کد خبر 655612
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰

ماموران امنیتی روسیه که سه روز پیش توانستند 10 داعشی را با بمب دست ساز قبل از انجام اعمال تروریستی دستگیر کنند، پنج متهم دیگر را نیز با اتهام طراحی عملیات تروریستی بازداشت کردند.

 به گزارش مشرق، در تازه ترین اقدام که امروز (سه شنبه) انجام شد، تروریست ها پیش از اجرای برنامه تروریستی خود در مسکو بازداشت و روانه زندان شدند.

شبکه تلویزیونی روسیه 24 به نقل از گزارش روابط عمومی سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که بازداشت شدگان شهروندان جمهوری اینگوش منطقه قفقاز این کشور هستند و قصد داشتند در مسکو بمب گذاری کنند.

بنا به این گزارش، از محل زندگی این افراد پنج اسلحه خودکار، دو بمب با توان انفجاری 10 کیلوگرم تی ان تی، چاشنی و مهمات همراه چند اسلحه دیگر کشف شده است.

نام فرمانده این افراد سائوتیف اعلام شده است که ماه گذشته (اکتبر) همراه پنج تروریست دیگر در جریان تعقیب و گریز در در جمهوری اینگوش کشته شدند.

روز یکشنبه نیز اعلام شد که 10 تروریست وابسته به داعش همراه بمب دست ساز قوی و چندین اسلحه پیش از انجام اعمال تروریستی در مسکو و سن پترزبورگ دستگیر شدند،.

بنا به این گزارش، دستگیر شدگان برای انجام دو بمب گذاری در مراکز خرید پرجمعیت سن پترزبورگ آماده شده بودند.

تروریست های دستگیر شده در سن پترزبورگ از اتباع قرقیزستان و ازبکستان معرفی شدند.

29 مهرماه نیز ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه پنج نوجوان را که بزرگ ترین آنان 19 سال داشت، دستگیر کردند که برپایه گزارش اعلام شده زیر نظر یک گروه تروریستی در سوریه آماده حمله به یک مرکز پلیس شده بودند.

این نوجوانان از طریق شبکه های اجتماعی با تروریست ها در سوریه ارتباط داشته و پس کسب اطلاعات به چند مسلسل که از قبل در یک منطقه پنهان شده بود دست یافتند، ولی ماموران پیش از انجام هرگونه اقدامی آنان را بازداشت کردند.

روسیه با توجه به تهدیدهای تروریستی ناشی از اوضاع خاورمیانه، حضور حدود دو هزار شهروند خود بویژه از منطقه قفقاز از جمله چچن در صفوف تروریست ها در سوریه و عراق و خطر بازگشت آنان تدابیر امنیتی گسترده ای را به اجرا گذاشته است.

بزرگ ترین عملیات تروریستی خنثی شده در روسیه جلوگیری از اجرای یک رشته عملیات انتحاری و شلیک خیابانی در مسکو و شهرهای بزرگ بود که ماه مه پیش از آغاز جشن های ملی این کشور به مناسبت پیروزی در جنگ دوم جهانی کشف و طراح این عملیات که یک شهروند بلاروسی بازگشته از سوریه بود، بازداشت شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس