رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نحوه اصلاح گام‌به‌گام طرح هدفمندی یارانه‌ها به شدت قابل انتقاد است و در دولت اراده‌ای برای کوچک کردن بدنه خود نمی‌بینیم.

به گزارش مشرق، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در پاسخ به اینکه عملکرد اقتصادی دولت را طی سه سال و نیم اخیر چگونه ارزیابی می‌کنید، خاطرنشان کرد: دولت در یک بخش‌هایی عملکرد خوبی داشته اما در بخش‌هایی عملکرد دولت قابل انتقاد است.

وی کاهش سهم بخش نفت در بودجه عمومی را اقدامی مثبت دانست و گفت: سال‌ها منتظر آن بودیم که این اتفاق بیفتد و در بودجه سال 95، سهم بخش نفت در بودجه کشور کاهش یافت.

نماینده مردم کرمان در مجلس به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: بخشی که به شدت قابل انتقاد است نحوه اجرای هدفمندی یارانه‌ها است که باید گام به گام اصلاح می‌شد و نشد.

به گفته پورابراهیمی همچنین آنچه از شواهد برمی‌آید اینکه دولت هیچ اراده‌ای برای کوچک کردن بدنه خود ندارد در حالی که یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی همین مساله است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه قرار بود تا توجه ویژه‌ای به اقتصاد دانش‌بنیان بشود اما دولت در این زمینه کارهای بینابینی انجام داده است،خاطرنشان کرد: همچنین در راستای جذب سرمایه‌گذاری خارجی که به رشد اقتصادی کمک می‌کند آنطور که باید تحرکی نداشته‌ایم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس