کد خبر 658757
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲

در حالی که اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان جوابیه‌ای صادر کرده و از پیگیری انتشار کلیپ «دانش آموز اصفهانی» خبر می‌دهد، ناظم مدرسه ایرادی در انتشار این فیلم نمی‌بیند.

به گزارش مشرق،  انتشار کلیپ «دانش آموز اصفهانی» در شبکه‌های اجتماعی طی چند روز اخیر بازتاب گسترده‌ای داشت و حجم بازدید آن در کانال‌های تلگرامی به بیش از دو میلیون بار رسیده و همچنان بازنشر داده می‌شود.

در این فایل تصویری یکی از دانش آموزان دبستان هیأت امنایی سیفی اصفهان از سوی مدیر و ناظم مدرسه به دلیل دویدن در حیاط مدرسه تهدید به اخراج می‌شود و گفته می‌شود بازرسان هم شاهد این اتفاق بوده‌اند و راهی جز اخراج دانش آموز نیست.

البته در کلیپ کامل‌تری که بعداً منتشر شد نشان داده می‌شود که این تهدید بیشتر جنبه شوخی داشته و با قول گرفتن از کودک به او گفته می‌شود که در صورت تکرار مجدد این اتفاق اخراج خواهد شد.

پخش این کلیپ شاید در ابتدا خنده‌ای را بر لبان انسان بیاورد اما با کمی تأمل این سؤال در ذهن انسان متبادر می‌شود آیا ارزش یک لبخند با تحقیر و تهدید یک کودک معصوم برابری می‌کند یا خیر؟

حال آن که قبلاً نیز انتشار کلیپ «شیب» باعث شده بود دانش آموز شمالی توسط هم‌کلاسیانش مورد تمسخر قرار گرفته، منزوی شده و ترک تحصیل کند که نشان از هزینه گزافی است که گاهی لبخند هر یک از ما می‌تواند برای یک فرد بی‌گناه داشته باشد.

* ناظم مدرسه: بروید از فسادهای مالی و اخلاقی بپرسید

به همین دلیل خبرنگار فارس با حضور در دبستان هیأت امنایی سیفی که در ناحیه 5 آموزش و پرورش اصفهان واقع شده است با ناظم و مدیر این دبستان در خصوص این موضوع گفت‌وگو کرد.

ناظم این مدرسه با انتقاد از پیگیری خبرنگاران عملکرد رسانه‌ها را زیر سؤال برده با فرافکنی موضوعاتی مانند فسادهای مالی و اخلاقی در کشور را سوژه‌های خبر عنوان کرد و از خبرنگار ما هم خواست این موضوع را دنبال نکند.

* 3 ـ 4 کلیپ مشابه دیگر هم داریم

وی تاکید کرد: در این فیلم هیچ توهینی نشده و سه چهار مورد مشابه این کلیپ را از دیگر دانش آموزان هم داریم، پدران و مادرانشان هم در جریان هستند و هیچ مشکلی ندارد.

آملی ناظم مدرسه سیفی با بیان اینکه این بچه خلاق بوده و فن بیان خوبی دارد و در مراسمات و جشن‌های مدرسه حضور دارد، اذعان داشت: هدف از گرفتن این کلیپ آن بوده که در مدرسه پخش بشود و در گروه خود دانش آموزان با هدف آموزشی منتشر شده است.

وی از پخش شدن آن در شبکه‌های مجازی اظهار تعجب کرد و گفت: در این زمینه مدیرکل آموزش و پرورش با مدیر مدرسه صحبت کرده و موضوع تمام شده است.

* مدیر مدرسه خبرنگار را به بیرون مشایعت کرد

خبرنگار فارس پس از گفت‌وگو با ناظم که پاسخگوی موضوع بوده به دفتر مدیر مدرسه رفت که متاسفانه با برخورد وی مواجهه شده و در ادامه نیز خبرنگار فارس را به سمت درب خروج راهنمایی کردند.

در ادامه از سوی اداره کل آموزش و پرورش موضوع را پیگیر شدیم و در این زمینه علیرضا مهدی مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان روز گذشته (چهارشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرده بود: این اقدام شوخی درستی نبوده و فیلم‌برداری از این دانش‌آموزان بی‌سلیقگی عوامل مدرسه بوده است.

* این بی‌سلیقگی تاثیر سوئی بر افکار عمومی دارد

وی افزود: بر فرض اینکه مدیر مدرسه فیلمبرداری از این دانش‌آموز را یک اقدام آموزشی و تربیتی بداند که از نظر ما این‌گونه نیست و کار شایسته‌ای انجام نداده، این حرکت تأثیرات سوئی بر افکار عمومی داشته و قضاوت‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت.

مهدی با بیان اینکه در این خصوص جوابیه‌ای صادر خواهد شد، عنوان داشت: مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان سه گروه را مأمور پیگیری این قضیه قرار داده که عبارت از مدیریت روابط عمومی، مسؤول بخش آموزش ابتدایی و حراست آموزش و پرورش استان اصفهان است.

* اقدام سهوی بوده و از آسیب‌های فضای مجازی است

اما امروز جوابیه آموزش و پرورش صادر شد که در آن آمده است: «این رخداد از سوی عوامل مدرسه اتفاقی سهوی بوده است و دانش آموز مورد نظر همچون گذشته در حمایت کامل از سوی آن واحد آموزشی مشغول به تحصیل است».

در ادامه این جوابیه آمده است: «آموزش و پرورش استان ضمن قدردانی از افکار عمومی رسانه‌ها و دلسوزان و با امید به اینکه این حساسیت‌های ارزشمند در جهت حفظ حقوق دانش آموزان در موارد دیگر هم تسری یابد؛ این اطمینان را می‌دهد که بررسی و پیگیری لازم موضوع در دستور کار قرار گرفته و با توجه به اینکه این موضوع یکی از مصادیق ناشی از آسیب‌های فضای مجازی است تمام توان و امکان خود را به کار می گرد تا در جهت جلوگیری از بروز موارد مشابه در آینده تدابیر لازم اتخاذ گردد.».

جوابیه آموزش و پرورش با وجود اینکه این اقدام را «سهوی» می‌داند و مشکل را بر گردن فضای مجازی می‌اندازد از «پیگیری لازم» خبر داده که باید در این زمینه منتظر نتیجه پیگیری آن اداره کل باشیم.

قطعاً برخورد با چنین رفتارهایی می‌تواند از تکرار موارد مشابه جلوگیری کند؛ کما اینکه به گفته ناظم این مدرسه نمونه‌های مشابهی از این کلیپ هنوز در اختیار مسؤولان دبستان سیفی وجود دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 12
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
    0 0
    "هدف از گرفتن این کلیپ آن بوده که در مدرسه پخش بشود و در گروه خود دانش آموزان با هدف آموزشی منتشر شده" انسان حیرت می کند از وجود چنین مدیران نخبه ای!!
  • لامس ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
    0 0
    خبرنگار محترم.لطفا راجب توهینهایی که والدین به معلمان عزیز میکنند هم گزارشی تهیه کن .اینقدر دشمن معلمان نباش.انها تو را به اینجا رسانده اند.برو کمی قدر شناس باش
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    خفه شید بابا-دیواری کوتاه تر از معلما پیدا نمیکنید.برید به جهنم
  • ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    چیز مهمی نیست. در زمانی که ما دبستان بودیم دانش آموزان را به خاطر دویدن در مدرسه با چوب کتک می زدند که هنوز صحنه هایش یادم هست.
  • ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    تهدید و توهین یک کودک دبستانی توسط عوامل تربیتی و پرورشی بخاطر دویدن در حیاط مدرسه؟! خدا شفا بدهد همی بیماران روانی را
  • دکتر خرزوخان از کومور ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    خیلی بامزس که خخخخخ. بچه ها رو چشمشونو کور میکنن کسی چیزی نمیگه حالا واسه ما با یه کلیپ باحال ژست روشنفکری در وکردن. بی شین بینیم باو
  • ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    انصافا با این ادبت معلمی؟ من که بچم رو دیگه مدسه نمیفرستم
  • ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    اوه اوه مارو چقدر کتک زدن تا به راه راست منحرف شدیم تو سرمای صفر درجه چهارمحال بختیاری میرفتیم مدرسه تازه مراسم صبحگاه هم بود
  • ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    تو نه معلم هستی نه از یک کیلومتری مدرسه رد شدی فقط یک مزدور وطن فروش غرب زده هستی که میخوای مردم فکر کنن این ادبیات (خفه شو و برید به جهنم) از طرف یک معلم هستش اما ای مگس عرصه سیمرغ نه جولنگه توست ....
  • نااشنا ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    ولی چه فضای مزخرفی داریم که کاه در چشم خبرنگاران کوه می شود مدیر هم انصافا چیز خوبی گفته این همه در مورد فیشهای نجومی و فساد نوشتند خبرنگاران اما هیچ کس جرات گزارش تهیه کردن را نداشت چرا چون احتمال کشته شدن خبرنگار در بازداشتگاه هست این یعنی هنوز در دوران جاهلیت به سر میبریم کسی جرات سوال از صاحبان زر و زور و تزویر را ندارد.
  • ناشناس ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    واقعا این دسته از معلما آبرو برای نظام آموزشی ما نزاشتن بایدبرخوردجدی باهشون بشه
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    عجب کوته فکر! اینها دارند یچه ها را تربیت می کنند؟ پس بگو چرا اوضاع فرهنگی اینطوریه!
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    بنده معلمم باید ااز فحش های ناموسی که دانش آموزان به هم می دهند و رفتارهای زشت دیگرشان فیلم پخش کنیم تا دیگر همه چیز تقصیر ما نباشد.
  • ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    جناب معلم عزیز، آیا اگر همچی برخوردی با فرزند خودتان بشود مشکلی نخواهد داشت یا فقط به بچه های مردم؟!
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    اگه فرزند یا حتی فامیل اون ناظم با شعور! بود، اونوقت هم ایرادی نداشت؟؟ چه حقی داشت از طفل معصوم فیلم بگیره و پخش کنه؟؟
  • ناشناس ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    باید همه اخراج بشوند. قطعا نسل جدید متعهدتر است و باید جایگزین شوند.
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    بچه اگه خطایی داشته باشه باید تنبیه بشه نه اینکه تشویق بشه بعدم اگه هر کی از وضع موجود ناراضی باشه میشه وطن فروش،،وطن فروش اونیه که مردم و خر فرض کرده از حق این مردم داره می خوره بعد اونیم که میبینه بجای محکوم کردن ماسمالیش می کنه
  • خجالت میکشم که 27 سال معلمم ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    آقا اصلا این همکار با روش فعال خواست انتقاد پذیری را در دانش آموزان بالا ببره و دیگه اینکه راهی برای مشهور کردن دانش آموز عین صندوق فرهنگیان چند تا وام گنده داده به بزرگترها استغفرالله شما میگید اختلاس دزد...برید ببینید اونا برای معلم شخصیت گذاشتن بمونه تا معلم هم شخصیت رو به دانش آموز یاد بده....
  • خجالت میکشم که 27 سال معلمم ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    آقا اصلا این همکار با روش فعال خواست انتقاد پذیری را در دانش آموزان بالا ببره و دیگه اینکه راهی برای مشهور کردن دانش آموز عین صندوق فرهنگیان چند تا وام گنده داده به بزرگترها استغفرالله شما میگید اختلاس دزد...برید ببینید اونا برای معلم شخصیت گذاشتن بمونه تا معلم هم شخصیت رو به دانش آموز یاد بده....
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    دویدن هاشون خطرناکه من دیدم که در مدرسه موقع دویدن با صورت به زمین میخورن و دندوناشون میشکنه !
  • 182 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    این فیلم مشکلی نداشت همیشه بدون فیلمبرداری هم دانش آموز به اخراج تهدید میشه !
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    فیلم اشکالی نداشت تهدید هم نبود داشتن میترسوندنش !
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    باید این ناظم رو ۲۴ ساعت معلق از در مدرسه آویزون کرد و ازش فیلم گرفت
  • کیان ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    معلمان خیلی بی حیا شدن البته تعدادی از این قشر
  • علیرضا ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    اوضاع فرهنگی توسط کی محدود شده ، این سوال از خودتون بپرسید . حقوق معلم و شان معلم کجا حفظ شده ؟ در مجلس یا در دولت ؟ چرا بچه ها رو نمی گید که هر نوع بی احترامی به معلمین میکنن و هیچ سیستم تنبیه وجود نداره و همیشه حق با اولیا دانش آموز هست ، اولیا فکر میکنن که مدرسه مهده کودکه و معلمین اومدن اونجا تا بچه نگه دارن . دریغ از ذره ای تربیت خانوادگی . البته بعضی دانش آموزان واقعا با شخصیت و با تربیت هستن
  • پری ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    این فیلم آموزشی هست بعد برای بقیه ی دانش آموزامیزارن که رفتارغلط و درست رو یاد بگیرن .
  • مهدی ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    از هر وجدان بیدارتمنا میکنم با این موضوع برخورد جدی کنید.ترور شخصیت یک بچه واقعا سبوعانه و بیرحمانه است
  • ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    خاااااک بر سرداین مملکت من خودم معلمم اصفهانی ام هستم این مدرسم مدرسه هیات امناییه از درایتو ذکاوت مدیر خیلی خوشم اومده واقعا دست مریزاد به این خبرنگارا و مردم عامی که هیچی در مورد اموزش پرورش و جوش نمیدونن همچین جوابی باید داد دندون شکنو قاطع.شماهام نرید بالا بگید منبر واسه ما و بگید گردش کن این کلیپ برا ما اصفهانیا فقط جنبه مزاح داشته و شملها چون لهجه اصفهانی و شوخی هاشون نا مانوس بوده خیلی گندش کردید و به قول دوستمون از کاه کوه ساختید چه فاجعه هایی که تو اموزش پرورش پیش میادو ما چون فیلمبرداری ننیشه ازش خبر نداریم....بخدا هیچی نمیدونید این کلیپ اتفاقا تلنگر خوبی بود که ببینید مردم ما چقدر سطحی نگرو ندید پدیدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس