کد خبر 657456
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴

سامسونگ قصد دارد در گوشی های جدید گلکسی اس 8 خود از تراشه های 10 نانومتری جدید اسنپ دراگون 835 استفاده کند که می توانند در عرض 5 دقیقه باتری یک گوشی را برای 5 ساعت استفاده شارژ کنند.

به گزارش مشرق به نقل از ایندیا، این تراشه ها که توسط شرکت کوالکوک ساخته شده اند به همین منظور از فناوری خاصی موسوم به Quick charge 4 بهره می گیرند.

Snapdragon 835 جایگزینی برای تراشه های Snapdragon 820  و  821 محسوب می شود که در سال جاری میلادی عرضه شدند. انتظار می رود اولین سری از گوشی های مجهز به تراشه های سری 835 در اواسط سال 2017 در دسترس علاقمندان قرار بگیرند.

برای ساخت این تراشه های 10 نانومتری از ساختارهای سه بعدی پیشرفته ای در طراحی ترانزیستورها استفاده شده که جایگزین فناوری 14 نانومتری می شود. با این به روزرسانی تراشه های جدید 27 درصد سریع تر می شوند.

گوشی های مجهز به این تراشه ها در شبکه های نسل چهارم هم کارکرد بهتری دارند و می توانند با حداکثر سرعت به شبکه های داده متصل شوند. گوشی هایی که مجهز به این تراشه ها هستند هم 20 درصد سریع تر شارژ می شوند و هم کارآیی باتری شارژ شده آنها تا 30 درصد بیشتر است. انتظار می رود علاوه بر سامسونگ، گوگل و وان پلاس هم گوشی های جدیدی را بر همین مبنا تهیه کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس