عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت مدعی است چون پول برای سرمایه‌گذاری نداریم باید میدان نفتی آزادگان را به توتال فرانسه واگذار کنیم، قراردادهای نفتی جدید را بازگشت به دوران قبل از ملی شدن نفت توصیف کرد.

به گزارش مشرق، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز در نشست دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان مشهد در ابتدای سخنان خود به استکبارستیزی و نقش‌آفرینی دانش آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: دو کلیدواژه نفی کاپیتولاسیون و نفی ارتباط با اسرائیل نیز در گفتمان امام خمینی وجود داشت و رژیم طاغوت این رویکرد را برنتافت و اینکه چرا امام و مردم به این نقطه رسیدند که شاه نباید باشد سؤال مهمی است.

وی با بیان اینکه شروع جریان مدنی از دوره مشروطیت آغاز شد و مردم در آن دوران به دنبال حضور در تصمیم سازی‌ها بودند اما به دنبال تغییر حکومت نبودند، گفت: از سال 42 جریان آزادی‌خواه به دلیل اینکه کودتای 28 مرداد کشور را به بیگانه وابسته کرده بود، به دنبال حذف جریان سلطنت‌طلبی افتاد.

تسخیر لانه جاسوسی جمع‌کردن کانون فتنه بود

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: آن چیزی که باعث شد مردم در راستای مردم‌سالاری خواهی به دنبال حذف سلطنت باشند و حکومت اسلامی را جایگزین آن کنند، استکبارستیزی و ایجاد استقلال بود چراکه استقلال مقدم بر آزادی است و آزادی به معنای نفی حاکم و فساد و ظلم موجود است ولی استقلال به معنای عدم وابستگی به دیگران است.

قاضی‌زاده هاشمی مدل جمهوری اسلامی را مدلی دانست که در پرتو آن می‌توان استقلال و آزادی را توأمان داشت و گفت: آزادی در سایه جمهوری محقق می‌شود ولی ازآنجاکه اسلام می‌گوید انسان بنده کسی نیست و هرگونه وابستگی را نفی می‌کند استقلال در لوای اسلام محقق می‌شود.

وی به تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام اشاره و تصریح کرد: تلاش‌های آمریکا برای نفوذ به داخل ایران پس از انقلاب اسلامی با هوشیاری حضرت امام ناکام ماند ولی آمریکا شبانه‌روز برای ایجاد انحراف و نفوذ در بدنه دولت وقت تلاش می‌کرد تا اینکه دانشجویان انقلابی به این نتیجه رسیدند که تا وقتی جاسوس خانه آمریکا باز باشد مردم روی آرامش را نخواهند دید فلذا تصمیم گرفتند سفارتخانه را تسخیر و کانون فتنه را جمع کنند.

صندوق ذخیره فرهنگیان؛ صندوقی به نام بازنشستگی به کام...!

عضو هیات رئیسه مجلس دهم با بیان اینکه مستکبرین عالم برای حفظ قدرت و ثروت خود باید قدرت نفوذ خود را حفظ کنند، تصریح کرد: خاورمیانه قلب تپنده جهان و محل اتصال سه قاره دنیا است که 95 درصد تجارت دنیا در این منطقه انجام می‌شود و بیش از 70 درصد انرژی جهان در آن نهفته است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: استکبار مطمئناً از این منطقه نخواهد گذشت، و ما هستیم که باید باتربیت نسل فهیم هم پرچم‌دار این انقلاب بمانیم و هم بیداری اسلامی را گسترش دهیم.

وی در پاسخ به سؤالات دانشجویان در خصوص اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: روال کار صندوق ذخیره فرهنگیان این‌گونه است که ماهانه 5 درصد از حقوق فرهنگیان در این صندوق جمع‌آوری می‌شود تا برای معیشت فرهنگیان پس از بازنشستگی مورداستفاده قرار گیرد و ازآنجاکه وزارت آموزش‌وپرورش بزرگ‌ترین حوزه نیروی انسانی کشور را در اختیار دارد این صندوق دومین صندوق صاحب سرمایه در کشور به شمار می‌آید.

بخشی از مبالغ صندوق ذخیره فرهنگیان قابل‌برگشت به کشور نیست

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عدم نظارت بر عملکرد صندوق را علت بروز تخلفات در آن دانست و افزود: در این رخداد 8 هزار میلیارد تومان از پول فرهنگیان کشور در اختیار 30 نفر قرارگرفته و البته بخشی از این منابع از کشور خارج‌شده است و متأسفانه قابل‌برگشت نیست چراکه در قالب وثیقه یا چک بوده که برگشت می‌خورد و حتی وثیقه ملکی نیز به‌اندازه وام گرفته‌شده نبوده است.

قاضی‌زاده هاشمی به تحقیق و تفحص مجلس از این صندوق و ارائه گزارش آن در آینده اشاره و تأکید کرد: متأسفانه آموزش‌وپرورش چند سالی است موردتوجه دولت‌ها قرار نمی‌گیرد درحالی‌که امروز کشورهایی پیشرفته محسوب می‌شوند که نیروی انسانی قدرتمندی داشته باشند تا به کمک نیروی انسانی بخش اعظمی از تولید ناخالص ملی رقم بخورد.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش یکی از سازمان‌هایی است که بخش زیادی از بودجه عمومی کشور را به خود اختصاص می‌دهد، گفت: بااینکه وزارت آموزش‌وپرورش دو برابر وزارت بهداشت نیرو دارد، سه برابر این وزارتخانه بودجه عمومی دریافت و این بودجه هرساله نیز رشد می‌کند.

مجلس جدید مجلس دهم نیست و قطعاً ایده‌های جدیدی دارد

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آموزش‌وپرورش را بزرگی آن عنوان و تأکید کرد: زمانی که سازمان بزرگ می‌شود استهلاک منابع آن نیز زیاد می‌شود که البته ممکن است افراد در تولید خدمات پایه و پیرامونی نقشی ایفا نکنند اما در درآمدها و هزینه‌ها نقش دارند.

قاضی‌زاده همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره محقق نشدن برنامه ششم گفت: دولت معتقد به ارائه برنامه به مجلس نبوده و نیست و می‌گوید همان سخنانی که در دوران تبلیغات ریاست جمهوری ارائه کردم برنامه است و بر این اساس برنامه‌ای به مجلس ارائه نکرده است و کار به‌جایی رسید که مقام معظم رهبری ورود کرده و مقرر شد مجلس برنامه ششم را بنویسد و تا امروز کمیسیون‌های مجلس برنامه را نوشته و در حال تدوین و تصویب هستند.

وی در خصوص رأی اعتماد مجلس دهم به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم که سابقه فعالیت در فتنه 88 داشتند، تصریح کرد: مجلس جدید مجلس قبلی نیست؛ 175 نفر از نمایندگان این مجلس اولین تجربه نمایندگی را دارند و تنها 45 نفر از نمایندگان مجلس نهم به این مجلس راه یافتند، بنابراین مجلس جدید است و به‌طورقطع ایده‌هایش نیز جدید خواهد بود.

فتنه خط قرمز برخی از نمایندگان مجلس دهم نیست!

عضو هیات رئیسه مجلس دهم با بیان اینکه برخی از نمایندگان مجلس حامی دولت هستند و فتنه خط قرمز آن‌ها نیست، افزود: این در حالی است که فتنه خط قرمز نظام است و البته برخی از نمایندگان هم بر اساس مصلحت رأی دادند تا بهانه تقابل مجلس با دولت وجود نداشته باشد.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به چگونگی واکنش ایران در مقابله با بدعهدی‌های طرف غربی در برجام تأکید کرد: من از ابتدا با برجام مخالف بوده و هستم و معتقدم برجام به‌گونه‌ای تنظیم‌شده است که ما ابتدا باید به تعهدات خود عمل می‌کردیم تا طرف غربی به تعهدات خود عمل کند و امروز ما به همه تعهدات خود عمل کردیم و 2 سال زمان می‌برد تا به وضع سابق برگردیم.

وی افزود: ما در مرحله قبل از تصمیم نیستیم؛ کسانی که قول دادند وظیفه‌دارند به نتیجه رسیدن تعهدات طرف مقابل را پیگیری کنند.

خودتحریمی ها مربوط به FATF نیست مربوط به برجام است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین درباره FATF گفت: این قرارداد همانند برجام هم فرصت‌هایی را ایجاد و هم تهدیداتی را متوجه ما می‌کند؛ مهم این است که قرارداد چگونه بسته می‌شود و باید بدانیم اگر با برنامه به چنین قرارداد نپیوندیم به تولیدمان آسیب خواهد رسید.

قاضی‌زاده درباره خود تحریمی حاصل از FATF نیز تصریح کرد: FATF نکات امنیتی دارد که باید لحاظ شود؛ این خودتحریمی ها مربوط به برجام است، چون تحریم‌های اولیه برداشته نشده است و بانک‌ها مجبور به اعمال مقررات آن‌ها هستند و باید شرایط آن‌ها را بپذیرند و درواقع FATF ابزار شفاف کردن این مسئله است که از طرفی برای ما در مبارزه با پول‌شویی فرصت است ولی از طرف دیگر برای دشمن فرصت است چون به اطلاعات شهروندان ما دسترسی پیدا می‌کند.

وی همچنین درباره قراردادهای نفتی جدید اظهار داشت: قراردادهای نفتی جدید برگشت به زمان قبل از قیام ملی نفت است چراکه زمان ملی شدن صنعت نفت فقط اکتشاف دست خارجی‌ها بود و بهره‌برداری در اختیار خودمان بود اما در حال حاضر در قراردادهای جدید نفتی بهره‌برداری و مالکیت نفت به خارجی‌ها واگذار می‌شود و این مسئله محل اختلاف مجلس و دولت است.

قراردادهای نفتی جدید بازگشت به دوران قبل از ملی شدن نفت است/ دولت مدعی است چون پول‌نداریم آزادگان را به توتال واگذار کنیم

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت معتقد است باید با شرایط دیگر رقبا وارد قراردادهای نفتی با سرمایه‌گذاران خارجی شویم، گفت: دولت می‌گوید ما پول‌نداریم و کشورهای همسایه با 140 تا 480 میلیارد دلار با سرمایه‌گذار خارجی قرارداد می‌بندند و ما این میزان سرمایه برای سرمایه‌گذاری نداریم و اگر چنانچه سرمایه‌گذار خارجی تفاوتی بین قرارداد ما با کشور دیگر احساس نکند، از انعقاد قرارداد سرباز می‌زند.

قاضی‌زاده قراردادهای نفتی جدید را متعلق به واگذاری میدان نفتی آزادگان به توتال فرانسه برشمرد و گفت: ما در مجلس از طرفی باید ملاحظه رشد و توسعه کشور را بکنیم و بدانیم در یک جزیره تنها زندگی نمی‌کنیم و از طرف دیگر نباید اجازه دهیم مصالح انقلاب اسلامی درخطر قرار گیرد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره رفاه فرهنگیان به قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره کرد و افزود: در این قانون ضریب 1.2 و ساعت کار کمتر برای فرهنگیان در نظر گرفته‌شده و بقیه قواعد قانون برای همه کارکنان دولت به‌جز قضات و اعضای هیات علمی یکسان است.

پاسخ قاضی‌زاده در مقایسه عملکرد دولت دهم و یازدهم: بهتر است جواب ندهم!

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به رشد سالانه اعتبارات بخش آموزش‌وپرورش در بودجه هرسال اشاره کرد و گفت: سایر اعتبارات از محل توافق سازمان برنامه‌وبودجه، سازمان امور استخدامی و وزارت آموزش‌وپرورش تعیین می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین در پاسخ به افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی و کاهش کیفیت آن‌ها تصریح کرد: تعرفه‌های عوارض محلی را شورای شهر مستقل از مجلس تصویب می‌کند و ناظر آن فرمانداری است که می‌تواند ظرف 10 روز مصوبات شورای شهر را لغو کند.

وی به ردیف بودجه کمک به زیرساخت‌ها و خرید دستگاه‌های حمل‌ونقل اشاره و تأکید کرد: در سال‌های گذشته دولت در این حوزه یک ریال هم کمک نکرده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به مقایسه عملکرد دولت‌های دهم و یازدهم ترجیح داد جوابی ندهد و همچنین یکی از دلایل استیضاح فانی، وزیر سابق آموزش‌وپرورش را بلاتکلیفی دانشگاه فرهنگیان در حوزه ریاست و اداره شدن 3 سال پیاپی با مسؤولیت سرپرست اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    دولت کار خوبی می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس