نیروی دریایی کره جنوبی از امروز (جمعه) رزمایش بزرگ ضد زیردریایی‌های خود را برای مقابله با آنچه تهدیدهای کره شمالی خوانده است، آغاز کرد.

به گزارش مشرق، این رزمایش که دهها ناوشکن و کشتی های جنگی کره جنوبی در آن شرکت دارند تا روز سه شنبه آینده ادامه خواهد داشت.
 
کره جنوبی اعلام کرده است که هدف از انجام رزمایش مذکور که در دریای شرقی برگزار می شود، مقابله با پرتاب های موشکی کره شمالی بویژه موشک ها بالستیک این کشور است.
 
کره شمالی در سال جاری میلادی چندین فروند موشک بالستیک را از زیردریایی های خود پرتاب کرد و سئول با اعلام اینکه سیار بودن وسایل پرتاب این موشک ها کار ردیابی را دشوار می سازد، آن را تهدیدی جدی برای خود دانست.
 
گزارش حاکیست که در رزمایش مزبور، در مجموع ۱۰ ناوشکن از جمله ناو «آجیس» هفت هزار و ۶۰۰ تنی و تعدادی زیردریایی دیگر و همچنین هواپیماهای گشتی «پی ۳» و جت‌های جنگنده این کشور حضور دارند.
 
مرکز فرماندهی نیروی دریایی آمریکا در کره جنوبی اعلام کرد، از این رزمایش مشخص خواهد شد که سئول تا چه اندازه می تواند قدرت مقابله با توان نیروی دریایی، هوایی، کشتی ها و زیردریایی های کره شمالی را داشته باشد.
 
قرار است از سال ۲۰۱۷ میلادی دو کشور در جریان یک برنامه مشترک توان نیروی دریایی و ناوگان زیردریایی کره شمالی را مورد ارزیابی قرار دهند.
 
ستاد کل نیروی دریایی و هوایی کره جنوبی در بیانیه هایی اعلام کرده اند که نیروهای آنها در حال آماده باش کامل برای مقابله با هر تحرک تهدید آمیز کره شمالی بسر می برند.
 
پیشتر در نشستی در سئول که با حضور مقام های نیروی دریایی کره جنوبی برگزار شد، مسئولان نظامی این کشور گفتند که ناوگان های نیروی دریایی به مراتب قوی تر از قبل هستند و برای رویارویی با کره شمالی در آمادگی کافی بسر می برند.
 
کره جنوبی در راستای مقابله با تهدیدهای کره شمالی اوایل خرداد ماه سالجاری نیز به مدت 10 روز بزرگترین رزمایش چند ملیتی زیردریایی ها را میزبانی کرده بود.
 
در این رزمایش که «پاسیفیک ریچ 2016» نام داشت، زیردریایی های کشورهای آمریکا، کره جنوبی، ژاپن، سنگاپور، ‌مالزی و استرالیا شرکت داشتند که تمرینات خود را در آبهای منطقه «جین هائه» در جنوب شرق شبه جزیره کره و در نزدیکی جزیره گردشگری «جیجو» کره جنوبی انجام دادند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    مرگ بر کره ی شمالی
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    احمقتر از این کره ایها وجود نداره چه شمالی چه جنوبی در حالیکه هر دو یه نژادن و برادر یکیش نوکر امریکاست اون یکی دشمنش خاک تو سر احمقشون و امریکا از این دشمنی اونا چه سودها که نمیکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس