نماینده مجلس در مورد سانجه قطار گفت: این سانحه، یک سانحه هوایی نیست که مساله تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی کشور آن را ایجاد کرده باشد.

به گزارش مشرق، سهیلا جلودار زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نسیم آنلاین، در خصوص حادثه برخورد دو قطار مسافربری در سمنان با بیان اینکه مدیریت در این بخش واقعا مناسب به نظر نمی‌رسد گفت: این سانحه، یک سانحه هوایی نیست که مساله تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی کشور آن را ایجاد کرده باشد بلکه کاملا مشخص است که در جریان این اتفاق یک مساحمه‌ اتفاق افتاده است.

جلودار زاده در ادامه گفتگوی خود با اشاره به اخبار منتشر شده درباره مقصر این ماجرا که، مسئول کنترل راه آهن شاهرود معرفی شده اظهار داشت: در کشورهای پیش‌رفته مسئولی که باید چنین تصمیم‌گیری‌هایی را انجام دهد، از هر جهت در مورد گزینش، عزل، نصب و آموزش‌هایی که باید ببیند دقت می‌شود و این چنین بی‌قانون برخورد کردن بالاخره چنین تصادف‌های را هم ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در این خصوص دو نکته را باید بیان کنیم.  اولا باید بگوید که بر فرض اینکه مقط آن یک فرد بوده،  آیا آن کسی که در شیفت جدید آمده نباید درباره وضعیت قبلی خط راه‌آهن اطلاعی بگیرد یا وضعیت را کنترل کند؟ و ثانیا اینکه این اظهارات براساس اخباری است که من درباره این اتفاق شنیده‌ام با این حال حتما باید بررسی شود تا فرد یا سیستمی که قطعا مقصر بوده شناسایی شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بالاخره باید مشخص شود مقصر اصلی و قطعی این حادثه چه فرد یا سیستمی بوده است گفت: در هر صورت مقامات بالاتر در این قضیه مقصر هستند؛ اینگونه نیست که فقط یه کارمند مقصر باشد حتما نقصی در این قضیه وجود دارد که چنین تصمیم‌گیری انجام می‌شود.

جلودار زاده با اشاره به اینکه اینگونه معمول است که در مسافرت‌ها قطار ایمن‌تر از هواپیما و دیگر وسایل ارتباطی است گفت: زمانی که یک چنین اتفاقاتی رخ می دهد که به محض سرما، یخ‌زدگی و یا اتفاق افتادن چنین مشکلی سیستم جواب نمی‌دهد، معلوم می‌شود سیستم مشکل دارد؛ مثل اینکه وقتی شهرداری برای زمانی که برف یا باران می‌آید آمادگی دارد طبیعتا راه‌بندان ایجاد نمی‌شود ولی وقتی که نمی‌تواند شرایط را پیش‌بینی کند، این نقص سیستم اوست که از سر میدان خیابان نواب تا خیابان آزادی بنده 3 ساعت در راه می‌مانم.

وی با اشاره به سرکشی مسئولین به محل حادثه قطار گفت: تا آن جای که من در اخبار دیدم مسئولین به محل حادثه رفتند ولی اگر یک دهم این همت را در پاکسازی، کوچک‌سازی، چابک‌سازی و کارآمدی‌سازی‌ها سیستم‌ها انجام دهیم این اتفاق‌ها واقع نمی‌شود.

این نماینده مجلس افزود: البته از حضور مسئولین در محل حادثه تشکر می‌کنیم ولی چندین ماه است که دائم تکرار می‌کنم که دولت باید همه سیستم‌های خود را کارآمد کند یعنی مدیران اگر ابقاء شده‌اند باید واقعا به کار بیفتند.

جلودار زاده با بیان اینکه "این روزها در بعضی از وزارت‌خانه‌ها، همه اتاق‌ها مثل خوابگاه است و همه کارمند‌ها در انتظار پایان ماه هستند" اظهار داشت: اینها باید دوباره را بیفتند، 8 سال سیستم کارمندان اینگونه راکد بوده‌ اما اکنون نیاز داریم به جای اینکه مسئولین به جای کارمندان کار کنند سیستم‌ها را کارآمد کنند چون هم نیروی کار آنها و هم مسئول از این وضعیت رنج می‌برد.

وی در خصوص موضوع استیضاح وزیر راه در مجلس اظهار داشت: ما با حذف کردن و خراب کردن نیروهایی که در این شرایط بسیار نامناسب پای کار آمده‌اند و دارند کار می‌کنند نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم بلکه ما نیاز داریم آسیب‌شناسی کنیم. مجلس در خصوص این حادثه منتظر است که گزارش اولیه بیاید و بعد براساس آن اقدام می‌کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مسئولین در کمیسون‌های مجلس شرکت می‌کنند و به سوالات پاسخ می دهند گفت: باید به جای اینکه با هم به ستیزه بپردازیم مشکل را حل کنیم؛ ما سالهاست یک مسئول را خراب کرده ایم و یک نفر دیگر را گذاشته ایم اما چیزی بهتر نشده است.

وی افزود: ما برای هر وزارتخانه یک وزیر را با این سطح از تجربیات و تلاشگری برمی‌داریم و کسی را که می‌گذاریم که به سطح قبلی نمی‌رسد؛ به همین وزرایی که در طول زمان برداشته شدند نگاه کنید دو تا از آنها را بگوئید که بهتر شده‌اند؛ بهتر نمی‌شود چون این راه نیست، راهش این است که شما مشکل را پیدا کنید و آن را حل کنید.

جلودار زاده با تاکید براینکه کسی از کارمندهای ما کار زیادی نمی‌خواهد و بازآموزی هم ندارند گفت: حتما که نباید حل مشکلات پولی باشد؛ الان همه وزارتخانه‌ها می‌گویند بودجه نداریم چرا خودمان را به بودجه عادت دادیم؟ همین حقوقی که می‌گیریم بودجه است دیگر پس باید کار کنیم.

وی خاطر نشان کرد: یک برون سپاری هم رسم شده که مثلا وقتی می‌خواهند یک آموزش یا چیزی بگذارند حتما باید بودجه کلانی را به یک عده که بازنشسته هستند و شرکت درست کردند بدهند، خب بیائیم اینها را جمع کنیم و مثل روز اول انقلاب بشویم؛ مگر قرار نبوده است مدیریت جهادی داشته باشیم؟ خب پس باید همین حقوق‌های ما کافی باشد، اول انقلاب کسی حقوق هم نمی‌گرفت ولی همه می‌رفتند کارها را درست می‌کردند.

این نماینده مجلس در پایان خاطر نشان کرد: باید باور کنیم مملکت ما از یک تحریم بسیار سهمگین و از یک سکون و نشستگی صنایع بیرون آمده است؛ در این شرایط باید با هم کمک کنیم، همدیگر را نزنیم، تحمل کنیم، با صبر و حوصله بنشینیم و بررسی کنیم تا ببنیم مشکل چیست و آن را سریع حل کنیم؛ باید در شناسایی صبر داشته و برای درمان سرعت داشته باشیم، یعنی باید شناخت دقیق و واکنش سریع داشته باشیم.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ناشناس ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
    0 0
    مقصر اصلی حادثه قطار وزیر راه است ولاغیر.
  • ناشناس ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
    0 0
    اگر اين اتفاقات ناگوار و ساير تصادفات جاده اي و هوايي را بصورت سيستمي و علمي تحقيق و بررسي نماييم از تكرار ان حوادث هولناك جلوگيري خواهد شد ...مثلا هر لكوموتيو ران به محض حادثه توقف ناخواسته با موبايل مخصوص به راننده قصار در ان محدوده موثر شخصا اطلاع رساني نمايد ..مديريت ريز علي خواجوي در حقيقت جهاد گونه ست بايد ان را احيا در زمينه هاي مورد نظر كرد ..
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
    0 0
    اگر از بستگان درجه یک خودتان در حوادث مشابه کشته شوند !! بیدار خواهید شد !! انشاءالله ___________________________________________________________________
  • هموطن ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
    0 0
    خانم میخواهی تقصیر را گردن ضعیف ترین افراد بیاندازی! !! بر فرض تقصیر کارمندان هم باشد مدیر ووزیر است که باید اینها را تعلیم وآموزش بدهدوکار بخواهد وقتی خود وزراومسئولین مشغول سیاسی کاری هستن واز کار اصلی خود دور ماندن چه انتظاری از بقیه داری خود تو وبقیه نمایندگان غیراز اینکه حرف بزنید چکار میکنید همه مسئولین بی قید وازخدا بیخبر راکه فقط بلدن تقصیر را گردن هشت سال قبل بیاندازند را به دست بریده ابوالفضل واگذار میکنیم تاروزی که تقاص این تقلبهاوماسمالی کردنهارو پس بدید
  • ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
    0 0
    فعلا که به جای کار آمد کردن سیستمهای اداری فقط با افزایش ساعتهای کاری دارید پدر کارمند بیچاره رو در میارید خوب باید هم با این طرز مدیریت فقط خوابگاه تولید کرده باشید
  • ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
    0 0
    این هموطنان گرامی دراصل درآ تش سوختن و تصادف به خودی خود صدمه خیلی نزده و این کاملا در تصاویر مشهود است باید دید چرا لوازم و تجهیزات قابل اشتعال در قطار زیاد بوده دلیل دیگر عدم امداد سریع و حضور درمحل نیروهای امداد بوده
  • AAAAAAA ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
    0 0
    جدا از مسئله دلخراش تصادف قطار.....چیزی که جالبه اینه که سایت مشرق تنها اون قسمت از اظهار نظر های اشخاص منتسب به جناح اصلاح طلب رو پوشش خبری میده که به نفع خودش باشه و در راستای خط سیاسی خودش بتونه از اون بهره برداری کنه........برادر گرامی اگر این خانوم اصلاح طلب حرفاش درست و معتبره چرا در سایر موارد به حرفای ایشون استناد نمی کنی..و فقط وقتی حرفاش به نفع خط سیاسی شماست اون رو با آب و تاب پوشش میدی
  • ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
    0 0
    سلام.شما یقین بدونید مقصر این سانحه دولت محمود احمدب نژاده!
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
    0 0
    با له كردن چهار ضعيف بي تقصير وبي مسوءليت ماجرا تمام ميشه!!!!!!!!!!!!!!!
  • محمدرضا ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    خجالت آوره. 8 سال رئیس دولت، و مسئولین، از 5 یا 6 صبح، تا 12 شب و بعضا تا 2 صبح روز بعد، کار کردند
  • هم وطن مظلوم ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    متاسفانه چیزی که خیلی خوب نماینده های مجلس ما ادا می کنند سخنرانی نه وظایفِ. (به عمل کار براید نه به سخندانی) گفتید مثل اوایل انقلاب چشم ما ملت قول میدیم مث روز اول انقلاب کار کنیم به شرطی که مسؤولین هم مث اول انقلاب باشند نه یک عده غارتگر و چپاولگر. مجلس اولین چیزی که مد نظرش هست حقوق و مزایایی انچنانی برای خودشون مجلسی ها هم این قوانینی که برای خوداشون و خانواده هاشون مصوب کردن برگردونن مث اوایل انقلاب حق و حقوق داشته باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس