کد خبر 655128
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه قیمت 40 دلاری قیمت نفت در بودجه 96 منطقی است، تصریح کرد: 10 میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده به کشور بازگشته اما وضعیت آن مشخص نیست.

به گزارش مشرق، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با اشاره به وضعیت لایحه بودجه سال 96 و پیش‌بینی قیمت نفت اظهار داشت: فکر می‌کنم اگر دولت بتواند هزینه‌های جاری را کم کند و مالیات و سود شرکت‌ها را برای هزینه‌های جاری بگذارد و در کنار آن پول نقد را صرف طرح‌های عمرانی کند، نفت را با هر قیمتی بفروشد مشکلی برای کشور وجود نخواهد داشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به قیمت جهانی نفت تصریح کرد: به نظر می‌رسد رقم 40 دلار در لایحه بودجه 96 منطقی و مناسب باشد زیرا در بودجه امسال نیز همین ارقام پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه برخی هزینه‌های دولت باعث افزایش هزینه‌های جاری می‌شود،عنوان کرد: این مباحث با کوچک‌سازی دولت در تناقض است مثلا یکی از پیشنهادات جدید این بود که اورژانس کشور در تمامی استان‌ها اداره داشته باشد و یا اینکه چرا باید وزارت راه و شهرسازی، دو اداره راه و شهرسازی و راهداری در استان‌ها داشته باشد. بنابراین مشاهده می‌شود در بخشی از بدنه دولت تناقضاتی وجود دارد که بی‌پروا به دنبال توسعه ساختار و فرایندهای اداری است و بخشی دیگر نیز به دنبال کوچک‌سازی و کاهش هزینه‌های جاری می‌گردد.

حاجی دلیگانی افزود: برخی از بخشنامه‌ها که یکی از آنها مربوط به معاون اول رئیس جمهور است باعث افزایش ضریب حقوق مسئولان ستادی دستگاه‌ها شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه توازن مالیات با هزینه‌های جاری احساس نمی‌شود، گفت: وزارت اقتصاد گزارش‌های بودجه را مرتب ارائه می‌دهد و از لحاظ درآمدی، افزایش قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال گذشته وجود دارد اما منابع به میزان کافی نیست و در حقیقت درست مدیریت نمی‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درمورد اینکه به نقل از رئیس جمهور گفته شد در سه ماهه اول امسال درآمد نفت وجود نداشته است،تاکید کرد: گزارش‌های بودجه نشان می‌دهد که درآمد نفت وجود داشته و کشور نیز براساس آن اداره شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر 10 میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده به کشور بازگشته و لازم است دولت در این رابطه شفاف‌سازی کند. در نامه‌ای به دیوان محاسبات خواسته‌ام تا در این راستا گزارش مطلوبی از نحوه هزینه‌کرد و وضعیت آن ارائه دهد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس