سخنگوی وزارت خارجه ضمن مردود دانستن ادعاهای مطروحه در بیانیه شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در موضوع حقوق بشر تاکید کرد: ایران آمادگی دارد در فضای غیرجنجالی و با گفت‌وگو و تبادل‌نظر، دیدگاه‌های اسلام را در این زمینه تبیین کند.

 به گزارش مشرق، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از ابراز علاقه‌مندی و عزم اتحادیه اروپا برای توسعه هرچه بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران و از تاکید بر تعهد مجدد اتحادیه اروپا در اجرای کامل برجام از سوی همه طرف‌ها استقبال کرد.

وی اظهار داشت: برگزاری دور دوم گفت‌وگوهای سطح بالا بین ایران و اروپا با عزم‌ و اراده دو طرف برای توسعه همکاری‌های دو‌جانبه در موضوعات مختلف محقق شد.‌ در این گفت‌وگو‌ها طیف وسیعی از همکاری‌های دوجانبه از جمله در بخش‌های انرژی، هسته‌ای صلح‌آمیز، محیط زیست، حمل و نقل، علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش مورد بررسی و پیگیری طرفین قرار گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: با وجود پیشرفت‌های قابل توجهی که در سطوح مختلف همکاری‌ها به‌وجود آمده است و ظرفیت‌های فراوانی که در راستای تعمیق و گسترش مناسبات وجود دارد، رفع قطعی مشکلات بانکی، عامل کلیدی و تعیین‌کننده‌ای در توسعه همکاری‌های تجاری، اقتصادی و اجرای پروژه‌های مشترک خواهد بود.

قاسمی ادامه داد: با توجه به حمایت رسمی اتحادیه اروپایی از الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت، جمهوری اسلامی ایران خواستار اقدامات عملی اتحادیه در روند الحاق جمهوری اسلامی به سازمان مزبور است.

وی ضمن مردود دانستن ادعاهای مطروحه در بیانیه شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در موضوع حقوق بشر، بر این نکته تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در فضای آرام و غیرجنجالی و از طریق گفت‌وگو و تبادل نظر، دیدگاه‌های دین مبین اسلام را در زمینه حقوق بشر تبیین کرده و در راستای نزدیک‌تر کردن نظرات دو طرف تلاش کند.

 به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، ایران همواره نقش تعیین‌کننده در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه داشته و تلاش‌های فراوانی در راستای حل و فصل سیاسی و مسالمت‌آمیز بحران‌های منطقه‌ای از جمله در سوریه، یمن، عراق و ... داشته و سعی کرده است که در رفع آلام و رنج‌های مردم مظلوم و بی‌دفاع این کشورها و در چارچوب همکاری‌های بشردوستانه به طور سازنده و فعال اقدام کند.

قاسمی در پایان تصریح کرد: آزمایش‌های موشکی ایران در چارچوب سیاست‌های دفاعی کشور انجام می‌گیرد و توانایی‌های دفاعی ایران به هیچ وجه قابل مذاکره و مصالحه نیست.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس