دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره انتخاب رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی به عنوان خزانه داری این کمیته و مطرح شدن ایراد دو شغله بودن برای خادم،گفت: سرپرستی شغل محسوب نمی شود و حضور رئیس فدراسیون کشتی در این سمت مانعی ندارد.

به گزارش مشرق، شاهرخ شهنازی روز شنبه در حاشیه پنجاه و سومین نشست شورای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک درباره سرپرستی رسول خادم در خزانه داری این کمیته اظهارداشت: خادم رئیس فدراسیون کشتی و عضو هیات اجرایی این کمیته اشراف جامعی بر برنامه های مالی و بودجه ای کمیته دارد.

وی اضافه کرد:البته با این حکم الزامی برای حضور دائمی خادم در کمیته نیست زیرا تیم مالی کمیته ملی المپیک با تجربه و کارکشته بوده و کارهای اجرایی را بخوبی انجام می دهند و به نظر نمی رسد به حضور دائمی و فیزیکی خادم در کمیته نیازی باشد.

رسول خادم چهارشنبه گذشته طی حکمی از سوی کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک به عنوان سرپرست خزانه داری این کمیته معرفی شد.
پیش از این محمد علی شجاعی، رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان به مدت یک سال و نیم خزانه داری این کمیته را برعهده داشت.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در ادامه اظهارات خود بررسی اصلاح اساسنامه این کمیته را از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست امروز هیات اجرایی بیان کرد و گفت:با توجه به پیش نویس ارائه شده این موضوع در دستور کار کمیسیون مدیریت و برنامه ریزی کمیته ملی المپیک قرار گرفت.

پیش تر اساسنامه کمیته ملی المپیک در سال 90 - 91 اصلاح شده بود.
شهنازی ادامه داد: با توجه به تغییرات اخیر در وزارت ورزش وجوانان، این کمیته در راستای تداوم اهداف تعاملی و بهره مندی از ظرفیت تاثیر گذار این وزارت خانه نشستی را با حضور مسعود سلطانی فر وزیر جدید ورزش وجوانان برگزار می کند و در آن نشست فرایند اصلاح این اساسنامه را مطرح خواهیم کرد.

شهنازی اضافه کرد: همچنین درباره قانون انتزاع کمیته پارالمپیک از کمیته ملی المپیک نیز بحث و تبادل نظر خواهیم داشت.

انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک که از مدت ها پیش مطرح بود سرانجام دهم و بیست و چهارم شهریور ماه در مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان رسید و 28مهرماه امسال رئیس جمهوری این قانون را برای اجرا ابلاغ کرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: در نشست امروز همچنین درمورد برنامه های مدیریت مطلوب و نظارتی کمیته بین المللی المپیک بر اساس طرح 2020 توماس باخ رئیس IOC و ارسال آن به 28 فدراسیون بین المللی مرتبط با بازیهای المپیک تابستانی و پرسش نامه هایی مرتبط با آن بحث و گفت و گو شد.

شهنازی گفت: بخشی از این پرسش نامه و ارزیابی ها مربوط به فدرسیون های ملی است و کمیته بین المللی المپیک قصد دارد به طور مداوم این موضوع را در فدراسیون های بین المللی و ملی دنبال کند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک شفافیت در امور اجرایی، انسجام،دموکراسی، توسعه و همبستگی ورزشی و مکانیزم های نظارتی را پنج اصل مهم در این پرسش نامه ها عنوان کرد و افزود:پس از جمع آوری، این پرسش نامه ها جهت سنجش و ارزیابی در اختیار دانشگاه لوزان قرار می گیرد.

شهنازی گفت:کمیته بین المللی المپیک با هدف مدیریت مطلوب اقدام به این کار کرد و در این زمینه فرانسیسکو ریچی را مدیر اجرایی این طرح انتخاب و معرفی کرده است.

وی ادامه داد: در کمیته بین المللی المپیک، سامانه ایی با هدف نظارت مستقیم بر مدیریت کمیته های ملی المپیک که شامل بررسی اصلاح اساسنامه و قوانین ورزشی کشورهاست، برنامه های 2020 را پیگیری می کند تا بعد از مرحله آزمایشی،این سامانه در اختیار فدراسیون های بین المللی قرار گیرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک اضافه کرد: اکنون 15 کمیته ملی المپیک کشورهای مختلف این اقدام را در دستور کار قرار داده اند که نتیجه بررسی سامانه و پرسشنامه های مربوطه در مجمع عمومی کمیته بین المللی المپیک در سال 2017 دراختیار فدراسیون های بین المللی قرار می گیرد.

وی گفت: در نشست امروز هیات اجرایی کمیته ملی المپیک همچنین گزارشی از کاروان ورزشی اعزامی به بازیهای ساحلی ویتنام ونشست آنوک(اتحادیه کمیته های ملی المپیک جهان) در قطر ارائه شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس