رئیس مرکز پزشکی حج‌ و زیارت هلال‌احمر در ارتباط با اینکه گفته می‌شود حین انتقال مجروحین حادثه توسط آمبولانس‌های هلال‌احمر داعش به آنها تیراندازی کرده است، گفت: این مسئله شایعه است و به هیچ عنوان صحت ندارد.

به گزارش مشرق،‌ سیدعلی مرعشی در ارتباط با آخرین جزئیات حله اظهار داشت: ساعت 6 و نیم صبح امروز مجروحین حادثه که 8 افغانستانی ساکن ایران بودند توسط اتوبوس آمبولانس هلال‌احمر به مرز مهران منتقل و تحویل نیروهای اورژانس شده‌اند.

وی افزود: دو مجروح افغانستانی نیز در بیمارستان حله بستری بوده و شرایط انتقال آنها به دلیل وضعیت‌شان وجود ندارد.

رئیس مرکز پزشکی حج‌ و زیارت هلال‌احمر با بیان اینکه در میان حادثه‌دیدگان مجروح ایرانی نداریم، ادامه داد: در زمینه تعداد شهدا نیز آمارها متفاوت است و منابع عراقی برخی 71 نفر را اعلام کرده و منابع غیررسمی هم خبر از آمار 80 نفری دادند.

مرعشی اضافه کرد: درحال حاضر ما اسامی شهدای ایرانی را نداریم چراکه امکان شناسایی اجساد به دلیل سوختگی وجود ندارد و احتمال آزمایشات تکمیلی برای شناسایی اجساد وجود دارد.

وی بیان کرد: زائران به صورت گروهی به کربلا اعزام شده و در قالب کاروان نبودند لذا اینکه از کدام استان اعزام شده نیز مشخص نیست.

رئیس مرکز پزشکی حج‌ و زیارت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: نیروهای هلال‌‌احمر ابتدا شناسایی اجساد و سردخانه را نداشتند ولی با رایزنی‌های انجام شده این مسئله محقق شد ولی متاسفانه به دلیل شدت سوختگی اجساد قابل شناسایی نیست.

مرعشی در ارتباط با اینکه گفته می‌شود حین انتقال مجروحین حادثه توسط آمبولانس‌های هلال‌احمر داعش به آنها تیراندازی کرده است، گفت: این مسئله شایعه است و به هیچ عنوان صحت ندارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس