کد خبر 654017
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: رسانه‌ها زبان فارسی را باید فراتر از صف‌بندی‌های جناحی بدانند و با فرهنگستان زبان و ادب فارسی همکاری کنند.

به گزارش مشرق، غلامعلی حدادعادل در مراسم اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در بخش ابتدایی سخنانش با بیان اینکه مطبوعات از بحث سیاست جدا نیست، اظهار داشت: تاکید دارم براینکه موضوع زبان فارسی را باید فراتر از مسائل سیاسی روز و جناح‌بندی‌ها و نام‌هایی که روی خود گذاشتیم، دانست.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی افزود: زبان فارسی به‌عنوان یکی از دو رکن اصلی ملیت ما و سرمایه بزرگ ماست؛ زبان فارسی میراث بزرگ و قوام‌بخش هویت ملی ماست.  

وی با بیان اینکه پاسداری از زبان فارسی یک امر حاکمیتی و برعهده دولت و نظام و همگان است، خاطرنشان کرد: فرهنگستان زبان و ادب فارسی قدرت اجرایی نداشته و ساز و کار علمی دارد و نمی‌توانیم دخالت کنیم در احوال کسانی که با زبان کار دارند.

حدادعادل ادامه داد: رسانه‌ها "زبان فارسی" را باید فراتر از صف‌بندی‌های جناحی بدانند و با فرهنگستان زبان و ادب فارسی همکاری کنند.

وی در بخشی از سخنانش به آسیب‌های فضای مجازی به زبان و ادبیات فارسی اشاره کرد و گفت: اگر بی‌مسئولیتی و آشفتگی در فضای مجازی ادامه پیدا کند، اخلاق و مسئولیت رسانه‌ای لوث می‌شود و باید یک انضباطی در فضای مجازی از حیث زبان فارسی حاکم شود.

این خبر درحال تکمیل است...
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس