رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به رصد پلیس بر فعالیت اقتصادی کشور از تایید وقوع فساد ۸ هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان توسط پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا در خصوص تلاش پلیس برای مبارزه با فساد و جرائم اقتصادی اظهار داشت: با توجه به راه‌اندازی معاونت مبارزه با جرائم اقتصادی در اوایل دهه 80 در نیروی انتظامی و تجربه بیش از یک‌دهه‌ای پلیس در مبارزه با فساد و جرائم اقتصادی و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی برای همکارانمان در سازمان‌های مختلف از جمله بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی، امروز پلیس تخصص و اشراف خوبی بر فعالیت اقتصادی در کشور دارد.

پلیس اجازه کنار آمدن دستگاه‌های دولتی با یکدیگر در پرونده‌های مفاسد اقتصادی را نمی‌دهد

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به کشف پرونده‌های فساد اقتصادی در کشور و رسانه‌ای شدن این مفاسد اقتصادی در سال‌های اخیر افزود: اعلام کشف این پرونده‌های اقتصادی به معنای آن نیست که چنین مواردی پیش از این وجود نداشته بلکه چون معمولاً همواره یک سر این پرونده‌ها به دستگاه‌های دولتی مرتبط می‌شود و پلیس متخصصی هم در این حوزه وجود نداشت، این موارد کمتر کشف می‌شد.

وی با تاکید بر تخصص قابل قبول پلیس در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در حال حاضر تخصص پلیس به حد و اندازه‌ای رسیده که اجازه نمی‌دهد سازمان‌های درگیر این مفاسد، این موارد را در بین خودشان مطرح کنند و با یکدیگر کنار بیایند بلکه پلیس با این موارد به عنوان یک جرم برخورد می‌کند.

برخی تصمیمات مدیران، باعث فساد اقتصادی می‌شود

مقیمی اضافه کرد: متاسفانه مدیریت ارشد این سازمان‌ها در چنین مواردی به گمان اینکه این مبالغ برمی‌گردد و یا وصول خواهد شد و یا حتی به نوعی می‌توانند کار اقتصادی دیگری برای حل این مشکل انجام دهند به صورت جدی با موضوع برخورد نمی‌کردند ولی امروز با توجه به تخصص و ورود پلیس به این حوزه، دیگر چنین فضایی در کشور وجود ندارد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با تاکید بر اینکه برخی تصمیمات مدیران و مسئولان کشور به افزایش فساد اقتصادی منجر می‌شود گفت: متاسفانه برخی تصمیمات مدیران کشور باعث می‌شود تا رانتی برای شخص یا اشخاصی ایجاد شود که این رانت ممکن است به بروز فساد منجر شود.

به گفته وی تخصص مدیران در حوزه‌های مسئولیتی و نظارت مستمر و دقیق بر فعالیت‌های مدیران می‌تواند زمینه بروز فساد اقتصادی در کشور را کاهش دهد.

مستنداتی از هشدار پلیس پیش از وقوع مفاسد اقتصادی به دستگاه‌های مسئول در اختیار است

مقیمی با اشاره به تجارب موفق پلیس در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی خاطرنشان کرد: پلیس حتی در پرونده فساد 3000 میلیاردی نیز قبل از وقوع این جرم هشدارهای لازم را داده بود.

رئیس پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: رصد فضای اقتصادی کشور یکی از حوزه‌های فعالیت پلیس در حوزه اقتصادی است و ما با رصد فضای اقتصادی کشور به دنبال آن هستیم تا اجازه ندهیم تا مشکلات موجود، تبدیل به جرائم اقتصادی شود و با آسیب‌شناسی و مشارکت و اطلاع‌رسانی، مانع از تبدیل این موارد به جرائم شویم.

وی گفت: ما در برخی پرونده‌ها مستنداتی داریم از هشدارهایی که به مسئولان ذی‌ربط دادیم تا پیش از تبدیل شدن مشکلات به جرائم اقتصادی، در صدد حل مشکلات برآیند و ما به دنبال شفاف کردن فضا و هشدار نسبت به مشکلات اقتصادی هستیم که احتمال تبدیل آن‌ها به جرائم اقتصادی وجود دارد.

مقیمی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا پلیس در بررسی‌های خود، رقم 8 هزار میلیارد تومانی را در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان تایید می‌کند یا خیر خاطرنشان کرد: در بررسی‌های ما نیز رقم 8 هزار میلیارد تومانی در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان مورد تایید قرار گرفته ولی اختلاف نظر موجود در خصوص عنوان اتهامی این پرونده است که برخی‌ها تحت عنوان اختلاس یا خیانت در امانت در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان از آن نام می‌برند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    ای خدا کی میشه این مفسدان دولت یازدهم رو علنی اعدام کنند
  • جابر ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    چرا دیگر دولت قبلی رو متهم نمی کنن ظاهرا باید اصلاح طلبها این همه کثافت کاریها و چپاول وغارت وزد وبند و..... و..... و..... اگر مردم مطالبه نکنند واقعا جای تعجبه !!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    تمام آقایون بی پدر مادر ودزد سلام صبح بخیر
  • ناشناس ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    جالب اینه زمانیکه صندوق ذخیره رو متهم به فساد و وامهای میلیاردی کردن برخی آقایان معزول آموزش وپرورش اینکارو سنگ اندازی در معیشت معلمان دونستن واقعا این حرف جای بسی تامله !!!!!!!!!!!!!!
  • ali ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    دست برادرید .پلیس محترم چرا بدهی را اختلاس مینامید.این پول را بنا به گفته شخص رییس جمهور چند نفر غرض گرفته اند بزودی بر میگردانند انشالله تعالی البته حتما با سودش و بعد هم باز چند نفر دیگر غرض میکنند انشالله تعالی
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      ان شاءالله اصله حرف هم نزن
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    پس چرا اقاي ريس جمهور مي فرمايند كه اختلاس نيست يك بدهي است كه برميگردانند
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    خخخخ ، جالب گفتی دمت گرم
  • محمد ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    باید جلوگیری می کردید حالا گزارش دزدی می دهید؟
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    لطفا رییس پلیس محترم مراتب وجود فساد در صندوق فرهنگیان را به محضر مبارک ریاست جمهور برساند وبا مدارکی که دارند عدم معوق بودن را اطلاع فرمایند
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    زیاد نیست که فقط یه ذره است. کو تا اختلاسهای کلانتر لو بره.................
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    آقای رییس پلیس فکرکنم تاحالابه اتفاق اصحاب کهف درهتل نیروانتظامی لالا میکردن که الآن باخبرشدن!!
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    قرض.
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    مرگ بر دزد بیت المال !! من فهته ی پیش رفتم دارو بخرم شد 50 هزار تومان بخدا نداشتم حتی دارو رو در نالیون برام گذاشتن گفتم ندارم و داروها رو پس دادم الان هم منتظر یارانه هستم تا برم دارو بخرم ! اینو نوشتم تا بدونید منم فقیر شدم !!اینترنت هم مال یکی دیگه هست که استفاده میکنم !!
  • ناشناس ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    ای مرجع قضایی/اقدام انقلابی
  • معلم ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    یه مفسد تو سایته ببین به همه نظرات منفی داده
  • معلم ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    مرگ بر مفسدان اقتصادی هر دو جناح (تمامی مفسدان ایران)
  • معلم ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    از مشرق و تمامی کابران محترم بخاطر برخی نظرات عذرخواهی می کنم . بخدا با دانش آموزانی سرو کار داریم که که نه تنها لباس مناسب و مسکن مناسب و... و...بلکه غذا نخورده (بخاطر فقر)به مدرسه می آیند چقدر این مفسدان بی دین بی وجدان هستند چه طور حق این ها را می خورید. کاش تحقیق و تفحص مجلسی ها به مدارس دور افتاده روستایی سر بزنند همان طور که در انتخابات همه را پیدا می کنند و ببیند این مدارس تمامی هزینه ها را از خود این بدبخت ها می گیرند چرا؟؟؟ چون ریالی به مدارس سرانه نمی دهند. تا ............................ دلم درد است . کاش این بازرسی ها توسط بازرسان خودمان انجام بشود من مدیرم و مدرسه را با تمامی هزینه ها باید اداره کنم پولش از کجا می آید ؟؟؟بابا قبلنا ما گچ و کاغذ و هر گونه ملزومات مدرسه را از اداره می آوردیم الان همه ملزومات مدارس گچ لوازم نوشتاری خود مدرسه تمامی دفاتر اندیکاتور نمره کلاسی حضور و غیاب معلم دانش آموز امتحانات آمار و ...و...ووووووو هرچی که بنظر میرسد و باید در مدرسه باشد را خود اداره آموزش و پرورش اول پولش را از مدیر می گیرد بعد تحویل می دهد به اون اضافه کنید پول بیمه و مجلات اجباری که ادارات به مدارس اجبار می نمایند و ووووووهزاران هزینه دیگر ممکن است در مدارس برخوردار شهری مردم مشکلی نداشته باشند به ولله قسم این پول ها را ما به اجبار از دانش آموز بد بخت میگیریم و هزینه می کنیم و به اون راحتی اون بالا بالا مدیران و برخی کارکنان مفسد بیت المال را به راحتی آب خوردن بالا می کشند و اصلا این مردم بدبخت و محروم را نمی بینند. و این باعثخشم همه و همه ما شده و سخنانی بر زبان جاری می سازیم که از خود خجالت میکشیم . در این کشور چه کسی می خواهد به ملت پاسخ بدهد.؟؟؟؟؟؟؟ بترسید از روزی که فرا خواهد رسید.
  • معلم ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    مشرق عزیز نظرات را انتشار بده تا بلکه کسی در نظام نارضایتی ها را ببینند تا بلکه چاره ای کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس