کد خبر 654188
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

رئیس فدراسیون جودو گفت: ایلیاس ایلیادیس، قهرمان پرآوازه جهان و المپیک است که مذاکرات ما در حال طی کردن قدم‌های مختلف است.

به گزارش مشرق، محمد درخشان پس از سال‌ها دوری از جودو در انتخابات این فدراسیون در چهارم مهرماه به ریاست فدراسیون جودو انتخاب شد.  درخشان که در 12 سال مدیریت در این فدراسیون موفق به کسب افتخارات فراوانی برای این رشته ورزشی شده بود امیدوار است در دوران جدید ریاست خود نیز جودو ایران را از افت فاحش سالیان اخیر خارج کند.

رئیس فدراسیون جودو در خصوص انگیزه‌های خود از بازگشت به جودو، حواشی سالیان اخیر این رشته، افتخارآفرینی مجدد جودو ایران و مسائل دیگر صحبت کرد.

نتوانستم نسبت به شرایط جودو ایران بی‌تفاوت باشم

درخشان در خصوص دلایل خود برای بازگشت به جودو اظهار داشت: من از ورزش دور نبودم و از سال 86 که از فدراسیون جودو رفتم فعالیت‌های خود را در فدراسیون آسیایی و به خصوص فدراسیون جهانی جودو به صورت گسترده ادامه دادم. در 3 سال اخیر نیز بخشی زیادی از زمانم را برای فدراسیون جهانی جودو فعالیت ‌کردم. شرایطی برای جودو ایران در سالیان اخیر پیش آمد و من دیدم دیگر نمی‌شود نسبت به این شرایط بی تفاوت بود.

وی ادامه داد: با توجه به این دلیل تصمیم گرفتم در کنار حضور در فدراسیون جهانی جودو، اولویتم را به این اختصاص بدهم که اگر توان،  قدرت و اطلاعاتی است در جودو ایران استفاده کنم و خدمتی برای این رشته انجام بدهم.

بدون ترس به جودو بازگشتم

رئیس فدراسیون جودو با تاکید بر عدم نگرانی از شرایط جودو ایران گفت: من سال 86 با نیت خوبی از فدراسیون رفتم و پس از 12 سال حضور در این فدراسیون به قصد باز کردن فضا برای جوانان تصمیم به جدایی گرفتم. در حالی که برخی‌ها فکر کردند که من به دلیل نبود پشتوانه نیروی انسانی و به دلیل ترسیدن از عدم نتیجه‌گیری از فدراسیون فرار کردم.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز بدون ترس و با انگیزه بالا برگشتم و می‌دانم جودو روز دنیا از ما فاصله گرفته است و کار سختی در پیش داریم اما می‌دانم اگر از پتانسیل‌ها و امکانات استفاده کنیم توانایی برداشتن قدم‌های موفق بعدی را داریم. من این را برای خودم چالش برانگیز می‌دانم و اصلا ترسی ندارم. من فعالیت در جودو ایران با تمام سختی‌ها را به کنار ماندن و آب شدن این رشته مثل شمع ترجیح دادم.

درخشان: جودوی ایران دیگر تحقیر نخواهد شد

جا به جایی‌های مدیریتی یکی از دلایل افت جودو ایران بود

درخشان درخصوص عقب ماندن جودو ایران از جودو دنیا عنوان کرد: عوامل مختلفی در این مسئله وجود دارد و ما نمی‌توانیم یک عامل خاص را نام ببریم. جابه‌جایی‌های کوتاه مدت مدیریتی که باعث ‌شد ما روز به روز نسبت به جودو دنیا عقب بمانیم یکی از دلایل است و خود این جابه‌جایی‌ها نیز یکی از عوامل حاشیه‌های جودو ایران بود.

وی ادامه داد: وقتی مدیری انتخاب می‌شد اما جامعه جودو احساس می‌کرد او موقت است یا به زودی بازهم دچار تغییر خواهد شد، این مسئله خود به خود ایجاد حاشیه می‌کرد. در سال 75 وقتی من رئیس فدراسیون شدم ابتدا بررسی کردم سطح جودو آسیا و جهان به چه صورت است تا ما هم به دنبال آن برویم. در این راه برای ما مشکلاتی نیز مانند تغییر قوانین پیش ‌آمد که ما سعی ‌کردیم این عوامل را برطرف کنیم.

رئیس فدراسیون جودو گفت: ما با این تغییرات قوانین، جودو را تعطیل نکردیم و در کوران تغییرات قوانین جودو ما نیز روش خود را تغییر ‌دادیم و به روز ‌کردیم. تغییرات مقررات فقط برای ما اتفاق نمی‌افتاد و همه دنیا دچار این تغییرات می‌شد. در حال حاضر نیز در معرض تغییرات هستیم اما باید ببینیم این تغییرات چه هست تا آنها را برطرف کنیم.

 جودو به دلیل مسائلی که پیش آمد دچار یک توقف موقت شد
درخشان با انتقاد از وجود مشکلات ابتدایی در جودو ایران در سالیان اخیر عنوان کرد: جودوکاران برای حضور در مسابقات نیاز به "بک‌نامبر" و لباس مورد تایید فدراسیون جهانی دارند اما ما با همین موارد نیز در سالیان اخیر مشکل داشتیم و حتی "بک‌نامبر" نداشتیم. در آخرین مسابقات قهرمانی آسیا در رده پایه تقریبا هیچ‌کدام از ورزشکاران ما لباس جودو و "بک‌نامبر" نداشتند. مسائل فنی موضوعاتی پیچیده است اما دیگر این‌ها مواردی است که با حضور یک نیروی فعال حل شدنی است.

وی ادامه داد: من برای حل این مشکل در آخرین جلسه با مدیرتیم‌های ملی از او پرسیدیم ما در تمامی رده‌های تیم ملی چند ورزشکار  داریم که با یک محاسیه مشخص شد ما 10 ورزشکار در هر وزن داریم که کلا در 7 وزن جودو  70 نفر می‌شد.  هزینه این بک‌نامبرها برای تمامی رده‌های سینی 700 هزار تومان بیشتر نمی‌شود. دیگر این مسئله نباید در مسابقات ما را دچار مشکل کند و اگر این مسئله پیش بیاید مسئولان آن باید پاسخ بدهند.

دیگر جودو ایران تحقیر نخواهد شد

درخشان در خصوص ارزیابی عملکرد مدیران فدراسیون جودو در سالیان اخیر گفت: آقایان رضوی، امینی و رستگار که پس از رفتن من از فدراسیون عهده‌دار مدیریت فدراسیون شدند از مدیران خوب و باسابقه‌ بودند. به خصوص فردی مثل رستگار سال‌ها عضو تیم ملی، دبیر فدراسیون و داور بین‌المللی جودو بوده‌ اما وقتی مدیری بنا به دلایلی انتخاب می‌شود اما در کوران دو شغله بودن، احساس نارضایتی تشکیلات بالا دستی و اختلافات داخلی می‌افتاد نمی‌توانست خوب تصمیم گیری و برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی ادامه داد: من قصد بد گفتن از مدیران قبلی را ندارم اما بنا به همان دلایلی که گفتم، وقتی مشکلاتی در راه مدیریت روئسای فدراسیون وجود دارد او نمی‌توانند برنامه ریزی کند و  نتیجه آن می‌شود، در آخرین رویداد که یک ماه قبل از انتخابات در هند برگزار شد باز تیم جودو ایران لباس جودو و بک‌نامبر نداشت. طبق قوانین وقتی جودوکاری این‌ها را ندارد مربی او نمی‌تواند او را کنار زمین هدایت کند و باید به روی سکو برود و از آنجا فریاد بکشد.

رئیس فدراسیون جودو گفت: با همه این مسائل جودو ما از جودو روز دنیا چه از لحاظ مسائل اداری و چه از لحاظ مسائل تکنیکال فاصله گرفت که برخی‌ها از آنها خیلی زود و برخی با زحمت بیشتری برطرف خواهد داشت. شما دیگر نخواهید دید خیلی از مسائلی که ما را آزار می‌داد و باعث تحقیر جودو ایران شده بود اتفاق بیفتد.

درخشان: جودوی ایران دیگر تحقیر نخواهد شد

هر تغییری که به نتیجه نرسید با تغییر مجدد روبرو می‌شود

درخشان در خصوص تغییر و تحولات انجام شده در فدراسیون پس از حضور در این فدراسیون گفت: اگر ما قائده‌مند مدیریت را شروع کنیم قطعا ایده‌هایی نیز داریم. من منطبق بر تحولات جودو جهان و واقعیت روز جودو ایران یک ساختار و تشکیلات و به طبع آن نیروی انسانی که آن تشکیلات را هدایت کند تعیین کردم.

وی ادامه داد: این تغییر و تحولات برای جودو ایران حیایتی است و در هر صورت کاری وقتی قرار است انجام شود باید توسط آدم‌ها صورت گیرد. مشکل جودو ما مشکل نیروی انسانی است و لازمه آن حضور آدم‌های همگام و پر انرژی  است تا این کار را انجام بدهند. البته این به معنای آن نخواهد بود همه این تغییرات درست بوده باشد و برنامه ماشین کوکی نیست که آن را کوک کنیم و چهار سال خودش جلو برود.

رئیس فدراسیون جودو عنوان کرد: برنامه و آدم‌ها باید لحظه به لحظه تکمیل، اصلاح و به روز شوند و من همانطور که در دفتر کارم هستم شاید با تغییرات در جودو روز جهان روبرو شوم و باید آنقدر به روز و مسلط باشم که بنا به این مقتضیات این کار را انجام بدهم. این به معنای نیست که این آدم‌ها بهترین آدم‌ها و این ساختار بهترین ساختار است اما انتخابی است که بنا به مشورت صورت گرفته و هر کدام ار این تغییرات که به نتیجه نرسد ممکن است با تغییر مجدد روبرو شود. ترمیم کابینه که در خیلی دولت‌ها اتفاق می‌افتاد به دلیل عدم عملکرد مثبت صورت می‌گیرد و جای خود را به نفرات دیگر می‌دهند.

 به دنبال شکار مربیانی هستیم که جودو ایران را متحول کنند

درخشان در خصوص نیاز جودو ایران به مربیان خارجی که در مجمع انتخابی فدراسیون از آن صحبت کرده بود، گفت: حتما یکی از کارهایی که ما باید انجام بدهیم حضور مربیان خارجی در کنار مربیان ایرانی است تا به مربیان ما کمک شود. آخرین سفری که من به ابرظبی داشتم و با رئیس فدراسیون جهانی ملاقات کردم در خصوص مربیان خارجی نیز صحبت کردم.

وی ادامه داد: یکی از نیازهای ما حضور مربیان خارجی در بانوان و آقایان است که در قسمت بانوان این نیاز جدی‌تر است. در بانوان ما هیچ گذشته‌ای نداریم اما در آقایان ما تیم ملی، مربی و قهرمان داشتیم و در المپیک حاضر بودیم اما در بانوان این مسئله نبوده است. مربیان خارجی ما در را هستند و ما هر جا که حاضر می‌شویم و در هر روز به دنبال شکار مربیانی هستیم که جودو ما را متحول کنند.

درخشان: جودوی ایران دیگر تحقیر نخواهد شد

 در حال مذاکره با ایلیادیس هستیم

رئیس فدراسیون جودو در خصوص مذاکراتی که برای جذب مربیان خارجی صورت گرفته است، اظهار داشت: من برای اولین بار اینجا اعلام می‌کنم یکی از کسانی که ویزر، رئیس فدراسیون جهانی به ما پیشنهاد کرد و ما در حال مذاکره با او هستیم. ایلیاس ایلیادیس قهرمان پرآوازه جهان و المپیک است که مذاکرات ما در حال طی کردن قدم‌های مختلف است. رزومه ایلیادیس درخشان است و او قهرمان المپیک و جهان و آدم بسیار پرانرژی و علاقمند به ایران است.

وی ادامه داد: ما با او جلسه‌ای در ابوظبی داشتیم و ساعت‌ها نیز تلفنی صحبت کردیم و در حال تکمیل مذاکرات هستیم. اگر ایشان در ایران حاضر شوند خیلی می‌توانند به ما کمک کنند. در خصوص دستمزد او نیز قرار شد در صورت توافق نیمی از قرارداد او توسط فدراسیون جهانی پرداخت شود. ضمن اینکه ویزر بعد از این مذاکرات به ما اعلام کرد در صورت توافق با ایلیادیس می‌توانید تیمتان را به مجارستان بفرستید تا المپیک آینده با خرج فدراسیون جهانی اردو بزنند.

درخشان ادامه داد: ویزر به ما گفت هر تعداد جودوکار که خواستید برای آنها بلیط و ویزا بگیرید و پول اسکان و هزینه‌های خوراک آنها را فدراسیون جهانی پرداخت می‌کند. ما در حال مکاتبات اینکار هستیم و چون ویزر آدم بسیار جدی است چند روز پس از این پشنهاد او ، مدیر کمپ  با ما مکاتبه کرد و گفت به ما اعلام شده به شما خدمات رایگان بدهیم. ما در حال انجام کارهای اداری هستیم تا اولین گروه خود را اعزام کنیم.

رئیس فدراسیون جودو تصریح کرد: در کنار آن قرار است هفنه آینده در مسابقات گرندپریکس چین که من به عنوان عضو فدراسیون جهانی حضور دارم با یک مربی آذربایجانی مذاکرات کنیم . در صورت حضور او در ایران نیز می‌توانیم در کنار مربیان ایران از او استفاده کنیم. ما در حال رصد کردن تعدادی مربی خارجی دیگر نیز هستیم که نیاز به زمان بیشتری دارد.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت حضور مربی آذربایجانی او در کنار کدامیک از تیم های ملی ما فعالیت خواهد کرد، گفت: ما به دنبال این هستیم که در صورت حضور مربیان خارجی به بهترین نحو از انها استفاده کنیم. ایلیادیس اگر به ایران بیادی ما از او در تیم ملی بزرگسالان، جوانان، استعدادیابی، پایگاه‌های قهرمانی استفاده می‌کنیم. ایلیادیس به عنوان کسی که تجربه طلای المپیک را داشته می‌تواند به مربیان ما خیلی کمک کند و ما صرفا به دنبال استفاده از او در یک جا نیستیم.

وی ادامه داد: ما حتی مشخص کردیم مربیان چناران، آشخانه ، بجنورد، ایلام و لرستان بیایند یا ایلیادیس به آنجا برود و دوره‌های فنی را برگزار کند. ما مجموعه‌ای از برنامه برای ایلیادیس و مربی آذربایجانی داریم تا استفاده مفید را از آنها ببریم و محدود به یک جا نباشند.

درخشان: جودوی ایران دیگر تحقیر نخواهد شد

 اساسنامه فدراسیون را برای محکم کاری مجددا در فدراسیون جهانی تصویب کردیم

درخشان در خصوص استفاده از ارتباطات بین‌المللی خود در فدراسیون جهانی برای جودو ایران گفت: ارتباطات به انجام کارهای اداری کمک می‌کند و اگر مسلط به ارتباطات فدراسیون جهانی و اینکه چه کسی در چه زمینه‌ای به شما می‌تواند کمک کند باشید، انجام کارها راحتر خواهد شد. به عنوان مثال ما اساسنامه خود را در اولین فرصت نزد ژان روک روژه، دبیرکل فدراسیون جهانی بردیم و در یک جلسه 20 دقیقه‌ای تصویب مجدد کردیم. اساسنامه فدراسیون جودو در زمان رستگار تصویب شده بود و بعد از شائبه‌هایی که برخی پیش آوردند ما محکم کاری کردیم.

وی ادامه داد: در این موضوع روژه توانمند است و یا بحث مربی خارجی را ما می‌دانستیم به دلیل علاقه رئیس فدراسیوند جهانی به جودو ایران باید با او مطرح کنیم. ما در فدراسیون با انتخاب بابک مهاجر تشکیلات برگزاری رویدادها را سرو سامان دادیم و در مسابقات بعدی ما تغییرات را مشاهده خواهید کرد.

رئیس فدراسیون جودو افزود: این تغییرات شامل تاتامی ، نحوه برگزاری مسابقات و حتی جایگاه داوران می‌شود تا آنها با آرامش کار خود را انجام بدهند . دیگر نباید اینگونه باشد که داوران در دسترس مربیان و بازیکنان باشند تا با کوچکترین مسئله‌ای آنها بالای سر داوران حاضر شوند. ما به دلیل ارتباطات و شناختی که در فدراسیون جهانی داریم برخی مسائل را راحت می‌توانیم حل کنیم.

 

 حتما باید یک ایرانی در اتحادیه داوری آسیا و کمیته مسابقات حضور داشته باشد

درخشان در خصوص حضور نمایندگان ایران در تشکیلات فدراسیون آسیایی و جهانی اظهار داشت: ما به همین ارتباطات بسنده نخواهیم کرد و به دنبال این هستیم در زمینه انسانی نیز نماینده در تشکیلات‌های مختلف فدراسیون آسیایی وجهانی داشته باشیم. زمانی یک داور ایرانی به راحتی در المپیک پکن حضور یافت و حتما باید یک داور در المپیک بعدی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در آسیا حتما باید یک ایرانی عضو کمسیون اتحادیه داوری آسیا باشد. در حال حاضر یک افغانی که جودو را در ایران یاد گرفت و ما به او تاتامی و لباس جودو دادیم در اتحادیه داوری آسیا حضور دارد . باید یک ایرانی در اتحادیه داوری آسیا و کمیته مسابقات باشد و من این کار را در اولین فرصت انجام خواهم داد. اتحادیه جودو آسیا باید این کار را برای ما بکند چرا که حق بزرگی بر گردن جودو آسیا داریم.

تیم ملی و آموزش مربیان را گره خواهیم زد

رئیس فدراسیون جودو در خصوص سرو سامان دادن به وضعیت کلاس‌های مربیگری و دریافت دان گفت: ما باید روی مسائل با اهمیت و موثر تمرکز کنیم. اگر دانی یا درجات مربیگری مختلف به افراد می‌دهیم این همراه با توانمندی و اطلاعات باشد در غیر این صورت می‌شود مسائلی مانند اینکه فردی مدرک دانشگاهی معتبر دارد اما کارایی پائینی دارد.

وی ادامه داد: من نمی‌خواهیم به دان‌های  داده‌ شده در گذشته و تخلفاتی که خدایی نکرده صورت گرفته بپردازم اما باید کلیه مربیان ما آموزش‌هایی را ببینند که موثر باشد و نتیجه آن را در جودو ایران ببینیم. ما در جاهایی سرمایه‌گذاری می‌کنیم که موثر باشد چرا که به دنبال نمایندگی مجلس یا ریاست جمهوری نیستیم و فقط می‌خواهیم کاری کنیم که موثر باشد. مربیان ما باید دوره‌ای را که می‌بیند باعث پیشرفت در کارشان باشد.  ما به دنبال تشکیل پایگاه‌های قهرمان پروری در استان‌هایی هستیم که توانایی بیشتری دارند و سپس آن را گسترش بدهیم.

درخشان خاطر نشان کرد: ما باید برای مربیانمان برنامه‌های موثر طراحی کنیم و تیم ملی را با آموزش مربیان به نوعی گره بزنیم تا دیگر اینگونه نباشد تیم ملی یک خطی را در پیش گرفته و حرکت کند و مسائل آموزشی در خط دیگر به کار خود ادامه دهد.

درخشان: جودوی ایران دیگر تحقیر نخواهد شد

 به دنبال حضور سرخابی‌ها و تراکتورسازی در لیگ جودو هستیم

رئیس فدراسیون جودو در خصوص برنامه‌های فدراسیون برای برگزاری لیگ عنوان کرد: ما دکتر عمادی که فردی جودوکار، علاقمند به جودو و نوآور است را به عنوان مسئول سازمان لیگ انتخاب کردیم و در حال برگزاری جلسات هفتگی آن هستیم. به دنبال آن هستیم که چیزی که در ذهن همگان به عنوان لیگ است و ایجاد شور و هیجان می‌کند و رقابت تیم‌ها و پخش تلویزیونی را به همراه دارد را برای لیگ جودو بوجود بیاوریم.

وی ادامه داد: جذب اسپانسرها، حضور تماشاگرها، رقابت تیم‌ها، حضور قرمز، آبی و تراکتورسازی و بخش خصوصی از اهداف ما است و در حال برنامه‌ریزی آن هستیم. این که در سال اول به تمام این خواسته‌ها دست پیدا کنیم مشکل است اما بسیاری از آنها را در همین دوره اول محقق می‌کنیم. خواهید دید لیگ ما به یک برنامه بی سرو صدا که حتی خود مسئولان فدراسیون هم به دلیل برگزاری آن در روزهای تعطیل حال حضور در سالن را نداشته باشند تبدیل نخواهد شد و حداقل‌ها در آن وجود خواهد شد.

یکی از کاپ‌های بین‌المللی را در ایران برگزار می‌کنیم

درخشان در خصوص برگزاری مسابقات بین‌المللی در ایران گفت: ما زمانی مسابقات جام فجر را داشتیم که قبل از حضور ما هم برگزار می‌شد و به ما ارث رسیده بود. حداقل برگزاری آن مسابقات حضور تیم‌های آسیای میانه مانند ترکمنسان، ارمنستان، تاجیکستان و ازبکستان بود و در برخی مواقع 10 یا 20 تیم نیز شرکت می‌کردند که باعث ایجاد شور و نشاط در جامعه جودو می‌شد.

وی ادامه داد: نمی‌دانم بنا به چه دلایلی این مسابقات تعطیل شد و یکی از درخواست‌های ما از فدراسیون آسیایی این است که یکی از کاپ‌های بین‌المللی که مورد تایید فدراسیون جهانی است و امتیاز رنکینگ در آن محاسبه می‌شود را با مشارکت هندوستان برگزار کنیم. زنان آن در هند برگزار و مردان نیز در ایران برگزار شود و روی این موضوع در حال کار کردن هستیم تا یک مقداری از حرفه‌ای‌گری که جودو دنیا با آن در حال رشد است را به کشورمان بیاوریم و باعث رشد جودو ایران شویم.

 پیشنهاد ریاست برخی فدراسیون‌ها به من شد

درخشان در خصوص سختی کسب مدال در جودو اظهار داشت: شیرینی جودو به سختی کسب مدال در آن است. در مقاطعی برخی به من پیشنهاد می‌دادند ریاست برخی فدراسیون‌ها را به دلیل راحتی کسب مدال در آنها برعهده بگیرم اما سختی و رقابت نزدیک در جودو را از صمیم قلب دوست دارم. علاقمند هستم در این رقابت سخت شرکت کنم تا اگر مدالی به دست آوردیم خودمان این احساس را داشته باشیم از دهان شیر این مدال را در آوردیم.

 برخی حواشی سالیان اخیر خودساخته و هدایت شده بود

رئیس فدراسیون جودو در خصوص حواشی زیاد جودو در سالیان اخیر گفت: من فکر می‌کنم این حواشی سالیان اخیر تا حدودی طبیعی بود. در سال گذشته مدیری مانند رستگار رفت و بعد خدابخش 5 ماه سرپرستی فدراسیون را برعهده گرفت و مجددا ایشان نیز رفتند و آقای گواری آمدند. این تغییرات خود به خود زمینه را برای پیش آمدن برخی حاشیه‌ها ایجاد می‌کند .

وی ادامه داد: خود رقابت‌های انتخاباتی نیز یکی دیگر از دلایل حواشی بود و عملکرد مدیران نیز در این زمینه بی‌تاثیر نبود. اگر ما خوب کار کنیم ، تحمل نقد خود را بالا ببریم و عاشق رسانه‌ها نباشیم خود به خود حواشی را کاهش می‌دهیم. اگر تا کسی انتقاد کرد ما سریعا در تلویزیون جواب آن را ندهیم این حواشی پیش نخواهد آمد.

درخشان تصریح کرد: دوستانی حتما منتقد فدراسیون هستند و رسانه‌هایی نیز وجود دارند که شرایط را برای این عزیزان فراهم می‌کنند . ما این حق را برای آنها قائل می‌شویم تا صحبت‌های آنها را بشنویم. شاید نکته مثبتی نیز در میان نقد آنها وجود داشت. خدا پدر کسانی را بیامرزد که گفتند اساسنامه فدراسیون مشکل دارد. حتی اگر آنها عناد نیز داشتند باعث خیر شدند و ما یک بار دیگر تایید آن را گرفتیم که متاسفانه خبر تایید اساسنامه را اینبار انعکاس ندادند.

وی ادامه داد: مقدار زیادی از حواشی در سال اخیر خود ساخته و مدیریت شده بود که متاسفانه خیلی از آنها از جایی هدایت می‌شد. من نگران حاشیه‌ها نیستم و حتی اگر کسی منتقد باشد به چشم منتقد به او نگاه می‌کنم و به دنبال برخورد و درگیرشدن نیستم. تعدادی در مجمع به ما رای دادند و حاکمیت نیز بودجه‌ای در اختیار ما می‌گذارد و وظیفه ما این است برای این وظیفه و اهداف کار کنیم. وظیفه ما این نیست در دهان این و آن بزنیم، خودمان را مطرح کنیم، کسی را محکوم و دیگری را تخریب کنیم و انرژی  خود را روی این کارها بگذاریم. خیلی جاها حواشی را خود فدراسیون‌ها به وجود می‌‌آورند.

درخشان: جودوی ایران دیگر تحقیر نخواهد شد

 لطمات علی‌آبادی به ورزش سال‌های سال ماندگار است

رئیس فدراسیون جودو در خصوص تعامل این فدراسیون با کمیته المپیک و وزارت ورزش و جوانان گفت: رابطه ما با کیومرث هاشمی یک دوستی قدیمی است و ایشان حتی در هفته گذشته زحمت کشیدند و از فدراسیون بازدید کردند. رابطه ما با کمیته المپیک خیلی خوب است و مسائلی که بعد از انتخابات مطرح شد حاشیه‌سازی بود و مشکلی میان ما وجود نداشت.

وی ادامه داد: در خصوص وزارت ورزش نیز رئیس جمهور این حق را دارد همانطور که فردی را انتخاب می‌کند، فردی دیگر را جایگزین او کند. آقای سلطانی‌فر هم انتخاب رئیس جمهور است و رای مجلس را نیز به دنبال دارد . ایشان سابقه خوبی در ورزش دارند و قائم مقام سازمان تربی بدنی بودند که در آن مقطع من کارمند سازمان بودم. ویژگی اصلی ایشان تمرکز روی کار است و بسیار کم حاشیه و پرکار هستند.

درخشان تصریح کرد: من هنوز ایشان را ندیدم و حتی به ایشان تبریک هم نگفتم اما می‌دانم دغدغه ایشان کار است و به دلیل اینکه یک مدیر حرفه‌ای است برای به سرانجام رسیدن یک کار، سازکار آن را فراهم می‌کند و از مسائلی که او را از هدف دور کند دوری انجام می‌دهد. خیلی باعث امیدواری برای ورزش است که کسی وزیر ورزش شده است که هم سابقه ورزشی دارد و هم علاقمند به ورزش است و مثل برخی مدیران که علی‌آبادی نمونه آنها بود در تقسیمات حزبی و کاری انتخاب نشده است.

وی ادامه داد: علی‌آبادی از مدیران شهرداری بود و می‌گفتند قرار بوده که شهردار تهران شود که رای نیاورد و آقای احمدی‌نژاد بعد از آن ایشان را برای ورزش انتخاب کرد. ایشان واقعا علاقه‌ای به ورزش نداشت و علاقه داشت که شهردار تهران شود و بعد از ورزش نیز به وزارت نفت و نیرو رفت. نتیجه کار ایشان نیز لطماتی بود که به ورزش زد و سال‌های سال در ورزش ماندگار است. سلطانی‌فر ورزش را دوست دارد و این خیلی مهم است و باید ورزشی‌ها از این فرصت استفاده کند.

رئیس فدراسیون جودو خاطرنشان کرد: ایشان مدیر قابل اعتماد رئیس جمهور است و من این را حس کردم وقتی یک مدیری مورد اعتماد رئیس جمهور باشد خیلی می‌تواند در جذب منابع و امکانات موثر باشد و این شانسی است که به ورزش رو کرده است و ورزشی‌ها باید دست به دست هم بدهند تا ایشان موفق شوند.

به مدال المپیک امیدوار هستم

درخشان در خصوص اینکه چقدر امید به کسب مدال المپیک در دوره جدید مدیریتش دارد، گفت: من خیلی امیدوار هستم و اگر ما کارمان را درست انجام بدهیم این مهم شدنی است. ما تا آستانه کسب مدال المپیک نیز پیش رفتیم اما نمی‌دانم خواست خدا بود یا بدشانسی که این کار انجام نشد. ما 5 بار پنجم المپیک داشتیم . یک بار در سیدنی، دو بار در آتن و دوبار هم در پکن که متاسفانه در یک قدمی کسب مدال به آن نرسیدیم.

وی ادامه داد: من خیلی امیدوار هستم با استفاده از انگیزه‌ای که دارم جودو ایران را به سطح جودو روز دنیا برسانم و  با استفاده ازاستعدادهای جوان ایرانی، این کار مهم را انجام بدهم. امیدوار هستم اتفاقات که از آنها صحبت می‌کنم با سرعت به وقوع بپیوند و در این بیش از 40 روز می‌بینم که این کارها شدنی است. ما استعدادهای خوبی داریم و نیاز داریم آنها را جمع کنیم و بینشان مودت ایجاد کنیم و نظارت را نیز انجام بدهیم تا کارها به درستی پیش برود.

رئیس فدراسیون جودو تصریح کرد: مدیر و مربیان تیم ملی نباید فکر کند ما او را به حال خود رها می‌کنیم. ما در عینی اینکه در کار او دخالت نمی‌کنیم نظارت هم خواهیم داشت. من به مربیان تیم ملی گفتم اگر احساس می‌کند من به آنها حکم دادم و کار خود را در رابطه با آنها را انجام دادم اشتباه می‌کنند. من وظیفه دارم نظارت ،حضور مستمر، بررسی کار، نتیجه و درست کردن نقطه ضعف‌ها را انجام بدهم و هیچ کسی را به امان خدا رها نکنم. اگر این کارها را بکنیم، با این پتانسیل و بودجه موفق خواهیم شد. برخی فکر می‌کنند مشکل اصلی ما پول است اما اگر بهینه بودجه را خرج کنیم مشکل ما پول نیست.

وی ادامه داد: ما اگر بودجه را استفاده بهینه کنیم توانایی انجام خیلی کارها را داریم . من بودجه را برسی کردم و متوجه شدم خیلی قدرت مانور داریم و از آن چیزی که من فکر می‌کردم خیلی وضعمان بهتر است و از خیلی کشورها که مدال می‌گیرند پول بیشتری دریافت می‌کنیم.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس