وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که براساس اطلاعات و مستندات جمع آوری شده، استفاده تروریست ها از جنگ افزارهای شیمیایی در منطقه حلب از جمله کلر و فسفر قابل اثبات است.

 به گزارش مشرق، ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نتایج تحقیقات در باره 9 نمونه برداشته شده از مهمات مورد استفاده جنگجویان، استفاده آنها از مواد شیمیایی را اثبات می کند.

خبرگزاری روسیا سگودنیا روز دوشنبه به نقل از سخنان وی نوشت: روسیه شواهد و مدارک کافی دال بر اقدام جنگجویان در کاربرد تسلیحات شیمیایی را در اختیار دارد.

کوناشنکوف گفت: نظامیان روسی مهمات توپخانه ای عمل نکرده حاوری مواد شیمیایی به دست آورده اند و نمونه هایی از خاک منطقه را نیز برای بررسی ها برداشتند و مورد آزمایش قرار دادند.

شبکه تلویزیونی روسیه 24 نیز به نقل از گزارش آزمایش های انجام شده اعلام کرد که تروریست ها از تسلیحات دارای ماده شیمیایی کلر و فسفر علیه ساکنان حلب استفاده کرده اند.

با وجود بارها اثبات استفاده تروریست ها از جنگ افزارهای ممنوعه از جمله شیمیایی علیه نظامیان و غیرنظامیان در سوریه و عراق، آمریکا و گروه کشورهای ضدسوری مانع بررسی این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل می شوند و حتی با اینکه سوریه زیر نظر سازمان ملل تمامی تسلیحات شیمیایی خود را نابود کرده است، برای انحراف افکار عمومی جهان، این کشور را متهم به کاربرد این تسلیحات می کنند.

ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز پیش از این با تاکید بر لزوم انجام تحقیقات بین المللی در مورد کاربرد جنگی مواد شیمیایی از سوی داعش، گفته بود: متاسفانه در باره تحقیقات احتمالی استفاده تروریست های داعشی از مواد شیمیایی مسموم کننده در عراق هیچ مطلبی گفته نمی شود.

وی هشدار داد: مواد شیمیایی مسموم کننده در منطقه خاورمیانه گسترش می یابد و تروریست ها از این مواد استفاده می کنند، ولی برخی کشورهای عضو شورای امنیت این موارد را نادیده می گیرند و طبق عادت تمام جنایت ها را به حکومت سوریه نسبت می دهند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس