آلمان اعلام کرد که سعی می‌کند تا نسبت به این مسئله اطمینان پیدا کند که توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی که سال گذشته حاصل شده، در دولت دونالد ترامپ نیز به‌قوت خود باقی خواهد ماند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت خارجه آلمان در یک کنفرانس خبری تأکید کرد: شما می‌توانید مطمئن باشید که ما سعی خواهیم کرد تا این دولت (ترامپ) را متقاعد کنیم که چیزی که یک سال و نیم قبل مورد توافق واقع شد و از آن زمان تاکنون اجرا شده است، از دیدگاه ما همچنان به‌قوت خود باقی خواهد بود.

ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی اعلام کرده بود که اگر رئیس جمهور شود، توافق هسته‌ای ایران را لغو خواهد کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا طرح تمدید 10ساله تحریم‌ها علیه ایران را تصویب کرده است که با این اقدام می‌خواهد نشان دهد که فارغ از اینکه چه‌کسی در کاخ سفید حضور خواهد داشت، واشنگتن قصد دارد نقش مهمی در تحولات خاورمیانه ایفا کند.

تحریم‌های ایران در صورتی که تمدید نشود، تا پایان سال 2016 میلادی منقضی خواهد شد. این طرح باید در سنا نیز تصویب شود و در نهایت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا آن را امضا کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    آلمان منطقه متصرفه آمریکا و یکی از ایالت های خارجی آن است. خودش استقلالی ندارد که بخواهد حالا از اجرای برجام توسط اریابش مطمئن شود. از تعیین رئیس جمهور تا بخشدار و سرپرست فلان روزنامه و مدیر عامل بهمان شرکت را در این کشور ، آمریکایی ها ، مستقیم و یا غیر مستقیم تعیین می کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس