کد خبر 659008
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۸

در مجموع باید عنوان کرد که مرحوم شایانفر یک انقلابی به معنای واقعی کلمه بود که با اخلاص و غیرت تا آخرین ساعات عمر خود از ارزش‌های انقلاب دفاع کرد.

به گزارش مشرق، مهدی فضایلی طی یادداشتی در روزنامه صبح نو نوشت:
 
بنده سال‌های زیادی با نام و آثار مرحوم شایانفر آشنایی داشتم اما از نزدیک حدود 10 سال است که با آقای شایانفر مراوده داشتم و در مجموع هم بررسی آثار و و هم ارتباط و مراوده بنده با ایشان جمع‌بندی غیر از غیرتمندی ایشان درباره اندیشه‌های انقلاب ندارد.
 
آقای شایانفر در مقابله با افرادی که نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی بی‌تفاوت بودند، حساس بود و با تعصب و غیرت فراوان مقابل این افراد ایستاده بود. این غیرت و پیگیری آقای شایانفر از نکات مهم شخصیت ایشان است که به‌عنوان وجه تمایز این مرحوم با سایر پژوهشگران فرهنگی مطرح است.
 
ایشان تقریباً یک شخصیت استثنایی و منحصر به فرد از جهت اشراف روی افراد بودند و در شناخت سابقه و تاریخچه فعالیت جریان‌ها و گروهک‌های سیاسی تسلط وصف‌ناپذیری داشتند. پیگیری فراز و نشیب افراد در برهه‌های مختلف تاریخ و اشراف به این موضوعات تنها مختص به آقای شایانفر بود و من کس دیگری را نمی‌شناسم که بتواند مانند ایشان در این حوزه تسلط داشته باشد. این خصوصیت که در وجود آقای شایانفر متجلی شده است؛ به‌دلیل روحیه پژوهش‌محور و کنکاشگر وی بود.
 
از دیگر نکات قابل تأمل درباره مرحوم شایانفر پایبندی به اخلاق و باورهای دینی بود. وی در تمام فعالیت‌های خود تلاش داشت مستند صحبت کند و برای هر حرفی که می‌زد یکسری پیوست‌ها و اسناد داشت و تا زمانی که درباره موضوعی به قطعیت نمی‌رسید آن را منتشر نمی‌کرد.
 
نکته دیگر درباره ایشان اخلاص و انگیزه‌های الهی است که در تمامی عرصه‌های زندگی و فعالیت‌های اجرایی، علمی و پژوهشی سرلوحه کار خود قرار داده بود. مجموعه این خصوصیات باعث شد آثار آقای شایانفر ماندگار شود.
 
آنچه می‌توان درباره مرحوم شایانفر به آن اشاره کرد تکلیف‌مداری است. وی با وجود اینکه سال‌ها در عرصه مطبوعات و رسانه فعالیت داشت، شاگردان بسیاری در این حوزه تربیت کرد و بسیار جدی و پر کار در این زمینه حاضر شد؛ اما در تناسب با این اقدامات چندان بروز و ظهور بیرونی از ایشان مشاهده نمی‌شود و تعداد مصاحبه‌ها یا تصاویر وی در رسانه‌ها به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.
 
به نظر بنده همین اخلاص و تکلیف‌مداری است که راز جاودانگی مرحوم شایانفر شده است و لازم است با دقت و تمرکز مورد توجه قرار گیرد. البته برای کسب موفقیت در هر کاری باید همه این خصوصیات مد نظر قرار گیرد و هر کسی که می‌خواهد در انجام کارهای خود موفق باشد باید همه این ویژگی‌ها را داشته باشد اما آنچه به‌عنوان شاه‌بیت این موضوع حائز اهمیت است اخلاص و تکلیف‌مداری است که دارای نقش برجسته‌تری است.
 
یکی از موضوعاتی که درباه آقای شایانفر در ذهن من نقش بسته است تاکید ایشان بر به کارگیری صحیح از ظرفیت رسانه است. من در جلسات و نشست و برخاست‌هایی که با این چهره داشتم می‌دیدم که همواره روی نقشی که رسانه‌ها و چهره‌های رسانه‌ای می‌توانند در موضوعات مختلف داشته باشند؛ تاکید داشتند.
 
ایشان از اینکه این ظرفیت وجود دارد اما کمتر استفاده می‌شود گلایه داشتند. در جلسات مختلف عنوان می‌کردند که از این ظرفیت استفاده کنید چراکه خیلی از موضوعاتی که در کشور وجود دارد و می‌تواند به کمک فعالان رسانه‌ای ساماندهی شود. می‌دیدم که بارها به افراد صاحب قلم تذکر می‌داد که خیلی از موضوعات کشور را می‌توان از این طریق مطالبه کرد.
 
در مجموع باید عنوان کرد که مرحوم شایانفر یک انقلابی به معنای واقعی کلمه بود که با اخلاص و غیرت تا آخرین ساعات عمر خود از ارزش‌های انقلاب دفاع کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس