هیئتی از سوی سازمان ملل به منظور بازدید از خسارات وارده به مناطق مسکونی بر اثر جنگ وارد ایران می شود.

مشرق؛ رخدادهای 12 آذر 62

چکیده :

  • طی نامه ای از سوی نخست وزیر وزرای جدید کشاورزی ،مسکن و معادن و فلزات به مجلس معرفی شدند.

 

  • آیت الله منتظری : نباید وضع زندگی ما بهتر از طبقات محروم باشد.

 

  • هیئتی از سوی سازمان ملل به منظور بازدید از خسارات وارده به مناطق مسکونی بر اثر جنگ وارد ایران می شود.

عرفات خواستار اعزام کشتی از سوی سازمان ملل برای تخلیه نیروهای خود از طرابلس لبنان شد.

 

موسوی وزرای جدید را معرفی کرد

مهندس میر حسین موسوی  نخست وزیر کشورمان طی نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی سه وزیر جدید را به این شرح جهت اخذ رای اعتماد معرفی کرد: مهندس حسین نیلی احمد آبادی به عنوان وزیر معادن و فلزات، دکتر عباسعلی زالی وزیر کشاورزی و عمران روستایی و مهندس محمد مروت به عنوان وزیر مسکن و شهر سازی(1)

آیت الله منتظری :  اگر رهبری امام نبود معلوم نبود در انقلاب پیروز شویم

به  مناسبت هفته بسیج فرماندهان مقاومت بسیج در سراسر کشور به همراه سرپرستان طرح لبیک یا خمینی در قم با آیت الله منتظری دیدار کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت : این انقلاب به دست اقشار و طبقات مختلف مردم ما بوجود آمده است و هیچ دسته و گروه و شخص خاصی نمی تواند انقلاب را به خود نسبت دهد. البته نقش مقام رهبری در مقاطع حساس انقلاب چه قبل و چه بعد از پیروزی قابل انکار نیست و اگر رهبری ایشان نبود که وظایف اقشار و طبقات و همه ما را در هر مرحله ای تعیین کند معلوم نبود پیروزی بدست می آمد.

آیت الله منتظری افزود : از آنجا که صاحب اصلی این انقلاب همین اقشار محروم و مستضعف می باشند تا زمانی که این ملت در صحنه باشند هیچ آسیبی به انقلاب نمی رسد.

آیت الله منتظری  در دیدار با ائمه جمعه استان تهران و سمنان نیز گفت: نباید وضع زندگی داخلی ما بهتر از طبقات محروم باشد چون مولای ما امیرالمومنین در این مورد تصریح می فرماید چگونه من با شکم سیر و فکر راحت شب را صبح بکنم در حالی که در گوشه ای از کشور که من رهبرش هستم گرسنه ای یا گرفتاری وجود داشته باشد.(2)

سازمان ملل به ایران هیئت می فرستد

خبرگزاری جمهوری اسلامی از سازمان ملل گزارش داد این سازمان تحت فشار درخواست های مکرر جمهوری اسلامی ایران مسئله اعزام هیئت تازه ای از کارشناسان خود برای ملاحظه خسارات وارده به مناطق مسکونی میهن اسلامی ما و هم چنین بررسی ادعاهای آن رژیم پیرامون هدف قرار گرفتن مناطقی در عراق را مورد بررسی قرار می دهد.اما به گزارش خبرگزاری فرانسه رژیم جنایتکار صدام با این اقدام به شدت مخالفت می نماید.

رژیم عراق در جریان سفر قبلی این هیئت به آن کشور قادر نشد شواهد مشخصی از حملاتی که ادعا می کرد توسط نیروهای ایرانی  علیه مناطق مسکونی عراق صورت گرفته است را به کارشناسان هیئت مزبور ارائه دهد(3)

عرفات خواستار کمک سازمان ملل شد

اسوشیتدپرس از بیروت گزارش داد عبدالرحمن سخنگوی یاسر عرفات رهبر سازمان آزادی بخش فلسطین گفت : عرفات خواستار کشتی هایی از سازمان ملل متحد شده تا نیروهایش را به کشورهای عربی منتقل کند. وی همچنین خواستار نظارت سازمان ملل بر عملیات خروج نیروهای فلسطینی از طرابلس شده است. بر اساس گزارش ها هواداران عرفات به تونس،الجزایر،سودان،عراق و اردن میروند. شورای امنیت نیز بحث پیرامون درخواست عرفات را آغاز کرده است.گزارش ها حاکیست دیروز نیز نبرد توپخانه ای در طرابلس لبنان و اطراف این شهر بین هواداران و مخالفین عرفات در گرفت. هنوز معلوم نیست که شروع کننده درگیری ها کدام طرف بوده است. (4)

منابع :

1. کیهان، 12 آذر 62 ، ص 2
2. اطلاعات، 12 آذر 62 ، ص4
3. اطلاعات،12 آذر  ص 2
4. کیهان، 12 آذر 62 ، ص 22

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس