مدیر کل راه آهن جنوب و مدیر راه آهن خرمشهر گفت: قطار مسیر خرمشهر به شلمچه به صورت شبانه روزی و رایگان زائران اربعین را تا مرز منتقل می کند.

به گزارش مشرق، غلامحسین فارسیان مدیر کل راه آهن جنوب اظهار کرد: ریل باس مستقر در مسیر شلمچه ۲۹ ران رفت و برگشت دارد و به عبارتی ۵۸ بار می رود و برمی گردد.

وی با بیان اینکه سرویس دهی این قطار به صورت شبانه روزی و رایگان است، افزود: قطار ریل باس تنها چهار ساعت از ساعت ۲۴ تا ۴ بامداد برای ریکاوری (رسیدگی و بررسی وضعیت) در ایستگاه خرمشهر متوقف می شود که گاهی این زمان کوتاه تر نیز می شود.

مدیر راه آهن قطار خرمشهر، زمان رفت و برگشت ریل باس را با احتساب زمان تخلیه و بارگیری مسافر ۲۰ دقیقه اعلام کرد.

فارسیان به افزوده شدن ۴۰ ران قطار چارتری در این روزها نیز اشاره و عنوان کرد: بنا به گفته مدیر کل راه آهن جنوب، ۴۰ ران قطار فوق العاده چارتی در این روزها به ناوگان ریلی اضافه شده است.

وی همچنین از ثبت نشدن متقاضی برای بازگشت به مقصد عمق کشور خبر داد.

مدیر راه آهن قطار خرمشهر در ادامه به جابه جایی زوار اتباع غیر ایرانی از طریق خط ریلی اشاره و اظهار کرد: ما تا کنون شاهد جابه جایی مسافران اتباع خارجی از سایر استان ها به نقطه صفر مرزی بودیم که برای عملی شدن این امر تلاش بسیاری شد اما در دفعه دوم کار با سهولت بیشتری انجام گرفت و روز گذشته نیز یک کاروان از مشهد به نقطه صفر مرزی منتقل شدند.

وی در ادامه متذکر شد: این مسافران در نقطه صفر مرزی تخلیه شدند و حرکت به بصره تنها یه بار و به صورت امتحانی انجام شد.

فارسیان ادامه روند انتقال زائران از طریق خط ریلی به کربلا را بسته به تصمیم گیری مدیران و پیمانکار مجری پروژه دانست و توضیح داد: پیمانکار پروژه نیز در این سفر در قطار حصور دارد تا از نزدیک شرایط را ارزیابی کند و در صورت نبود مشکل و تصمیم برای ادامه روند جابه جایی مسافر از این طریق، تعداد دفعات حرکت قطار افزایش یابد. 
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس