رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم با اشاره به برخی مصوبات این کمیسیون گفت این کمیسیون مصوب کرد پاداش پایان خدمت کارمندان ۷ برابر حداقل حقوق باشد و این رقم از سال ۹۶ اجرایی می شود.

به گزارش مشرق، حمیدرضا حاجی بابایی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: برای رونق اقتصادی و خروج از رکود و رشد اقتصادی، اولویت هایی را در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته ایم.

او در توضیح پاره ای از اولویت ها به موضوعات خاص راهبردی از قبیل امور آب و محیط زیست، توسعه سواحل مکران، بازآفرینی بافت های فرسوده شهری و حاشیه شهری ازجمله روستاها و آثار باستانی، بهبود محیط کسب و کار و اشتغال، توانمندسازی محرومین، کاهش جرایم و مشکلات اجتماعی، رفع تبعیض میان بیمه شدگان جامعه و توسعه امنیت و سطح دفاعی کشور اشاره کرد.

حاجی بابایی ادامه داد: رشد 8 درصدی اقتصادی؛ سنگ بنای برنامه ششم است و برای رسیدن به آن برنامه های مدونی را پیش بینی کرده ایم.

او گفت: برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال به حدود 724 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش های داخلی  و خارجی نیازمندیم.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس تصریح کرد: نبود اشتغال کافی و رونق اقتصادی زخم خورده نبود الزامات و هدف گذاری های دقیق مطابق با چشم اندازهای اقتصادی کشور هستیم.

حاجی بابایی اتفاقاتی همچون تحریم یا افزایش فروش و قیمت نفت را از دیگر عوامل متغیر دستیابی به رونق اقتصادی عنوان کرد.

او 160 هزار میلیارد تومان از 724 هزار میلیارد تومان سرمایه لازم را مربوط به سرمایه گذاری خارجی و حدود 180 هزار میلیارد تومان را به مشارکت بانکها مربوط دانست.

حاجی بابایی گفت: در راه رسیدن به رونق و توسعه اقتصادی، تکالیفی برای مجلس مشخص کرده ایم که واقعاً شاق و دور از تصور است اما با همکاری و نظارت دقیق دستگاه های مربوطه امید به دست یافتن آن داریم.

او به بکارگیری همه ظرفیت های داخلی و خارجی به منظور ایجاد سرمایه گذاری 724 هزار میلیارد تومانی اشاره کرد و افزود: در برنامه ششم توسعه اقداماتی برای راه اندازی پروژه های نیمه کاره و خصوصی سازی کامل دستگاه های مربوطه در نظر گرفته شده است که در مرحله عملی سازی می باشد.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس به بدهی 120 هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: دولت باید بودجه زیادی برای سر پا نگه داشتن تأمین اجتماعی بپردازد تا بدهی اش را به این سازمان صاف کند و طبیعتاً می تواند این مبلغ را از طریق فروش میعانات گازی و یا مزایده اموالش تهیه کند.

حاجی بابایی ادامه داد: پرداخت این بدهی سبب می شود تا تأمین اجتماعی به سمت ایجاد اشتغال گام بردارد.

او با بیان اینکه وظیفه مجلس وضع قانون محکم است و قانون نیازمند نظارت دقیق است گفت: مجلس باید 20 درصد وقتش را برای ایجاد قانون و 80 درصد دیگر را صرف نظارت بر قانون کند.

حاجی بابایی تصریح کرد: دولت باید برای حضور سرمایه گذاران خارجی، فضا را مهیا کند تا آنها با اعتماد به امنیت اقتصادی کاملی وارد کشور شوند.

او درباره برداشت دولت از درآمدهای نفتی هم گفت: برداشت دولت از درآمدهای نفتی باید به عنوان استقراض محسوب شود، گویی دولت در درآمدهای نفتی کاملاً غریبه است زیرا بودجه دولت ارتباطی به حجم و قیمت بشکه نفت ندارد.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه اگر دولت کسری بودجه داشته باشد باید از طریق صرفه جویی کسری اش را جبران کند افزود: اگر بودجه دولت به سمت استانها و پروژه های نیمه کاره سرازیر شود، چرخ ایجاد اشتغال نیز به کار می افتد.

حاجی بابایی با بیان اینکه برنامه هدفمندی یارانه ها یک برنامه پنج ساله است، گفت: چرخه پرداخت یارانه ها باید تا زمانی که دولت برنامه جدیدش را به مجلس ارائه کند ادامه یابد.

او با اشاره به اینکه تا امروز کسی نگفته درآمد دولت از هدفمندی یارانه ها چقدر است افزود: این رقم در سال 95 حدود 80 هزار میلیارد تومان و در سال قبل 69 هزار میلیارد تومان بوده است که فقط حدود 35 هزار میلیارد تومانش به مردم پرداخت می شده و رقمی حدود پنج هزار میلیارد تومان به توسعه شهری اختصاص می یافته است.

حاجی بابایی ادامه داد: تا کنون عوامل تولید نمی گذاشتند مازاد این درآمد به حساب خزانه واریز شود.

او با ابراز تأسف به سهم مردم از یارانه ها افزود: از اجرای این طرح تا کنون سهم هر فرد 45 هزار و 500 تومان بوده که با توجه به افزایش تورم سالانه قدرت این مبلغ فقط هشت هزار تومان است، این در شرایطی است که هزینه برق مصرفی مردم از زمان شروع پرداخت یارانه ها حدود پنج برابر شده است، این یعنی عدم تطابق برنامه های مدیریتی دولت.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: برای رفع مشکلات این چنینی باید درآمدها شفاف و نظارت ها دقیق تر گردد.

حاجی بابایی در خصوص پاداش پایان خدمت کارمندان دولت هم گفت: کمیسیون تلفیق مصوب کرده بود تا حداقل این پاداش، پنج برابر حداقل حقوق باشد اما این فکر زیاد منصفانه نبود زیرا حقوق برخی تضییع می شد، به این منظور، فکر کردیم که اگر 10 برابر شود بهتر است اما در نهایت کمیسیون تلفیق به 7 برابر رضایت داد و این رقم از سال 96 اجرایی خواهد شد.

او ادامه داد: با فرمول مصوب کمیسیون تلفیق پایین ترین پاداش پایان خدمت کارمندان 36 میلیون تومان و بالاترین 240 میلیون تومان است.

حاجی بابایی گفت: برای مبارزه با مفاسد اقتصادی در برنامه ششم توسعه ماده ای در نظر گرفته شده که طبق آن هر کس با هر مسئولیتی در نظام با هر حقوق و پاداش، مأموریت و اضافه کاری باید دریافتی اش در یک حساب واریز شود و دستگاه های نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور روی آن نظارت داشته باشند.

او افزود: در این بین نظام هماهنگ پرداخت می گوید بازنشستگانی در کشور هستند که دریافتیشان برابر نیست، ماده ای تدوین شده تا در شرایط مساوی فاصله میان دریافتی های بازنشستگان بیشتر از 20 درصد نباشد.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس در خصوص فرار مالیاتی گفت: در برنامه ششم توسعه معافیت مالیاتی ممنوع است و به جای تحت فشار قرار دادن کسبه خرد باید به سراغ کسانی برویم که فرار مالیاتی دارند، به این منظور همه دستگاه های کشور مکلف به شفاف سازی و الکترونیکی کردن دریافت و پرداخت مالیاتهایشان هستند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 65
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 117
  • حامد ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    2 0
    "فکر کردیم که اگر 10 برابر شود بهتر است اما در نهایت کمیسیون تلفیق به 7 برابر رضایت داد..." چه خوب از بیت المال خرج می کنید...انگار نه انگار که کلی کارگر بدبخت هم تو اون بیت المال سهم دارند.
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    3 1
    سلام هر چه قانون ثبت میشه به ضرر فرهنگیان میشه خدایا ما که ناراضی هستیم ولی کاری نمیتوانیم بکنیم ولی این ظلم مضاعف در حق ماست
  • یک کارگر ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    5 0
    بیچاره کارگران بخش خصوصی - ای کاش ما هم کارمند دولت بودیم
  • صفا ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    2 0
    آفرین به دولت تدبیر و امید آقای حاجی بابایی بروید جلوی دزدی ها را بگیرید با قشر محروم و زجر کشیده کارمند چکار دارید بروید جلوی حقوقهای نجومی را بگیرید به آقای روحانی بگویید ما به وعده وفا کردیمو به شما رای دادیم و تا آخر ایستادیم شما چه کردید؟ دزدها دزدیدند و رفتند یقه ما را گرفته اید و به هر سو میکشانید آقای روحانی آن روز که وام 25 میلیونی برای خرید خودرو دادید در حالی که زوجهای جوان برای وام ازدواج میدویدند و عده ی کثیری برای وام جهت مداوای بیماران خود سر حسرت به در بانک کوفتند فهمیدم که از ادعاهای خود چقدر دور هستید آقای روحانی حالا که زورتان به دزدان بیت المال نرسید بدانید که آه مظلوم دامنگیر است
  • علی ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    1 0
    سلام کاش دولت به فکر ما که معلوم نیست کارگریم یاکارمند با 12سال سابقه ((قراردادهای تعیین تکلیف ))هم بود
  • جواد املی ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    1 2
    ایا این مصوبه پاداش اخر سال مشمول بانکها هم میشود
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    2 1
    فرهنگیان بجای اینهمه غر غر کمی هم به حذف اخلاق و ادب و احتران دانش آموزانی که تربیت کرده اند نگاه کنند ...خروجی دست این آموزس و پرورش خاکستر است متاسفانه ...
  • کارمند ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    1 0
    مشکل جایی دیگر است . نمایندگان محترم مجلس کمی بیشتر به عواقب این مصوبات بیاندیشند. زیان این طرح خیلی خیلی بیشتر ازمنافع اش است.
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    2 0
    با 36 میلیون چی کار میشه کرد/خوب پول یه 206 ازش در میاد / خجالت / خیلی نشستید در باره بازنشه بیچاره فکر کردید عجب تکریمی
  • ugd ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    این چه قانونیه گذاشتید بااین حقوق . دوقرون پایان خدمت را به یک چهارم تقلیل دادید
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    یکی میتونه دقیقا بگه پاداش چقد میشه با حقوق ماهیانه 1500000بعد سی سال؟
  • کارمند ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    بی فکری و بی تدبیری و بی عقلی همینقدر که تا سال قبل کلی به بازنشسته ها دادید حالا نوبت به ما که رسید آسمان تپید. باز از این شگردها و جمبل و جادوها از شما ها خواهیم دید چه بسا پیش از این هم بارها دیده ایم. منت هم میارند: گفتند 5 برابر ما فکر کردیم حقوق بعضی ها تضییع خواهد شد و شد 7 برابر. نه اینکه تا الان حقوق کارمند جماعت تضییع نشد.
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    1 0
    حقوق نجومی ها هر ماهش برابر حداکثر پاداش 30 سال خدمت است !
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    این حداقل پداش را خودت خرج کن ای اون اقاییکه نشستی و قانون وضع می کنی ببین چکاری می تونی با این پاداش بکنی .این طرح بضرر کارمندان است لطفا جمع کنین این قاون ناقص را
  • کارمند شرکت نفت ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    ماهی خدا تومن به عنوان بازنشستگی ازمون کم میشه بعد هفت برابر حداقل حقوق خوب کم نکنین ما خودمون تو بانک و جای دیگه هر ماه سرمایه گذاری کنیم بیشتر میشه که لااقل مالیات کارمند جماعتو کمتر کنین
  • معلم بدبخت ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    معلم بدبخت و زندگي اش نيست و نابود است با اين مصوبات داريد ريشه معلم و ريشه آموزش و پرورش را مي خشكانيد.اين چه عقلي بوده كه آمده كمك اين فكروخروجي اش شده اين مصوبه(پاداش پايان خدمت كارمندو فرهنگيان 7برابر حقوق شد. خوب معلم و كارمندبعداز اين سي سال كه مي مردي حال برودر حين خدمت بمير
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    چگونه حق سنواتی را که طی 30 سال از حقوق کارمندان کسر کرده اند پایمال میکنند این نقض آشکار حقوق شهروندان این کشور است
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    سی ماه پاداش شد هفت ماه پاداش دستتون درد نکنه...
  • كارمند ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    منظور هفت برابر چيه ؟ يعني هفت ماه حقوق؟ اگه اينجوريه كه قبلا سي ماه بود و بازنشسته هاي بعد ازين قانون با اين تورم وحشتناك بيشتر متضرر ميشن !
  • سعید ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    سلام ..اگه پاداش هفت برابر اخرین حقوق باشد این بدین معنی هستش که کاهش پیدا کرده...پس چرا تو بعضی اخبار گفتند خبر خوشحال کننده برای کارمندان شاید منظور هفت برابر حقوق سالیانه باشه نظر شما چیه؟
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    ميخان جمع كنن دوباره دزدي كنن ديگه صندوق ذخيره فرهنگيان دزديدن حالا ميخان با اين كار جبران كنن
  • جمشید ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    واقعا شرم اوره ۳۰ ماه شد ۷ ماه ! خدا ما چرا اینقد بدبختیم چرا هر چی میخواد به ما برسه اجر میشه هر سال بدتر از پارسال من بامدرک دکترا یه ملیونوو پونصد میگیرم بعد سی سالم اگه دوملیون بشه حقوقم ۱۴ ملیون میشه با ارفاق ۳۵ میدن باید تشکرم‌بکنیم!
  • جمشید ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    واقعا شرم اوره ۳۰ ماه شد ۷ ماه ! خدا ما چرا اینقد بدبختیم چرا هر چی میخواد به ما برسه اجر میشه هر سال بدتر از پارسال من بامدرک دکترا یه ملیونوو پونصد میگیرم بعد سی سالم اگه دوملیون بشه حقوقم ۱۴ ملیون میشه با ارفاق ۳۵ میدن باید تشکرم‌بکنیم!
  • سلیمان ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    1 0
    در زمان ما که وضع اقتصاد هم خوب بود از این پاداشها ندادند حالا که اولا حقوقها بالاست بخصوص مال نجومیها 7 برابر کردند ازیک طرف هم میگند وضع دولت خراب است میلیاردها بدهی دارد واز پرداخت یارا نهای قشر ضعیف که چشمشون دوختند به یارانه نمی توانند پرداخت کنند هر ماه یارانه عدهای را قطع میکنند پس این چه اون چه مسقره است شاید هم به خاطر خودشون هست که در آستانه بازنشستگی هستند
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    1 0
    یکی هست که بگوید ایا به ضرر کارمند هست یا نه؟ چون این خبر شفاف و واضح نیست لطفا دوستان نظر دهند
  • کارمند ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    اسم این ریاضت اقتصادی نیست که تو اروپا تو بعضی کشورهای ضعیف مثل یونان اجرا شده اسم این بدبختی و فلک زدگی کارمندان دولت کشوری مثل ایرانه با این همه ثروت که قانون گذاراش تو روز روشن حق ملتشون رو یک شبه پایمال می کنن کاری که آمریکا و اسرائیل با ما نمی کنن.
  • علی ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    کارمندان و فرهنگیان عجله نکنید 7 برابر حداقل حقوق شاید ضرب در حقوق یک سال باشه خوبه
  • ناشناس ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    واقعا نشستين براي اين مردم قانون نوشتين جلو دزدي هارو بگيرين كمبود جبران ميشه
  • رضا ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    3 0
    دوستان توجه کنید فاصله ی بیشتر و کمترین دریافتی پاداش هفت برابر هستش ، نه اینکه از 30 ماه پاداش بکنن هفت ماه پاداش
  • محمد ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    7 برابر حد اقل یعنی چی. مثلا یکی حقوقش 1 میلیونه پاداشش میشه 7 میلیون؟ یا 30 تا میلیون یعنی 210 میلیون؟ این 7 برابر یعنی چی دقیقا؟
  • مهدی ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    1 0
    دولت امید به دولت ناامیدی تبدیل شده است . جوابش را در انتخابات اینده یا با رای منفی و یا با رای ندادن خواهیم داد . وضع ما کارمندان هر روز بد تر از روز قبل می شود
  • کارشناس ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    دوستان بیائید تحلیل کنیم .وقتی حداکثر حقوق 7 برابر حداقل باشد !معنی آن مشخص است!اما وقتی از پاداش صحبت می شود !این جملات بی معنی است!زیرا!بنا بر قانون پاداش پایان خدمت هر شاغل معادل یکماه حقوق ومزایای مستمر دریافتی است.!حال برای این مبلغ سقف 7 برابر قرارداده اند!یعنی اینکه کارگران وکارمندانی که مبلغ پایه پاداش آنها در مثال ما با پایه حداقل حقوق 800 هزار تومان تا سقف 5600000 تومان است .بازاء هر سال حداکثر برای صندوق 30 سال وبرای تامین تا مرز 35 سال معادل یکماه پاداش سنوات می گیرند .حال اگر حقوق در یافتی بیش از این مبلغ باشد حداکثر پاداش 30 سال قابل پرداخت مبلغ 168 میلیون قابل پرداخت است .بعبارتی با این مصوبه هیچ یک از کارگران وکارمندان دون پایه ضرر وزیانی شامل حالشان نمی شود .فقط مانع رانتی شده اند که نصیب مدیران ومسئولان با حقوق بالا می شود.مسئولانی که در سال جاری پاداش بیش از مبلغ ماکزیمم تا حتی مبالغ 600 میلیون را بالشخص شاهد بوده وسند زده ام .
  • فرهنگی ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    1 0
    البته که حق با شماست نمونه زنده خود شما جناب ناشناس اگر ما موفق بودیم محصولمان چون شما نمی شد.
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    سلام اقای حاج بابایی تا در عمل اجرا نکنید از رای دادن به شما خبری نیست
  • یا علی ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    1 0
    خدا ازتون نگذره مسئولین بی کفایت، چرا اینقدر ضعفا رو ضعیفتر مکنید خدا جوابتون رو بده چرا با زندگی قشر کارمند و مستضعف بازی میکنید.
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    1 0
    گویا نیست.
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    1 1
    ۷ برابر حداقل حقوق ،یعنی حداقل حقوق تامیناجتماعی که مثلا مبشه ۱ میلیون ،باید ضربدر ۷ بشود که میشه ۷ میلیون،بعد این رقم در ۳۰ ضرب میشه ،حاصل میشود پاداش ۳۰ سال خدمت کسی که مثلا در ماه ۹ میایون حقوق میگیرد .حالا اگر کسی در مهادو میلیون بگیره میشه ،د میایون ضربدر ۳۰ که میشه ۶۰ میلیون ،این پاداش ۳۰ سال کارکردش است.
  • کارمند ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    آقایان کمیسیون تلفیق بودجه لطفا" با یه مثال ساده این قضیه را روشن کنید و از ابهام در بیارین ببینیم بذاریم بریم یا ادامه بدیم نمیدونیم اینقدر توی این سالها سرمان کلاه گذاشتید که نمیدانیم راست دروغتان چیست ؟ نمیدانیم ضررو سودمان چیست ؟ لطفا یک مثال روشن با حقوق یه کارمند بزنید ببینیم حرف حسابتان چیست ؟ مثلا حقوق دو میلیون تومانی یک کارمند را توی فرمولتان به ما نشان دهید
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    3-3-3
  • فرهنگی ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    اخلاق زمانی به بی اخلاقی تبدیل شد که همه چیز معلم را گرفتند تا شماها راحتتر بتونیین توهین کنید آفرین دانش آموز خوب وصد آفرین به شما
  • ناشناس ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    نمی دانم معلمان با تو چه کرده اند.
  • حسین ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    باسلام.واقعا یکی ازمسئولان به این سئوال که ذهن تمام کارمندان را درگیرکرده بصورت روشن وقابل فهم برای ماکارمندان توضیح دهد که منظور رئیس کمسیون تلفیق آقای حاج بابایی درمورد پاداش پایان خدمت که میگویند پاداش پایان خدمت کارمندان هفت برابرحداقل حقوق خواهد شد.چیه.مثلا کارمندی که دومیلیون وپانصدهزارتومان دریافت می کند.پاداش پایان خدمتش بعدسی سال خدمت چقدرمیشود؟ودیگراینکه مرخصیهای ذخیره کارمند چگونه محاسبه میشود؟تشکر
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 1
    مهدی جان همشون عین همن ولی این دیگه از شورش دراورده
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    احسنتم
  • ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    سلام اولا اگه اطلاع درست ندارید نظر ندید اول این که این قضیه ربطی به آموزش پرورش نداره وشامل همه کارمند ها میشه چون میشنوید آقای حاجی بابایی فکر نکنین ایشون هنوز وزیر آموزش پرورش هستن بعد هم کی میگه قراره از ۳۰ ماه به ۷ ماه تقلیل پیدا کنه همین ندونم کاریها و بلواهای زبانی قشرهایی امثال شماست که کار رو به اینجاها میرسونه
  • علی ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 1
    با توجه به تحلیل من فردی حداقل حقوق آن 800000 تومان باشد 7 برابر آن می شود 5600000 در30 ضرب می شود 16800000واگر حداقل 1000000 باشد در 7 می شود 7000000 ودر 30 می شود 210000000 این پاداش می شود وبد نیست
  • ابراهیم ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    دوستان حداقل حقوق ضرب در 7 ضرب در200 مساوی با پاداش حالا ماخذ این حداقل از کجا میاد من نمیدونم اقای حاج بابا ایی اینطوری حساب میکرد.
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    روش محاسبه:این روش به ضرر مدیران بالابالا است که نمی تونن از 7 برابر حداقل برای یک ماه بیشتر بگیرنمثلا مدیری که ماهیانه 15 میلیون حقوق میگیره قبلا 15 میلیون ضرب 30 ماه معادل450 میلیون میگرفت طبق این مصوبه سقف240میلیون است ولی کارکنان دیگر به همان روال میگیری وهیج ضرری نمی کنن
  • کارمنددون پایه ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 2
    باسلام.اگراینگونه باشد که شما گفتید.عین عدالت است.ما کارمندان تمام مشکلات رامتحمل میشویم وکارروی دوش کارمندبیچاره است.اما مدیران بایدحقوق وپاداش آنچنانی ببرند.
  • جليل ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    جناب علي آقا برادر من مگه شما حقوق ساليانه ميگرين كه دلتون خوش كردين به 7 برابر حقوق ساليانه
  • جليل ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    آقا رضا برادر گرامي هفت برابر 36 م ميشود 252 كه حداكثر پاداش توسط آقايون 240 ميليون در نظر گرفته شده
  • جليل ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    يعني اگر حقوق شما 1 ميليونه 7 برابر ميشود هفت ميليون آقايون لطف كردن براي شما ميدن 36 ميليون
  • سرگردان ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    با سلام چرا مسوولین ما یاد نگرفتن حرفاشونو واضح بگن و احتیاجی به تفسیر نداشته باشه حداقل ۷ برابری حقوق. یعنی چی واقعا فکر کارمند مشغول شده و بلا تکلیف از این گفته های استاد حاجی بابایی لطفاً کسی که مطلع هست فرمول محاسبه دقیق را اعلام کنه
  • علی از شیراز ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    من یک حسابدار 27 سال خدمتم این قانون بسیار گنگ است شاید تبصره هایی داشته باشد که شفاف کننده این قانون باشد بنابراین بهتر است پیش داوری نکنیم . برداشت من بشخصه اینه که به ضرر کارمندان دون پایین وحتی متوسط هم نخواهد شد و به نوعی اجرای عدالت است
  • حسین ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    باسلام.آقای حاج بابایی رئیس محترم کمسیون.ببخشید.اگرمصوباتتان هم مانند توضیحاتتان درموردپاداش پایان خدمت کارکنان دولت همینگونه بصورت کلی وغیرشفاف باشد.وا مصیبتا.خواهشمندیم ماکارمندان را ازاین موضوع که بیان کردیدپاداش پایان خدمت کارمندان 7برابرحداقل حقوق میشود وموجب نگرانی همه کارکنان دولت شده باحضوردربرنامه ای ازطریق سیما.بطورشفاف ماراازاین اظهارات گنگ وکلی گویی.شفاف سازی فرماید.باتشر
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    این جه قانونی هس لااقل هر کس هر چقدر خدمت کرده بود بر مبنای قبلی حساب می کردیم و از سال 96بر این مبنا حساب میکردیم تا نارضایتی ایجاد نشود
  • ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    شما نماینده مردم اید؟؟
  • حسین کارمند ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    باسلام.ضمن تشکرازشما که اطلاع رسانی کردیددرموردپاداش پایان خدمت کارمندان.ولی انصافا نظرات کاربران رامنعکس میکنید؟؟یابیهوده است؟؟
  • مهران ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    برید اختلاس از صندوق فرهنگیان مفلوک رو شفاف سازی کتید وحقوق از دست رفته شان رابه فرهنگیان مسترد کنید سی سال زحمت بکش اونوقت هفت تاحقوق بهت بدن خیلی مسخرست!!!؟؟؟؟
  • كارمند ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
    0 0
    باسلام .اگر منظور از 7 برابر حداقل حقوق (900000تومان) برابر با 6300000 تومان باشد و 30 سال آن 189000000 تومان شود پس چرا پائين ترين را رقم 36 ميليون تومان اعلام كرديد. ايكاش فرمول مصوب كميسيون تلفيق را نيز در انتهاي گفته هاتون مرقوم ميكرديد.تا اين مسئله كاملا شفاف و روشن ميشد. تا خداي ناكرده دچار قضاوت نادرست نشيم.
  • کارمند ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
    1 0
    باسلام.توجه.توجه.پاسخ به همه سئوالات شما عزیزان.امروزپنجشنبه.آقای مصری نماینده مردم کرمانشاه وعضوکمسیون تلفیق.توضیع داداولا 30 ماه پاداش بقوت خودباقی است.دوما تنهاتغییری که صورت گرفته این است که دیگرهیچکس نمی تواندبیش ازهفت برابرحداقل حقوق که هفت میلیون است پاداش دریافت کند.یعنی 30ماه ضربدرهفت میلیون حداکثر.که 210میلیون میشود.مثلا کسی که ده میلیون حقوق گرفته دیگرنمی توان 300میلیون پاداش ببرد ضررش شامل این دسته است.سقف نهایی240میلیون است این سی میلیون مازاد هم برای مرخصیهای ذخیره است.این جواب قطعی وحقیقی است.
  • محرم ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    سلام. نظر بنده حقیر چش بود که ارائه نکردین؟
  • علی رضا ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
    0 0
    سلام نظربنده کجارفت
  • ازمابهتران ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    این که نمیشه یکی این ور سال بازنشسته بشه 500 میلیون بگیره، اون ور سال 200! اگرم می خوان کم کنن باید تدریجی فرمول بذارن سالانه در حد دو یا سه درصد کم بشه
  • احمد ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    ظاهرا به ضرر نجومی هاست .واسه دیگران فرقی نداره اونای ک حقوق کمتراز 7 میلیون میگیرن تاثیری ندارد بالاتر میگیرن ضرر هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس