کد خبر 660439
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵

وزارت دفاع کویت برای تقویت توانمندی های دفاعی خود بیست وهشت جنگنده نظامی جدید از اتحادیه اروپا به ارزش بیش از 8 میلیارد دلار خریداری میکند .

به گزارش مشرق، این جنگنده ها به ارزش تقریبی 8 میلیارد دلار خریداری می شود و یکی از بزرگترین قراردادهای نظامی می باشد که با طرف اروپایی امضا شده است.
 
سرلشکر لافی العازمی رئیس بخش تسلیحات و خریدهای نظامی وزارت دفاع کویت این مطلب را طی نوشتاری که در سایت رسمی این وزارتخانه منتشرشده اعلام کرد.
 
قراردادی که کویت با طرف ایتالیایی امضا کرده به گونه ای است که جنگنده های 'یورو فایتر' مطابق با مشخصات اقلیمی کویت ساخته شود وعلاوه بر آن طرف اروپایی متعهد می شود که نسبت به راه اندازی یک پایگاه نظامی در کویت با امکانات کامل اقدام نماید که شامل اعزام کارشناسان نظامی به کویت جهت آموزش خلبانان کویتی می شود.
 
ایتالیا نیز قرار است آموزش هایی را به ارتش کویت در زمینه جنگ الکترونیک ارائه کند.
با خرید این هواپیماهای جنگی کویت هشتمین کشور در جهان و سومین کشور در خاورمیانه می شود که این نوع هواپیمای جنگی را در اختیار دارد.
 
«یوروفایتر» هواپیمای نظامی اروپایی است که در جریان طرح همکاری نظامی بین انگلیس،آلمان، فرانسه و اسپانیا طراحی شده و ساخت شرکت «فینمیکانیکا» ایتالیا است. کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان از خریداران اصلی سلاح هادر جهان هستند.
 
انجمن پژوهشی بین المللی صلح مستقر دراستکهلم نیز در گزارشی 15 خریدار بزرگ سلاح در سال 2015 را منتشر کرده که در این فهرست آمریکا، چین و عربستان سعودی به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند. انجمن پژوهشی بین المللی صلح اعلام کرده که آمریکا در سال 2015 حدود 596 میلیارد دلار به خرید سلاح اختصاص داده است.
 
چین با هزینه 215 میلیارد دلاری با تفاوتی فاحش (حدود 36 درصد هزینه تسلیحاتی آمریکا) در جایگاه دوم و پس از آن عربستان سعودی قرار دارد که 87.2 میلیارد دلار اسلحه خریده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    کویت هورنت داشت و قرار بر این بود که سوپر هورنت بخره چی شد یهو تغییر وضعیت و انتخاب جدید؟
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    نیاز به تهاجم زمینی پیدا کرده. مقابله با تهدیداتش از روی دریا به زمین ارتقا پیدا کرده.
  • آریایی اصیل ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    این خریدها برای مصارف نظامی نیست.کشورهای عربی تعهد دادن که در عوض تامین امنیت نظامی و سیاسیشون سالانه مبلغ مشخصی سلاح رو از آمریکا یا ناتو بخرن چه نیاز داشته باشن و چه نیاز نداشته باشن.و معمولا سلاح های ضعیف شده بهشون میدن
  • گمنام ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    خدایی 28 تا جنگنده هشت میلیارد نمیشه . با این مقدار پول میشه ده برابرش خرید تازه سلاح جانبی هم خرید
  • ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
    0 0
    اينها گاوهاي شيرده كشورهاي غربي هستند وقتي هم كه شيرشون تموم شد سرشون رو ميبرن و ميخورنشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس