حجت الاسلام میر لوحی گفت: تصور می کنم اگر فریبرز عرب نیا بازیگر نقش «مختارنامه» به کربلا برود، جمعیت 10 میلیونی به استقبالش بروند. این نشان از تأثیر فراوان آثار ارزشی روی مردم کشورهای مسلمان دارد. بنابراین باید اهالی هنر و سینما از این فرصت گران بها نهایت استفاده را بکنند که در مقابل هجمه ضد دینی دشمن، اسلام واقعی را نمایش دهیم.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی میر لوحی، کارشناس مذهبی و از عوامل برگزاری جشنواره فیلم و عکس «چهل‌چراغ»، که در سفر کاروان  40 نفره این جشنواره در پیاده روی اربعین به همراه هنرمندان حضور داشت، درباره حال و هوای همسفر شدن با هنرمندان در این سفر معنوی گفت: زیارت امام حسین(ع) یک زیارت خاص است، اما زیارت امام حسین(ع) در ایام اربعین خاص تر است. حالا اگر این زیارت اربعین همراه با اهالی سینما و کسانی که با ذوق و هنر سر و کار دارند، باشد، فوق العاده است. سفر اخیر ما با هنرمندان هم به همین دلیل یک سفر ویژه بود. در کنار آن ها از زیارت لذت بردیم. زیارت کربلا از زاویه دید یک هنرمند بسیار جذاب است و عشق هنرمندان به امام حسین غیر قابل وصف بود.

وی افزود: معطلی‌های سفر، طلوع یا غروب آفتاب، ازدحام جمعیت و تمامی اتفاقات سفر کربلا، برای آن ها تبدیل به فرصت های هنری می شد تا از این اتفاقات منظره ای جالب فراهم کنند.

این کارشناس مذهبی کشورمان در خصوص ادامه روند سفر هنرمندان به کربلا گفت: باید هنرمندان در اتفاقات مهم ارزشی کشورمان مانند پیاده روی عظیم اربعین که میلیون ها دوست دار اهل بیت(ع) حضور پیدا می کنند، شرکت کنند و از این استعداد خدادادی استفاده کنند و ظرفیت سینما را در این راه به کار بگیرند. به قول دوست نزدیکم مجتبی امینی، خمس اهالی سینما، ساخت فیلم ها با مضامین ارزشی است.

میرلوحی ادامه داد: در کاروان «چهل چراغ» ، ارسلان قاسمی، بازیگر نقش بنیامین در سریال یوسف پیامبر(ع) نیز حضور داشت و در تمام سفر مردم عراق که وی را می دیدند، دورش جمع می شدند و عکس یادگاری می گرفتند. حتی زمانی که از جاده نظامی عبور می کردیم، فرماندهان ارتش عراق با ارسلان عکس یادگاری می گرفتند. 

 میرلوحی: فرماندهان عراقی با بازیگر ایرانی عکس یادگاری می‌گرفتند
وی اضافه کرد: همچنین اتفاقی در سفر 10 سال پیش بنده به همراه مجید مجیدی به سامرا افتاد. تصور می کنم اگر فریبرز عرب نیا بازیگر نقش «مختارنامه» به کربلا برود، جمعیت 10 میلیونی به استقبالش بروند. این نشان از تأثیر فراوان آثار ارزشی روی مردم کشورهای مسلمان دارد. بنابراین باید اهالی هنر و سینما از این فرصت گران بها نهایت استفاده را بکنند که در مقابل هجمه ضد دینی دشمن، اسلام واقعی را نمایش دهیم.

این استاد دانشگاه در پایان در خصوص جشنواره «چهل‌چراغ» اضافه کرد: طرح جشنواره «چهل‌چراغ» حدود دو سال پیش با هدف برگزاری یک جشنواره مردمی در راستای تقدیر از سازندگان آثار ارزشی برنامه ریزی شد. من هم سعی کردم، به برگزاری این جشنواره کمک کنم.

گفتنی است؛ نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل‌چراغ» با موضوع امام حسین(ع) و واقعه عاشورا شهریور ماه امسال با استقبال خوب هنرمندان و مخاطبان در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس