استاندار تهران گفت: در سه موکب استان تهران برای 70 هزار نفر زائر وسایل پذیرایی و اسکان تدارک دیده شده و در صورت افزایش تعداد زائران نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

به گزارش مشرق، سیدحسین هاشمی در خصوص اقدامات این ستاد در جمع‌آوری کمک‌های مردمی، اظهار داشت: با همت شهروندان استان تهران و جمع‌آوری کمک‌های دوست‌داران اباعبدالله الحسین(ع) و برای پذیرایی و اسکان از زائرین اربعین حسینی، تمهیدات ویژه‌ای صورت گرفته تا در هر وعده غذایی در نجف اشرف از 70 هزار نفر پذیرایی شود.

وی افزود: در نجف اشرف با احداث موکب‌ها و استراحت‌گاه‌های مختلف، فضا را برای اسکان و پذیرایی زائرین فراهم آوردیم.

رئیس ستاد عتبات و عالیات استان تهران ادامه داد: در استان نجف اشرف، هزینه اسکان و پذیرایی از زائرین را شهروندان استان تهران تقبل کردند که با حمایت مردمی مراسمی درخور سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در این شهر برگزار می‌شود.

هاشمی اضافه کرد: با توجه به آمارهای واصل شده فقط در چهارشنبه شب بیش از 20 هزار نفر در صحن حضرت زهرا(س) اسکان و پذیرایی شدند که با توجه به رشد جمعیت زوار اربعین به نسبت سال‌های گذشته، پیش‌بینی افزایش تعداد زوار را داریم، زیرا مردم امسال پیاده‌روی خود را به سمت کربلا زودتر از سال‌های گذشته آغاز کردند.

استاندار تهران تصریح کرد: با توجه به آمارهای واصل شده روز به روز به جمعیت زائرانی که برای شروع پیاده‌روی به نجف اشرف وارد می‌شوند افزوده می‌شود و هر روز‌ آمار به صورت تصاعدی بالا می‌رود.

وی اظهار کرد: امیدواریم استان تهران میزبان خوبی برای زائران اربعین و امام حسین (ع) در نجف اشرف باشد و با نیرو و توان جسمی مطلوب پیاده‌روی خود را آغاز کرده و تا کربلا به پایان برسانند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان تهران در خصوص مقدار هزینه جمع‌آوری شده شهروندان تهرانی، گفت: هنوز مبالغ نقدی و غیرنقدی دریافت شده جمع‌بندی نشده است، اما با این حمایت‌های مردمی، سی تریلر حامل مواد اولیه پذیرایی و مایحتاج اسکان جمعیت به کشور عراق ارسال شده است.

هاشمی افزود: به طور حتم تعداد اسکان زائرین به 70 هزار نفر خواهد رسید، اما با حضور‌ 20 هزار نفر در چهارشنبه شب و با توجه به اینکه پیاده‌روی اربعین از شب گذشته و امروز آغاز شده قطعا تعداد زائرین از این اعداد هم فراتر خواهد رفت.

استاندار تهران در خصوص تعداد موکب‌های احداث شده در شهر نجف اشرف، اظهار کرد: ستاد عتبات عالیات استان تهران سه موکب را در این شهر دایر کرده است که اولین موکب در صحن حضرت زهرا(س) با همت خادمین احداث شده است، همچنین موکب دیگری نیز در پارکینگ چهار طبقه این شهر مهیا شده و نیروها مشغول خدمت‌رسانی به زائرین هستند.

وی اضافه کرد: یک مرکز پذیرایی و اسکان بزرگ دیگر نیز در مسیر این شهر به سمت کربلای معلی دایر شده که این محل از روزهای اخیر در حال پذیرایی و اسکان زائرین است.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان تهران تصریح کرد: در این سه موکب برای 70 هزار نفر زائر وسایل پذیرایی و اسکان تدارک دیده شده و در صورت افزایش تعداد زائرین نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

هاشمی در خصوص تعداد نیروهای خدماتی و خادمین حاضر در شهر نجف اشرف، گفت: برای پذیرایی از زائرین با تفاهم با چندین هیأت‌ مذهبی در استان تهران، بانیان این تکایا تمام تجهیزات تهیه غذا‌ را به همراه آشپز، کمک آشپز، نیروهای خدماتی و... را با خلوص ‌نیت و‌ بدون دریافت هیچ هزینه‌ای به این شهر رهسپار کردند.

استاندار تهران اضافه کرد: تمام نیروها و خادمین امام حسین(ع) جدا از اینکه هزینه‌ای را دریافت نکردند، بلکه تمام هزینه‌های سفر، بیمه، ویزا و... را نیز خود متقبل شدند که این نشان از دلدادگی این خادمین و محبان‌ سرور‌ و سالار شهیدان دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس