­کنند؛ بنده یکی از نقاط قوت برنامه راز را در همین امر می­دانستم که این برنامه هم نگاه جهانی داشت و هم مسائل عدالت و محرومیت­های داخلی را پیگیری می­کرد که همه این مسائل شاخصه­های انقلاب اسلامی است.

 

{$sepehr_media_1880178_400_300}

طالب­ زاده در این بین اظهار داشت: رسانه به هیچ عنوان نباید نگاه کند که کدام دولت سر کار است و کدام دولت سر کار نیست چرا که رسالت انقلاب اسلامی یک رسالت جا افتاده و مشخص است؛ مقام معظم رهبری یک سفارش­هایی به مدیریت جدید داشتند که در این قسمت رسانه ما باید نوآور باشد و الگوهای کهنه دیگر به درد نمی­خورد.

مجری برنامه عصر با ارائه کتابی با عنوان "آمریکای فلج شده" که نویسنده آن ترامپ هست، اظهار داشت: وقتی آمریکایی­ها گفتند که ما علیه ایران تحریم­های فلج کننده وضع کرده­ایم، ترامپ اوایل کاندیداتوری­اش بود که یک کتاب نوشته بود با عنوان " آمریکای فلج شده" یعنی این کار خداست که یک آدمی که در حاشیه امر بوده است امروز یک توییتی کرده که به cnn می­گوید شما چنان صد در صد از هیلاری کلینتون حمایت کردید که اکنون خجالت می­کشید اما آنقدر پر رو هستید که بازهم این روند یک­طرفه را ادامه می­دهید.

مقصودی اظهار داشت: در رابطه با این تحریم­های فلج کننده در مسیر پیشرفت ایران می­بینیم که هرجایی که مدیران ما با مدل انقلاب اسلامی و جهادی کار کرده­اند توانستیم شرایط تحریم را معکوس کنیم و پیشرفت­های جهشی و خیره کننده داشته باشیم و هرجایی هم که مدیریت واداده غرب­گرا و اشرافی داشته­ایم عقب­گرد داشته­ایم.

مدیرانی که حقوق نجومی می­ گیرند نمی­توانند به پیشرفت کشور کمک کنند

تهیه کننده ثریا با اشاره به فیش­های حقوقی نجومی تصریح کرد: ما هرجا که در انقلاب اسلامی پیشرفت داشته­ایم شاهد این بوده­ایم که مدیرانی در آن بخش بوده­اند که واقعا خودشان را مدیون انقلاب اسلامی می­دانستند و با کمترین حقوق­ها کار می­کردند که مثال بارز آن پیشرفت­ های موشکی است که در این حوزه واقعا مدیون شهید طهرانی مقدم و تیم ایشان هستیم که واقعا رسانه­های ما باید روی این مدل­ها کار کنند.

 ثریا برنامه خنثی نمی سازید/ رسانه انقلاب‌اسلامی باید مغضوب باندهای قدرت و ثروت داخلی و خارجی باشد/ مردم مدیرانی می‌خواهند که خودشان را بدهکار انقلاب بدانند +فیلم

وی با ارائه دو نامه از سوی شهید طهرانی مقدم اظهار داشت: ایشان در یکی از نامه­هایشان به منابع انسانی سپاه وقتی می­خواهند طلب مرخصی کارمندان را بگیرند برای خودشان هیچ حقی قائل نشده­اند و با اینکه حدود دویست روز مرخصی طلب­کار بودند گفتند که من چون خودم را مدیون انقلاب اسلامی و سپاه می­دانم برای خودم هیچ حقی قائل نیستم یا در نامه­ای دیگر گفته­اند که من 74 ماه جبهه نبوده­ام و باید ده ما از این تاریخ کم بشود. منظور از این صحبت­ها این است که رسانه­ها باید این مسائل را نشان بدهند که آنجایی که ما پیشرفت­های چشمگیری داشته­ایم چنین مدیرانی بوده­اند و واقعا افتخارات موشکی ما کاری کرده است که دشمن نمی­تواند به ما نگاه چپ داشته باشد؛ ما در حوزه موشکی از ابتدای انقلاب تحریم بوده­ایم اما چنین پیشرفت­های خیره­کننده­ای داشته­ایم.

آنهایی به درد انقلاب اسلامی می­خورند که خودشان را بدهکار انقلاب بدانند نه اینکه به دنبال سهم­ خواهی از انقلاب باشند

مقصودی گفت: مثال دیگر در حوزه هسته­ای است که زمانی که 800 هزار نفر تا یک میلیون نفر از بیماران ما منتظر دارو­هایشان بودند و آمریکا و غرب رادیو داروهای ما را قطع کرده بود یک نفر ما را نجات داد که شهید شهریاری بودند. مسئول وقت سازمان انرژی اتمی گفتند که ما به ایشان گفتیم هر چند میلیارد که می­خواهی بگو تا برایت چک آن را بنویسیم اما ایشان یک ریال نمی­گیرند و تا آخرین روزهای عمرشان وسیله نقلیه این استاد دانشگاهی که بر قله علمی جهان بوده است پراید بوده است؛ این شخصیت­ها خودشان را بدهکار انقلاب اسلامی می­دانستند نه اینکه سهم ما از انقلاب چی هست؟!

این فعال رسانه­ای در ادامه گفت: در حوزه سلول­های بنیادین شهید کاظمی آشتیانی را می­بینیم، در حوزه برون مرزی شهدای مدافع حرم و قاسم سلیمانی­ها را می­بینیم یعنی هر جایی که انقلاب اسلامی و آدم­ها جهادی آن را نشان داده­ایم برکات خیره کننده­ای را شاهد بوده­ایم و هرجایی که نگاه به غرب بوده و مدیران اشرافی و انقلابی­های پشیمان بوده­اند شاهد وضعیتی اسف­بار خواهیم بود که این شرایط در صنعت خودروسازی، صنعت نفت و برخی حوزه­های دیگر هست که بعد از این همه سال از انقلاب وابستگی­هایی جدی داریم و این نشان دهنده این است که باید به مدیریت انقلابی برگردیم و مردم باید طعم انقلابی­گری را بچشند چون عده­ای می­خواهند بگویند مشکلات ما به دلیل انقلابی بودن ماست اما اتفاقا پیشرفت­های ما بخاطر مدیران انقلابی ما است و همه مشکلات به نگاه به غرب برمی­گردد بطور مثال در خودروسازی همیشه منتظر بوده­ایم که پلت فرم­های آنها را از رن و پژو بگیریم و در داخل کشورمان مونتاژکاری آنها را انجام بدهیم؛ این­ها بحث­های اصلی پیشرفت است که رسانه­ها ما باید به این مباحث بپردازند.

رسانه اگر موضع نداشته باشد، به جریانی کمک می­ کند که خلاف واقع حرکت می­کند

محسن حاج کرمی، مدیر تولید برنامه ثریا در ادامه برنامه به گپ و گفت برنامه اضافه شد و اظهار داشت: یکی از مزیت­های برنامه ثریا پژوهشی است که دوستان ما در این مجموعه انجام می­دهند و ما این پژوهش را تبدیل به محتوی و برنامه می­کنیم.

مقصودی در این بین اظهار داشت: همه بچه ­ها از دل مجموعه پژوهشی بیرون آمده­اند و اکنون که ثریا مستقل است با ده ها مجموعه پژوهشی که با نگاه انقلاب اسلامی کار می­کنند، وصل است؛ این ارتباط کار پژوهشی با کار رسانه­ای از حلقه­های مفقوده است.

{$sepehr_media_1880179_400_300}
حاج کرمی اظهار داشت: اگر در رسانه موضع نداشته باشدی شاید به یک جریانی کمک کنید که خلاف واقع حرکت می­کند اما اگر با علم و پژوهش حرکت کنید قطعا می­توانید به مسائل متمایز نگاه کنید؛ شاید حرفی که کمتر شنیده شده است حرفی باشد که درست تر است و این امر در یک پژوهش دیده می­شود؛ گاهی اوقات پژوهش­های برنامه حدود دوسال طول می­کشید تا به نتیجه برسد بطور مثال همین برنامه خودروی ثریا سه سال بود که عقب می­افتاد چراکه حرف پژوهشی ما به یک جمعبندی دقیق نرسیده بود.

رسانه­ های انقلابی باید یک جریان بشوند

مقصودی گفت: نتیجه همه انتقادها به صنعت خودرو این می­شد که وارداتچی­ها استفاده بکنند یعنی می­گفتند انحصار برداشته بشود و واردات باز بشود درحالیکه وقتی پژوهش­های عمیق با نگاه اسلامی انجام شد ما متوجه شدیم که اتفاقا ضعف صنعت خودروسازی ما این است که سال­ها وابسته به غرب بوده است بطور مثال هنوز یک پلت فرم داخلی نداریم و موتور بومی خودمان در بخشی از سمند استفاده شده است و دیگر توسعه پیدا نکرده است و الان هم می­بینیم که در پسابرجام همان­هایی که ما را تحریم کردند و ضررهای زیادی به ما زدند و رفتند، دوباره آمده­­اند که شرکت پژو و سیتروئن فرانسه که یک شرکت است یکی­شان با سایپا و یکی دیگر با ایران­خودرو قرارداد بسته­اند و دوباره بازار ایران را بصورت انحصاری در دست می­گیرند؛ این مسائل اتفاقاتی است که نگاه مدیران خودروسازی ما نگاه کپی کاری از غرب بوده است نه نگاه توانمندی بومی و ملی!

نادر طالب­ زاده اظهار داشت: واقعا لازم است که این موضوعات را در رسانه بعد از اینکه شما کار کردید گروه­های دیگر پای کار بیایند و این موضوعات را ادامه بدهند چون اگر بایک برنامه از کنار این موضوع رد شوید آن شخصی که حرف به آن برمی­گردد با خودش می­گوید یک طوفانی آمد اما رد شد و خانه را با خودش نبرد؛ چنین برنامه­هایی وجود دارد که کار شما را ادامه بدهد؟

مقصودی در پاسخ تصریح کرد: بنظرم بخش­های خبری ما پیشرفت چشمگیری در این حوزه داشته­ اند و در رسانه­ های مکتوب ما اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است اما واقعا باید این موضوع در رسانه­های ما تبدیل به یک جریان بشود.

جریان­های دانشجویی و جریان اجتماعی مطالبه­ گر باید در رسانه نقش ایفا کنند

حاج کرمی، مدیر تولید ثریا گفت: ما باید جریان­های دانشجویی و جریان اجتماعی مطالبه­ گر را هم باید به این سمت بیاوریم که آن حرف درست در فضای رسانه­ای مسیر خودش را پیدا کند. مثال دیگر بحث سلامت بود که هم موضوع چالشی بود و هم تمام توان دولت پای کار آن آمده بود و ما می­خواستیم نشان بدهیم که آیا مسیری را که ترسیم کرده­اید مسیر درستی هست یا خیر؟ متاسفانه یک اشتباهی که گاهی اوقات رسانه­های ما دچار آن می­شوند این است که در جو و فضای عمومی رسانه قرار می­گیرند و منتظر هستند ببینند فضای رسانه­ای چه می­گوید و همان را دنبال می­کنند بنابراین این خلاف جهت آب حرکت مردن در رسانه کار سختی است.

 ثریا برنامه خنثی نمی سازید/ رسانه انقلاب‌اسلامی باید مغضوب باندهای قدرت و ثروت داخلی و خارجی باشد/ مردم مدیرانی می‌خواهند که خودشان را بدهکار انقلاب بدانند +فیلم

وقتی در رابطه با کوبا و آمریکای لاتین برنامه خوبی نداریم نشان دهنده این است که پشت کارهایمان فکر نیست

مجری ثریا افزود: دوسال پیش که ما در رابطه با طرح تحول نظام سلامت برنامه رفتیم زمانی بود که همه از این طرح تعریف و تمجید می­کردند اما بررسی های ما نشان داد که فاز اول و ایده طرح، کار خوبی است اما فاز سوم که اجرایی شد و یک شبه تعرفه­ها دو و نیم برابر شد با تیم­های پژوهشی به این نتیجه رسیدیم که این یک خطر جدی برای کشور دارد و در آینده نمی­تواند ادامه پیدا کند و مشکلات نظام سلامت چند برابر می­شود. آن زمان این هشدار دلسوزانه به دولت داده شد که این کار به ضرر دولت است.

نادر طالب ­زاده در ادامه برنامه خطاب به میهمانان گفت: یکی دیگر از کارهای خوب برنامه ثریا کارهای برون­مرزی است که در حوزه شما نبوده است اما شما به سراغ روسیه رفته ­اید؛ من می ­توانم دوتا میهمان متفکر بیاورم و در یک میز گرد با آنها در خصوص رابطه معنوی ایران و روسیه با آنها صحبت کنم اما اینکه شما به آنجا رفته­اید و با آنها مصاحبه کرده­اید کار بسیار خوبی است. من تعجب می­کنم که این کارها تشویق نشده است؛ وقتی فیدل کاسترو فوت شد دوره جدیدی شروع شد و الان دوره جدیدی است که باید در این دوره حرف­های زیادی در رابطه با کوبا داشته باشیم که حرفی نداریم و حتی باید در مورد خود آمریکا حرف جدیدی نداریم و حتی روی مستندسازان انقلابی که در آمریکا هستند سرمایه­ گذاری نکرده­ ایم که برای ما خبر بیاورند که در آمریکا چه خبر است درصورتیکه مردم ما حق دارند بهترین اخبار در رابطه با آمریکا را داشته باشند اما با این همه امکانات خوبی که رسانه ما دارد چنین کارهایی صورت نمی­گیرد چراکه فکر پشت کار نیست.

نگاه سیاست­گذاران اقتصادی و سیاست خارجه ما کمتر به سمت شرق و همسایگان بوده است

حاج کرمی در ادامه گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی یکی از مباحث توان و ظرفیت داخلی بود و یک قسمت مهم دیگر این بود که ما در تعامل با جهان چه رابطه­ای می­توانیم داشته باشیم که این رابطه رابطه­ای ذلیلانه نباشد و حضرت آقا هم در این خصوص فرموده­اند که اقتصاد ما باید درون­زا و برون­نگر باشد که ما بر اساس همین فرمایش به این فکر افتادیم وقتی که ما با کشورهایی مثل عراق، افغانستان، همان و روسیه و غیره همسایه هستیم چه لزومی دارد نگاهمان به کشورهای دیگر باشد بنابراین با این نگاه به این موضوع ورود کردیم.

وی افزود: تا کنون نگاه سیاست­گذاران اقتصادی و سیاست خارجه ما کمتر به سمت شرق و همسایگان بوده است بخصوص که الان جبه ه­ای در حوزه شرق تشکیل شده است بطور مثال الان روسیه در برخی از موضع­گیری ها هم منافع شده است و درگیری­های مستقیم با غرب پیدا کرده است که این ظرفیت مفیدی برای ما ایجاد کرده است که باید از آن استفاده کنیم. در شرایطی که در رکود بودیم روسیه تشنه کالاهای کشاورزی ما بود اما ما در کرمان مقادیر زیادی از گوجه و سیب زمینی و پیاز را از بین می­بردیم اما واقعا می­توانستیم همه این کالاها را به روسیه­ای که زمینه مساعدی برای کشت این محصولات ندارد، صادر کنیم.

مدیر تولید ثریا در ادامه گفت: ما بادیدن این ظرفیت مغفول به سمت شناخت روسیه رفتیم؛ از طرفی روابط کنونی ایران و روسیه روابطی متفاوت نسبت به زمان شوروی است چراکه دیگر روسیه، شوری سابق نیست که بخواهد رابطه­ای یک طرفه با ما داشته باشد بلکه می­توانیم یک رابطه کاملا دو طرفه داشته باشیم. از آنطرف روسیه توانمندی­هایی دارد که می توانیم از آنها استفاده کنیم و از وابستگی به کشورهای دیگر بی­نیاز شویم بطور مثال در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی به کشورهای غربی وابسته ­ایم و می­­توانیم از این ظرفیت کشور روسیه استفاده کنیم.

در رسانه انقلاب اسلامی نیاز به تکرار، برنامه­ های فرسوده و فشل و کپی برداری از غرب نداریم

نادر طالب ­زاده خاطرنشان کرد: رسانه انقلاب اسلامی یک رسانه هیجان انگیزی است که ما در آن نیاز به تکرار، برنامه ­های فرسوده و فشل و کپی برداری از غرب نداریم بلکه جوانان انقلابی ما ایده­های بسیار زیادی دارند. ما و مسئولین دیگر باید از بچه­ های ثریا قدردانی کنند و باید بیشتر حواسشان به شما باشد بخصوص بعد از اینکه رهبری از شما قدردانی کردند. امیدواریم که این طرز فکر شما نه تنها در برنامه ثریا بلکه در برنامه­ها و گروه­های دیگر رواج پیدا کند.

ثریا به حمایت جدی مسئولین نیاز دارد

محسن مقصودی در پایان اظهار داشت: برنامه ثریا هنوز با رسانه ایده­آل و تراز انقلاب اسلامی فاصله زیادی دارد و مردم باید در این رابطه قضاوت کنند؛ ثریا برنامه­ای است که همیشه برای مسئولین درد سر داشته است چرا که برنامه­ای صریح است بنابراین زحمتی برای مسئولین رسانه­ هم ایجاد می­شود. من باید از تمام مسئولینی که در این 5 سال از ما حمایت کردند تشکر کنم اما واقعا ثریا حمایت جدی­تری نیاز دارد و ما از مسئولین می­خواهیم که این حمایت­ها ادامه داشته باشد تا ثریا بتواند با همان نگاه انقلاب اسلامی و بدون اینکه خنثی بشود در خدمت مردم و رسانه ملی باشد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    مشرق تا کی مخواهید مردم را هل بدید
  • دانشجو ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    دم ثریا گرم. برنامه عصر و شبکه افق کار خوبی کردند که به این موضوع پرداختند. واقعا اگر صدا و سیما انقلابی بشه نیمی از مشکلات کشور حل میشه.
  • ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    0 0
    مردم اگر صادقانه ببینند که رسانه ها و مسئولین به دنبال بیان و حل مشکلات مردم هستند، استقبال و حمایت خواهند کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس