در ايام عزاي اربعين شهادت حضرت اباعبدالله الحسين (ع) كلنگ ساخت دو خوابگاه دانشجويي دخترانه طرح خورشيد در استان بوشهر به زمين زده شد.

به گزارش مشرق، در ايام عزاي اربعين شهادت حضرت اباعبدالله الحسين (ع) كلنگ ساخت دو خوابگاه دانشجويي دخترانه طرح خورشيد در استان بوشهر به زمين زده شد.
 
آيت الله صانعي نماينده ولي فقيه و سرپرست بنياد پانزده خرداد در مراسم آغاز عمليات عمراني خوابگاه دخترانه دانشگاه خليج فارس و علوم پزشكي بوشهر در جمع مسئولين استاني، لشكري و كشوري حاضر و طي سخناني با اشاره به ايام عزاي دهه آخر صفر ساخت پنجمين و ششمين خوابگاه دانشجويي طرح خورشيد را رسما افتتاح كرد.
 
 آغاز  احداث دو خوابگاه دانشجويي دخترانه در بوشهر توسط بنياد پانزده خرداد
در اين مراسم  ابتدا دكتر مصلح رئيس دانشگاه دولتي خليج فارس بوشهر ضمن خوشامدگويي به ميهمانان به ارائه گزارش مختصري از وضعيت و فعاليت هاي اين دانش گاه پرداخت و ابراز اميدواري كرد ممنوعيت ساخت خوابگاه هاي دولتي براي شهرستان ها مرتفع گردد.
 
هم چنين دكتر رئيسي رياست دانشگاه علوم پزشكي بوشهر نيز در سخناني وضعيت آموزشي در استان بوشهر را تشريح و كاستي هاي آن را عنوان نمود. وي خوابگاه را محل تبادل فرهنگ و انديشه دانست و بر اهميت آن تأكيد كرد.
 
 آغاز  احداث دو خوابگاه دانشجويي دخترانه در بوشهر توسط بنياد پانزده خرداد
معاون پشتيباني و اجتماعي استاندار بوشهر در اين مراسم ضمن بيان ارزش هاي بنياد ١٥ خرداد به عنوان يادگار پرارزش و مبين تفكرات حضرت امام خميني (رضوان الله تعالي عليه) تداوم اين پروژه هاي خير و مهم را خواستار شد.

در جلسه آغاز احداث دو خوابگاه دانشجويي دخترانه در بوشهر، آيت الله صفايي بوشهري نماينده مقام معظم رهبري و امام جمعه بوشهر نيز ضمن خوشامدگويي، به تقدير از اين كار خداپسندانه پرداخت و با بيان مشكلات استان پراهميت بوشهر، اين استان را داراي سابقه تاريخي و انقلابي فراوان و نيازمند توجه ويژه مسئولين دانست.

 آغاز  احداث دو خوابگاه دانشجويي دخترانه در بوشهر توسط بنياد پانزده خرداد
در اين مراسم دكتر محمد اسماعيل اكبري مشاور سرپرست بنياد پانزده خرداد نيز دقايقي به ايراد سخن پرداخت و امر اسكان ايمن دختران دانشجو را از پراهميت ترين كارها در حوزه آموزش عالي دانست. وي آيت الله صانعي را جزء معدود افرادي دانست كه اسلام ناب عرضه شده توسط حضرت امام خميني (ره) را عميقا درك كرده است.

در ادامه آيت الله صانعي سرپرست بنياد پانزده خرداد به ايراد سخنراني پرداخت. وي در اين مراسم با اشاره به اثبات عقلي وجود خصائص حجت در نائب، حضرت اباعبدالله الحسين (ع) را هم مشمول عبارت "لولاك لما خلقت الافلاك" دانست و ايام دهه آخر صفر را تسليت گفت. سرپرست بنياد پانزده خرداد هم چنين نام خليج فارس را بسيار مناسب و برازنده دانشگاه دولتي بوشهر دانست كه نقش بسزايي در منطقه ايفا مي نمايد و مردم اين منطقه را به راستي آزاده و قدردان نعمت دريا خواند.

نماينده ولي فقيه، بنياد ١٥ خرداد را فكر امام و به لفظ ايشان پربركت خواند و خدمات آن را تماما در جهت اعتلاء فرهنگ و خدمت عنوان نمود.

آيت الله صانعي طرح خوابگاه سازي خورشيد را ادامه بركات حضرت امام خميني و بنياد ١٥ خرداد برشمرد و مرهون ارزش آفريني ايشان دانست.

آيت الله صانعي با بيان خاطره اي از حضرت امام كه مدت ها در نجف اشرف با يك عباي زيباي بوشهري به زيارت مرقد اميرالمؤمنين (ع) مي رفتند اين شهر را از ديرباز مركز علم و مورد توجه بزرگان و حضرت امام برشمرد.

سرپرست بنياد كمك به مردم را وظيفه ي اسلامي - انساني مسئولين و خيرين دانست و همياري و همدلي مردم را نيز متقابلا وظيفه مردم در مسير تجلي و تحقق اين مسئوليت عنوان نمود.

 آغاز  احداث دو خوابگاه دانشجويي دخترانه در بوشهر توسط بنياد پانزده خرداد
شايان ذكر است دانشگاه خليج فارس بوشهر  هم اكنون پذيراي بيش از ٦٠٠٠ دانشجو از سراسر كشور مي باشد كه بيش از ٢٠٠٠ نفر از آنان مخاطب خوابگاه هاي دانشجويي مي باشند. خوابگاه دانشجويي دخترانه دانشگاه خليج فارس توسط بنياد ١٥ خرداد در زميني با زيربناي حدود ٤٠٥٨ متر مربع در سه طبقه و با ظرفيت ٢٠٠ دانشجو با اعتباري بالغ بر هفتاد ميليارد ريال ساخته خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشكي بوشهر نيز در چند ده همتار زمين و داراي ٢٢٠٠ نفر دانشجو مي باشد كه از اين تعداد حدود ٦٠٪‏ نيازمند خوابگاه مي باشند. احداث خوابگاه طرح خورشيد بنياد ١٥ خرداد براي اين دانشگاه با زيربناي ٤٧٣٥ متر مربع در سه طبقه و با ظرفيت ٢٠٠ دانشجو از هم اكنون آغاز گرديده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس