فرمانده اطلاعات نیروی هوایی سوریه که پیش از این شایعه ترورش مطرح شده بود، در مصاحبه‌ای اختصاصی با روزنامه «ایندیپندنت» تأکید کرد که به مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهد.

به گزارش مشرق، اداره اطلاعات نیروی هوایی سوریه یکی از مهمترین نهادها در این کشور در امر مبارزه با تروریسم است.

ژنرال «جمیل حسن» فرمانده این اداره از جمله افرادی است که تاکنون به ندرت حضور رسانه‌ای نداشته و حتی با وجود انتشار اخباری مبنی بر ترور او، در برابر دوربین‌‌ها ظاهر نشد.

«رابرت فیسک» خبرنگار باسابقه روزنامه «ایندیپندنت» توانسته برای اولین بار با وی مصاحبه گرفته و نظر وی را در مورد نحوه آغاز جنگ و آینده آن جویا شود.

ژنرال حسن در این مصاحبه قاطعانه از اقدامات دولت سوریه دفاع و تأکید کرده است که بحران سوریه حاصل طرح‌های خارجی برای نابود کردن این کشور بوده است.

فیسک وی را فردی قاطع توصیف می‌کند که چشمانی نافذ دارد و زمانی که صحبت می‌کند، صدای او مانند غرش شیر است.

 

وی می‌گوید: «غرب علیه سوریه توطئه می‌کند. پیش از همه اسرائیل که سر مار است و همه کسانی که سیاست‌های آن را پشتیبانی می‌کنند، در کنار رژیم‌های عربی تحت رهبری عربستان سعودی. البته منظورم مردم عربستان سعودی نیست، بلکه پادشاه و خاندان سلطنتی خودخواه و خودشیفته‌ای را می‌گویم که رویکردی کثیف نسبت به ملت عرب به خصوص کشوری چون سوریه دارد که دارای حکومتی منظم و رهبری جوان است که بسیار باهوش بوده و منافع ملتش و حتی منافع کل جهان عرب را به خوبی تشخیص می‌دهد.»

این مقام سوری افزود: «اسرائیلی‌ها و حکام کثیف عرب علاقه‌ای به این گرایش‌ها ندارند. آن‌ها کسانی را می‌خواهند که خواسته‌هایشان را پیاده کند... چراکه می‌دانند که قدرت سوریه در اتحادش است. به همین دلیل هم هر کاری می‌کنند تا سوریه از هم بپاشد. آن‌ها ایدئولوژی افراطی را ترویج می‌کنند. وهابی‌ها، القاعده و دکترین سیاه آن‌ها نقش زیادی در این زمینه ایفا کرده است. آن‌ها از همین جا طرح‌شان برای تکه تکه کردن سوریه را آغاز کردند.»

وی البته گفت که در ابتدای بحران سوریه ممکن است که اشتباهاتی رخ داده باشد، با این وجود تأکید کرد که اگر نظام سوریه می‌خواست می‌توانست با توسل به روش‌های خشن به ناآرامی‌ها پایان دهد.

ژنرال حسن در مورد آغاز بحران گفت: «متأسفانه بعضی از مردم عامی ما [در تظاهرات] شرکت کردند یا اینکه با افراط‌گرایان هم‌دست شده و تظاهر کردند که انقلابی رخ داده است. از همان مارس 2011، رژیم قطر که روابط خوبی با اخوان المسلمین به رهبری شیخ [یوسف] القرضاوی داشت، فرقه‌گرایی را ترویج می‌کرد.»

وی افزود: «افراط‌گرایی اسلامی و افراط‌گرایی صهیونیستی در یک هدف یعنی از هم پاشیدن سوریه، با هم به اشتراک رسیدند. روشن هم هست، چرا جبهه النصره در جولان با اسرائیلی‌ها همکاری می‌کند و [اسرائیل] به شبه‌نظامیان خدمات درمانی می‌دهد؟ حتی وقتی داعش چند کیلومتر از مناطق نزدیک مرز اسرائیل را گرفت، اسرائیل به آن‌ها حمله نکرد.»

این مقام ارشد ارتش سوریه ادامه داد: «خوب معنی این کار چیست؟ این مسئله بسیار مهمی است... بریتانیا، فرانسه، آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی با وجود تناقض منافع، تصمیم به تجزیه سوریه گرفتند.»

او با بیان اینکه برای تکه تکه کردن سوریه از مسئله ایجاد اختلافات قومی استفاده شده، گفت: «معتقدم که اگر سوریه از هم بپاشد، مردم اروپا بیش از همه آسیب خواهند دید... آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها مانند چوپانی هستند که به گرگ اجازه ورود می‌دهند. این گرگ بالاخره تمام مرغ‌ها و گوسفندها را خواهد خورد.»

وی تأکید کرد که در آغاز بحران در سوریه، بر خلاف ادعای رسانه‌های غربی این شورشیان بودند که ابتدا دست به اسلحه برده و به سمت نیروهای امنیتی تیراندازی کردند.

او گفت بخش زیادی از این افراد کسانی بودند که برای یک دهه توسط گروه‌های افراط‌گرا «شست و شوی مغزی» شده بودند. 

ژنرال حسن تأکید کرد که هیچ مخالف میانه‌رویی وجود ندارد و تمرکز شدید کشورهای غربی بر حلب تعجب‌برانگیز است. 

وی گفت: «تنها بازی کثیفی که در حلب در جریان است، بازی آمریکایی‌هاست. اگر آن‌ها از ارسال سلاح دست بردارند، همه‌چیز تمام می‌شود... چرا دولت‌های غربی برای حملات راکتی به غرب حلب (که تحت کنترل دولت است) و کشته شدن شمار زیادی از مردم اهمیتی هیچ قائل نمی‌شوند؟... من در دفاع از سوریه تا آخرین دقیقه عمرم خواهم جنگید.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    احسنت جنرال
  • حسین ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    پیروزی با حزب الله و انسان های با ایمان است
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    سوریه الان چوب مقاومت برابر استکبار رو می خوره اما خدا با استقامت کنندگان هست
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    مرگ بر اسراییل
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    درود بر مقاومت مرگ بر اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس