نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هیچ فرد و هیچ ارگانی حق ندارد خلاف قانون عمل کند و این کلام صریح امام است که می‌گوید هرکسی برخلاف قانون عمل کند برخلاف دین و اسلام عمل کرده است.

به گزارش مشرق، مسعود پزشکیان در سخنرانی خود با موضوع «نقش قانون در نظام مردم‌سالاری دینی» که امشب در مؤسسه خیریه فتح‌المبین برگزار شد، اظهار داشت: در دوره قبلی برای نمایندگی مجلس تأکید می‌کردم که باید قانون را اجرا کنیم، اما این دوره متوجه شدیم که باید به قانون، عدالت را اضافه کرد، چراکه قانونی که عدالت نداشته باشد نمی‌تواند ماندگار شود؛ عدالت یعنی افراد براساس شایستگی‌ها و لیاقت‌ها بر سرکار بیایند نه براساس دسته، جناح و گروه‌های سیاسی.

وی با بیان اینکه اگر در قانونی اکثریت جامعه دیده نشود، آن جامعه پایدار نخواهد ماند، افزود: هدف از بعثت پیامبران برقراری عدالت و انصاف در جامعه بود و در همین راستا هم قوه قضائیه باید از نظارت بر قانون و انتقاد منصفانه استقبال کند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: در مجلس قانون می‌نویسیم و به آن پایبند نیستیم؛ به عنوان مثال در همین مشهد سخنرانی نایب رئیس مجلس لغو می‌شود، در حالی‌ که امام رضا(ع) در هزار و چند صد سال پیش در همین شهر با کسانی که حتی دین نداشتند مذاکره و مناظره می‌کردند و نشان دادند که چگونه با مخالف باید برخورد کرد و این توهین به شهر امام رضا(ع) است که با مخالف این‌گونه برخورد می‌کنند.

پزشکیان عنوان کرد: هیچ فرد و هیچ ارگانی حق ندارد خلاف قانون عمل کند و این کلام صریح امام است که می‌گوید هرکسی برخلاف قانون عمل کند برخلاف دین و اسلام عمل کرده است.

وی توضیح داد: در اجرای قانون باید اکثریت جامعه را دید و اگر چند نفر از خواص ناراحت شوند مهم نیست و باید اکثریت را راضی کرد، چراکه پایه‌های دین عدالت و اکثریت است و این باید در قانون لحاظ شود.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید قانونی را بنویسیم که براساس حق و عدالت باشد، گفت: این رفتاری که با نایب‌رئیس مجلس در مشهد شده، غیرقابل‌تصور و هضم است و نشان از انجام رفتارهای فراقانونی است که خلاف شرع است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی همچنین در قسمت پرسش و پاسخ در پاسخ به سکوت عارف گفت: عارف همیشه متعادل بوده، اما ممکن است دیده نشود و نباید بیشتر از توان هر فرد انتظار داشت و هر فردی یک خصلتی دارد، اما اگر ایثار و گذشت عارف نبود شرایط کنونی و همدلی لیست امید به این منوال نبود.

پزشکیان تبیین کرد: آمریکا و انگلیس می‌خواهند اختلاف و دعوا راه‌ بیندازند اما باید از اختلافاتی که باعث شکاف می‌شود پرهیز کنیم، چراکه راه‌حل آن گفت‌وگو است.

وی در مورد رفع حصر نیز خاطرنشان کرد: باید اعلام کنند علت ممنوع‌التصویری و حصر به‌ صورت قانونی چیست؟

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در مورد طرحی که در مجلس پیگیری می‌کند، گفت: اکنون پیگیر طرح شفاف‌سازی داده‌ها هستم که اگر این طرح اجرا شود، هیچ دلالی، هیچ زیرمیزی، قاچاق و رانتی وجود نخواهد داشت.

پزشکیان با بیان اینکه در مورد FATF چیزی نمی‌داند، افزود: من دراین‌باره می‌دانستم که فقط مبدأ و مقصد حساب مشخصی شود و جزئیات آن را نمی‌دانستم، با این ‌حال گفتند فلانی بلد نیست پس چرا نایب رئیس مجلس شده است، در حالی‌ که خود آقایان بیایند و فقط واژه واژه این کلمه را معنا کنند، مشکل این است که همه فکر می‌کنند می‌توانند در مورد همه‌ چیز اظهارنظر کنند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای فکر می‌کنند فراتر از قانون هستند و مخالف قانون عمل می‌کنند، تصریح کرد: مثلاً در قانون قومیت‌ها حق‌ دارند در منطقه خودشان به زبان خود بنویسند و بخوانند؛ حال‌ آنکه با تشکیل فراکسیون قومیت در مجلس مخالفت می‌شود.

این نماینده مجلس در مورد لیست امید گفت: لیست امید ساختارمند نیست و ما برنامه مهمی برای اوضاع کشور به‌ صورت ساختارند نداشتیم، اما باید ساختارمندی در تشکل‌های اجتماعی ایجاد شود تا به‌ صورت ساختاری مشکلات کشور را بتوانیم حل کنیم.

پزشکیان در مورد نقَص سیستم دارویی کشور با اشاره به اینکه منابع مالی محدود است، افزود: پول در کشور محدود است و ما باید انتخاب کنیم که جان یک نفر مریض را نجات دهیم یا جامعه سالم را در رفاه قرار دهیم؛ این همان جبر انتخاب است، مثلاً برای بیماران هموفیلی سالانه 300 تا 400 میلیون هزینه می‌شود، در حالی‌ که آن‌ها تا آخر عمر مریض باقی می‌مانند اما اگر همین هزینه صرف خانواده‌ای سالم شود بسیار بیشتر به جامعه کمک می‌کند.

وی ادامه داد: مثلاً باید انتخاب کنیم بین دارویی که با هزینه ارزان‌تر بیماران بیشتری را تا 50 درصد درمان می‌کند و دارویی که با هزینه بیشتری بیماران کمتری را 100 درصد درمان می‌کند و این‌گونه ما مجبور به انتخاب می‌شویم.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در پایان در مورد کمیسیون نظارت بر شورای شهرها خاطرنشان کرد: اکثر اعضای این کمیسیون جزو فراکسیون امید و دو نفر هم مستقل بودند و طبق این کمیسیونی که تشکیل شد امیدواریم با مشکلات کمتری مواجه شویم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • علوی ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    قانون کجاست اقای نایب الرییس؟ اگر قانون بود با فیشهای نجومی رفتار می کرد
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    از قانون مداری و عدالت آقای پزشکیان می توان نتیجه گرفت ایشان خودشان و همفکران خودشان را مظهر قانون مداری و عدالت می دانند و برای دیگر مسئولین حقی قائل نیستند.
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    این چه سوالیه جان انسانها همیشه از پول مهم تره به جای اختلاس و دزدی و فساد یه تعداد به این آدم ها کمک کنند طرح اینجور سوالها خوب نیست چون دارین پولو و جان مقایسه میکنین
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    آقای پزکشان نظام درمانی نا کار آمد کشور میراثی است که از جنابعالی مانده است بجای اینگون رفتارهای خارج از احترام به تفکر دیگران و تایید کسی که هنر او هوچی گری است به فکر حل مشکلات اقتصادی اخص درمانی مردم باشید
  • ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    اگه اینجوری باشه دولت بابت این همه لغو سخنرانی باید اولویت نقد شما باشه ولی چرا نیست و از مطهری مثال میزنید؟ پس حرفتون برا حق نیست
  • ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    بانی طرح فراکسیون ترک زبانان و تجزیه ایران جناب آقای پزشکیان است. تبریک می گویم
  • ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    آقای پزشکیان برای شما متاسفم که به انسان بصورت کالا نگاه کنید.
  • ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    ایشان درست میگه نباید قانون گریز بود دکتر پزشکیان رزمنده شجاع دیروز و نماینده خدمتگزار امروزند
  • آرش ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    بابا ول کنید این حاشیه سازی و سیاست بازی رو، دیگه شورشو دراوردین! مردم دارن بیچاره میشن از بیکاری و بی پولی اونوقت یه سری به فکر حرفای صدمن یه غازن!
  • ناشناس ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    جناب پزشکیان جای این حرفها فکری بهحال بی تدبیری آخوندی کن.
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    آقای پزشکیان مرگ همشهریانتان را به شما تسلیت عرض میکنیم. بد نبود در مورد ایشان هم صحبتی میکردید.
  • صاحبی کهگیلویه ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    عالی جناب اگر از قانون خبر داری چرا از فیشهای نجومی صحبت نمیکنی چه دانی که هم دست گردید یار یکی دوزد باشد یکی پردهدار
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    اين سخراني كه در جت انتخابات سال اينده نيست؟ يعني شما ها قانون مداريد كه به انتخابات سال ٨٨ تن ندادي و مملت رو به اشوب كشيدي؟؟
  • مهدی اسدی ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    سلام : شما مراقب باشید سخنی نگویید که خدای نخواسته به پر عبای جناح اصلاح طلب شما بر نخورد به دلیل سوء مدیریت . در این سوء مدیریت حتی اگر تعداد زیادی از همه وطنان ترک زبان ما در آتش ندانم کاری وزارت فخیمه را ه و ترابری ذغال شوند.
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    داداچ حیف اون رای که به تو دادیم. انگشت کوچیکه حضرتی هم نشدی.
  • سرور ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    شب بخیر!
  • سیدمهدی مصباحی ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    چرا راجع به سوپر قانون شکنان سال 88 مثل الان گلو پاره نمی کرد!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    آقای پزشکیان فراقانونی اندیشیدن ی معضله و نژاد پرستی و تقسیم مجلس به قومیت ها ی معضل خیلی بدتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس