کد خبر 654351
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از ثبات نسبی در قیمت ها خبر داد و گفت:‌ پبش‌بینی دام مورد نیاز برای ایام اربعین حسینی انجام شده است.

به گزارش مشرق، علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، با اشاره به ثبات نسبی در قیمت گوشت گوسفند اظهار داشت: پس از نوساناتی که قیمت گوشت در بازار داشت در حال حاضر نرخ‌ها از ثبات نسبی برخوردار بوده و قصابی ها با قیمت 31 الی 32 هزار تومان گوشت را خریداری و 35 الی 36 هزار تومان شقه بدون چربی را به مشتری عرضه می‌کنند. البته با توجه به اینکه به روز‌های پایانی ماه نزدیک می‌شویم، بازار در رکود به سر می‌برد که دلیل آن کاهش خرید و تقاضا است.

وی با بیان اینکه هفته گذشته قیمت‌ها با کاهش 500 الی هزار تومانی روبه‌رو شد، ادامه داد: با توجه به اینکه عرضه و تقاضا در بازار متعادل شده است، با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و همچنین 28 صفر، به احتمال زیاد افزایش قیمتی در بازار رخ نخواهد داد و متناسب با نیاز بازار در این ایام افرادی اقدام به نگه‌داری دام کرده‌اند تا تقاضای بازار در این مقطع زمانی را پوشش دهند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی خاطر نشان کرد: دام مورد نیاز برای استقبال از زائران اربعین حسینی‌، پیش بینی شده و اگر بیشتر از نیاز باشد که قیمت‌ها اندکی کاهش و اگر کمتر از نیاز باشد نیز ممکن است در همان مقطع زمانی قیمت ها مقداری افزایش پیدا کند ولی پس از این ایام بازار روند طبیعی را طی خواهد کرد.

ملکی با بیان اینکه پس از ایام اربعین و 28 صفر دیگر نیاز به ضبح دام سنگین کاهش یافته و بازار روال طبیعی را طی می‌کند، گفت: با توجه به واردات گوشت از آسیای میانه، تعادل در بازار و عرضه و تقاضا ایجاد شده و نوساناتی که در گذشته وجود داشت، برطرف و تلاطم بازار گرفته شده است. همچنین تاپایان سال ایام خاصی که نیاز به دام در یک مقطع زمانی باشد، نیست، بنابراین پیش بینی می‌کنیم نوسانی در قیمت‌ها رخ نخواهد داد به جز مواردی که ممکن است به دلیل سرما و بارش شدید در حمل و نقل دام مشکلاتی رخ دهد که این نوسانات نیز مقطعی خواهد بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس