کد خبر 659164
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

رئیس جمهور منتخب آمریکا اعلام کرد که دونالد مک گان را به عنوان وکیل ارشد کاخ سفید انتخاب کرده و وی مسئول رسیدگی به امور حقوقی دولت آمریکا خواهد بود.

 به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا اعلام کرده است که دونالد مک گان وکیل ارشد کاخ سفید خواهد بود. مک گان رئیس سابق کمیسیون فدرال انتخابات آمریکا بوده و پیش از این رئیس بخش حقوقی کمپین انتخاباتی ترامپ نیز بوده است.

در حالی که ترامپ در طول رقابت‌های انتخاباتی بارها قول داده بود تا ساختار سیاسی آمریکا را پاکسازی و این باتلاق را تخلیه کند ولی مک گان سابقه نسبتا طولانی در سیاست های محافظه کارانه حزب جمهوریخواه داشته است.

مک گان چندین سال به عنوان مسئول ارشد حقوقی کمیته کنگره ملی حزب جمهوریخواه فعالیت کرده است. دفتر حقوقی کاخ سفید به رئیس جمهور آمریکا درباره قانونی بودن دستورات اجرایی و قوانین تصویب شده از سوی کنگره مشاوره می دهد.

ترامپ با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به سوابق طولانی مک گان در زمینه فعالیت های حقوقی، وی را رسما به عنوان رئیس بخش حقوقی کاخ سفید معرفی کرده است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در دیدار اخیر خود با ترامپ به وی نسبت به اهمیت پست رئیس بخش حقوقی کاخ سفید توصیه هایی ارائه کرده است. ترامپ بارها قول داده است تا در سیاست های اوباما در زمینه مهاجرت و کنترل اسلحه تجدیدنظر کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس