کد خبر 658364
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱

تهیه کننده مسابقه «هوش برتر» با اشاره به این مسابقه در راستای دیگر برنامه های شبکه نسیم بیان کرد که این شبکه برای همه اقشار مخاطبان برنامه دارد.

به گزارش مشرق، «پیمان پورمقیمی» با اشاره به شرکت کنندگانی که در مسابقه «هوش برتر» شبکه نسیم حضور می یابند، گفت: بسیاری از شرکت کنندگان ما از نخبگان سراسر ایران بوده که اکثرشان به عنوان مشاور پروژه ها، کارآفرین و یا مدرس در حال کار هستند.

وی ادامه داد: این جمعیت حدود 20 درصد از این افراد را شامل می شود، 60 درصد از مابقی مشغول به تحصیل و آماده به کارند و 20 درصد دیگر بیکار و بدون حمایت دولت و صنایع هستند.

وی با اشاره به انتخاب شعار و پیامی که از طرف هر یک از شرکت کنندگان اعلام می شود، عنوان کرد: ما در این مسابقه به دلیل اینکه بتوانیم شخصیت علمی و عملی شرکت کنندگان را بهتر بشناسیم از آنها درخواست کردیم تا شعاری برای خود و پیامی برای رقبا در نظر بگیرند.

این تهیه کننده اظهار کرد: جالب بود که 95 درصد پیام به رقبا تشویق یکدیگر و درخواست بر کار گروهی و حرکت و تلاش و خلاقیت بود و بیش از 80 درصد شعارها حول محور عملگرایی، خودباوری، تلاش، خلاقیت و حمایت خداوند بود. این نخبگان خوشحال بودند که این چنین مورد تشویق و حمایت قرار گرفته و در مسابقه دیده شده اند.

طراح و تهیه کننده مسابقه «هوش برتر» در خصوص طراحی بازی های برنامه و سبک خاص آن اظهار کرد: در این برنامه ما باید بازی های هوشمندانه را در قالب یک برنامه تلویزیونی با تمام محدودیت های خود به نحوی به نمایش بگذاریم تا بیننده بتواند با آن همذات پنداری کرده و خود را در مسابقه مورد محک قرار دهد.

وی ادامه داد: بنابراین بازی ها در ۵ بخش دیداری، شنیداری، سوالات تخصصی، عملی و سرعت عمل با فرمولی بسیار ساده و آیتم‌هایی که بیننده به صورت روزمره با آنها در ارتباط است، طراحی شده‌اند. این آیتم ها شامل سکه، تاریخ، ساعت، رنگ، اعداد، حروف، پلاک منزل و اتومبیل، میزان کالری، میزان قند، وزن و ... طراحی شده و بیننده لازم است برای حل آن فرمول را محاسبه و سپس به حل معما بپردازد.

وی یادآور شد: به این ترتیب در این سری از مسابقات «هوش برتر» ۲۸ نوع بازی دیداری، ۹ گرایش تخصصی و ۱۷ نوع بازی عملی، ۲۸ نوع بازی شنیداری و ۳ نوع بازی سرعت عمل طراحی و اجرا شد که همه آنها از ساختاری قابل فهم برخوردار بودند.

پورمقیمی درباره حضورش در شبکه نسیم و ساخت مسابقه هوش برتر عنوان کرد: شبکه نسیم، شبکه ای است که بسیار هوشمندانه برای تمامی اقشار مردم برنامه هایی با ساختار نو دارد و هر کسی با یک بررسی سطحی روی برنامه هایی همچون «خندوانه»، «دورهمی»، «شب کوک»، «شکر آباد»، «کتاب باز»، «چند درجه»، «قاصدک»، «هوش برتر» و ... و جامعه هدف آنها متوجه می شود که سبک ساخت، استفاده از تکنولوژی روز، خلاقیت طراحان و سازندگان برنامه، روش انتقال موضوع و گرافیک مناسب همگی دست به دست هم داده تا ضمن کوشش جمع کثیری از مخاطبان خاص برنامه سایر مخاطبان را نیز به این سمت و سو سوق دهد.

وی در پایان گفت: شبکه نسیم به عنوان پربیننده ترین شبکه سیما لقب گرفته در حالی که چند سال بیشتر از عمرش نمی گذرد و این نکته به هوشمندی مدیران و سیاست گذاران سازمان و بالاخص شبکه مربوط می شود.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس