حواشی و مشکلات موجود این روزهای بسکتبال ایران جامعه این رشته را دچار نگرانی‌هایی در مورد آینده آن کرده است.

به گزارش مشرق، فدراسیون بسکتبال این روزها بیش از هر زمان دیگر درگیر مسائل عجیب و غریبی شده که بسکتبال به قهقرا برده است. اتفاقاتی که لزوم یک تصمیم جدی و قاطع در مورد فدراسیون بسکتبال و نحوه مدیریت و اداره‌اش را می طلبد تا بسکتبال ایران از این دایره بسته منفعل خلاص شده و بتواند شرایط بهتری را تجربه کند. دایره کوچکی که تنها به صندلی مدیریت فدراسیون و تصمیمات مشعشع آن بازمی گردد.

بحث مدیریت فدراسیون بسکتبال که در راس آن محمود مشحون قرار دارد، بیش از هر زمان دیگری مورد توجه جامعه بسکتبال و رسانه‌ها قرار گرفته است، اما هیچ ارگانی از جمله وزارت ورزش در این مورد پاسخگو نیست و هر روز خبرهایی به گوش می‌رسد که سازمان بازرسی ذره بین خود را روی دوشغله‌ها، بازنشسته‌ها و دوتابعیتی‌ها گذاشته و بارها هم گفته شده رئیس فدراسیون بسکتبال یکی از این افراد است، اما چرا در این مدت تکلیف مشخص نشده، ضعف مدیریتی را در راس ورزش کشور می‌رساند.

محمود مشحون برای انتخابات سال گذشته با مجوز هیات دولت وارد گود شد، اما طبق قانون و تاکید سازمان بازرسی، مدیران دوشغله، بازنشسته و دوتابعیتی باید از سمت خود استعفا دهند و در این میان مشحون بارها در صحبت‌های خود اعلام کرده استعفا کار مدیران کوچک بوده و من این کار را انجام نمی‌دهم.

حالا او این روزها و با شرایط پیش آمده برخلاف گذشته کمتر در رسانه‌ها حضور دارد و پاسخ تماس‌هایش را هم نمی‌دهد. شاید محشون نمی‌خواهد خودش را با آمدن وزیر جدید ورزش و جوانان  که درخواست‌ها از او برای تغییرات مدیریتی در این فدراسیون زیاد است، وارد  چالش کند.

* تنبیه به جای حمایت از بانوان!

بسکتبالیست‌های بانوان در چند سال گذشته مظلوم واقع شده‌اند و نمی‌توانند به دلیل قوانین دست و پاگیری که وجود دارد، در مسابقات بین المللی با حجاب اسلامی حاضر شوند و اگر هم تلاش حداقلی از سوی فدراسیون بسکتبال صورت پذیرفته، بی نتیجه بوده و بانوان ایرانی همچنان از حق خود محروم هستند.

در روزهای گذشته تیمی از ایران با حجاب اسلامی و رعایت کامل موازین شرعی در مسابقات بین المللی ترکمنستان حاضر شد و حتی سرپرستان این تیم هم اعلام کردند نماینده فدراسیون جهانی هم در سالن حضور داشت و مشکلی در خصوص حجاب آنها در بازی به وجود نیامد، اما در این میان فدراسیون بسکتبال به جای حمایت از آنها اعلام کرده این تیم بدون مجوز رفته و با آنها برخورد می‌کنیم!
حواشی این روز‌های بسکتبال
محمود مشحون، رئیسی که همیشه داعیه این را داشته که از بانوان حمایت کرده، می‌توانست فیلم همین بازی‌ها را با دفاعیه‌ای قوی به فدراسیون جهانی ارسال کند تا راهی برای حضور بانوان در میادین بین المللی باز شود، اما نه تنها این کار را انجام نداد بلکه فدراسیون تحت مدیریت او با رفتاری عجیبی که داشت، انگیزه‌ها را هم کم کرد. در این بین به نظر می‌رسد معاونت بانوان وزارت ورزش باید برای بررسی شرایط و احقاق حق بانوان وارد شده و اگر کم کاری از سوی فدراسیون بسکتبال وجود دارد، تذکراتی داده شود تا بانوان بسکتبال بتوانند برای احقاق حقوق حقه خود اقدام کنند.

* کنترل بازیکنان و مربیان با جریمه‌های میلیونی و غیرمعقولانه

یکی دیگر از حواشی این روزهای فدراسیون، اعمال جریمه‌های میلیونی برای کنترل بازیکنان و مربیان در مسابقات است. جرایمی که قریب به اتفاق جامعه بسکتبال آن را غیر معقولانه می دانند و مشخص نیست فدراسیون با چه منطقی آنها را در نظر گرفته است.

برخی معتقدند فدراسیون با تعیین این جریمه ها به دنبال درآمدزایی از این طریق بوده و الا در هیچ کجای دنیا چنین جرایمی را نمی‌توان پیدا کرد. برخی دیگر معتقدند فدراسیون به جای اینکه کیفیت مسابقات و داوری ها را بالا ببرد، به مسائلی می‌پردازد که شاید اولویت پنجاهم بسکتبال ایران هم نباشد.

با وجود این مسائل و مشکلات بسکتبال ایران این روزها بیش از هر زمان دیگر نیاز به توجه جدی از سوی مسئولان ارشد ورزش کشور دارد و باید دید با حضور مسعود سلطانی‌فر که همگان او را مدیری مدبر و مسلط به حوزه ورزش می‌دانند، چه اتفاقاتی برای ورزش توپ و تور رخ خواهد داد. آیا قرار است فدراسیون بسکتبال همچنان حیاط خلوت مدیران بازنشسته و دوشغله باشد و یا اینکه با یک تصمیم عاجل بساط این حیاط خلوت تار عنکبوت بسته بسکتبال چیده می شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس