«رند پائول» سناتور جمهوری‌خواه در انتقاد به حضور «جان بولتون» و «رودی جولیانی» در فهرست گزینه‌های وزارت خارجه آمریکا گفت: «این شباهتی به دیپلماسی ندارد بلکه شبیه جنگ است».

 به گزارش مشرق، در ادامه اظهارنظرها درباره گزینه‌های احتمالی دونالد ترامپ برای وزارت خارجه آمریکا، یک سناتور هم حزبی او از بررسی «رودی جولیانی» و «جان بولتون» به عنوان گزینه‌های محتمل به شدت انتقاد کرده است.

به دنبال پیروزی دونالد ترامپ، گمانه‌زنی‌ها و رایزنی‌ها درباره گزینه جانشینی جان کری در رسانه‌های آمریکایی شروع شده است.

از جمله گزینه‌هایی که رسانه‌های آمریکایی از احتمال انتخاب آنها خبر داده‌اند، «رودی جولیانی» شهردار اسبق نیویورک و دوست نزدیک ترامپ به همراه «جان بولتون» سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل است.

حضور جولیانی و بولتون در لیست گزینه‌های محتمل وزارت خارجه دولت آینده آمریکا با انتقاداتی در این کشور مواجه شده است.

حالا سناتور جمهوریخواه ایالت کنتاکی در مصاحبه با برنامه «در پیشگاه ملت» شبکه سی‌بی‌اس در انتقاد از مواضع جنگ‌طلبانه این دو گفته که آنها «دیپلمات» نیستند.

«رند پائول» عضو کمیته مسائل خارجی سنای آمریکا تصریح کرد: «هم بولتون و هم جولیانی از تغییر رژیم در ایران حمایت کرده‌اند و این شباهتی به دیپلماسی ندارد بلکه شبیه جنگ است».

او ادامه داد: «جولیانی و بولتون مواضع افراطی و تندی دارند. من فکر نمی‌کنم آنها آنچنان دیپلماتیک باشند. بولتون شاید بهتر است که وزیر جنگ باشد اما او قطعا دیپلمات یا کسی که به روشی دیپلماتیک عمل کند یا اینکه فکر کند دیپلماسی شاید جایگزینی برای جنگ باشد، نیست».

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 با اشاره به حضور 52 سناتور در بین 100 سناتور، درباره احتمال رد شدن این دو در مجلس سنا اینطور هشدار داد: «این یک رای گیری بسیار نزدیک است».

سناتور آمریکایی افزود: «چندین جمهوریخواه احتمالا هستند که علیه کسی چون بولتون و شاید جولیانی رای بدهند».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
    0 0
    این دو سناتور پولکی اند شاید باکم یا زیادکردن مبلغ بشود داغی انهاراکم یازیاد کرد خداکندبرای زیاد کردن شعله کسی مبلغی نپردازدقابل توجه ال سعود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس