مستند «زمزمه‌های آسمانی» روایتگر زندگی شهید حاجی حسنی، قاری برجسته کشورمان از دوران سه سالگی تا پس از شهادت وی در حادثه منا است که به صورت خلاصه‌ای از زوایای مختلف زندگی این شهید بزرگوار در غالب مستند درآمده است.

به گزارش مشرق به نقل از «روابط عمومی جشنواره عمار»، مریم ذبیحی، کارگردان مستند «زمزمه‌های آسمانی» و دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه فنی و حرفه‌ای الزهرا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد گفت: مستند «زمزمه‌های آسمانی» روایتگر زندگی شهید حاجی حسنی، قاری برجسته کشورمان از دوران سه سالگی تا پس از شهادت وی در حادثه منا است که به صورت خلاصه‌ای از زوایای مختلف زندگی این شهید بزرگوار در غالب مستند درآمده است.

کارگردان مستند «زمزمه‌های آسمانی» در خصوص علت انتخاب این موضوع جهت ساخت مستند، گفت: ایران دارای قاریان فرهیخته بسیاری است؛ اما حدود ۹ سال بود که در مسابقات تلاوت قرآن مالزی مورد ظلم و بی‌عدالتی قرار می‌گرفت و در کسب عنوان ناکام می‌ماند که سرانجام این ناکامی‌ها سال گذشته با کسب عنوان در مسابقات تلاوت قرآن مالزی توسط قاری فرهیخته کشورمان شهید حاجی حسنی شکسته شد؛ اما افسوس که در حادثه تلخ منا که سال گذشته در شهر مکه اتفاق افتاد شهید وی نیز به دیار باقی شتافت و فرصت دوباره برای تکرار افتخارهایی در زمینه تلاوت قرآن و دیگر فعالیت‌های قرآنی را نیافت.

وی در ادامه تصریح کرد: این اولین تجربه کاری من در زمینه مستند است، البته تا کنون در تئاترهای مختلف قرآنی شرکت کرده‌ام. به طور کلی به همین دلیل بود که این مستند را از جانب دانشگاه پذیرفته و با حمایت و تشویق همه جانبه دانشگاه و خانواده موفق به پشت سر گذاشتن مراحل ساخت این مستند شدم.

این دانشجو در خصوص مراحل ساخت این مستند، تصریح کرد: کار تصویر برداری این مستند که روایت‌گر زندگی یک شهید از جنس قرآن است حدود پنج ماه به طول انجامید و پس از آن مستند خام وارد مرحله تدوین شده که این مرحله نیز به تنهایی حدود چهار ماه زمان برد و در نهایت حاصل زحمات و کوشش‌های ۹ ماه من و سایرافرادی که این ایده و طرح را حمایت کردند در غالب مستندی چهل و چهار دقیقه‌ای باعنوان «زمزمه‌های آسمانی» درآمد.

دبیر کانون قرآن و عترت ضمن اشاره به این مطلب که نویسندگی این مستند را خودم برعهده داشتم و اکثر سکانس‌ززهای گرفته شده از دوستان و خانواده شهید حاجی حسنی بود، تصریح کرد: اولین اکران این مستند در تابستان گذشته به صورت اکران خصوصی برای خانواده شهدا صورت گرفت و پس از آن در ۱۱ مهر سال جاری در محفلی قرآنی به عنوان اولین اجرای آزمایشی خود در حضور شخصیت‌های برجسته مذهبی کشور به روی پرده رفت.

 

مستند«زمزمه‌های آسمانی» در جشنواره عمار حاضر می‌شود

وی تصریح کرد: در نهایت پس از طی کردن سلسله مراتب مربوطه با اکران این مستند در دانشگاه فردوسی موافقت شد، همچنین قرار است مستند زمزمه‌های آسمانی ۱۸ آبان ماه سال جاری در جشنواره مردمی فیلم عمار به روی صحنه برود که امیدواریم این مستند بتواند در دیگر جشنواره‌ها هم در سطوح مختلف جوایز حضور خویش را کسب کند.

ذبیحی گفت: البته مستندهای حاضر در جشنواره عمار نتیجه زحمات و تلاش‌های سخت کوشانه کارگردان‌های باتجربه کشور است و این در حالی است که من اولین تجربه مستندسازی خود را به این دوره از جشنواره عمار ارسال می‌کنم به همین علت احتمال برگزیده شدن مستند «زمزمه‌های آسمانی» در این دوره از جشنواره عمار کم است و ارسال این مستند بیشتر جنبه کسب تجربه برای مستندات بعدی و همچنین الگوسازی برای قشر دانشجو و فراهم کردن زمینه‌ای برای آشنایی بیشتر دانشجویان با فعالیت‌های قرآنی دارد‌.

ذبیحی در پایان با اشاره به این نکته که استقبال قشر دانشجو از فعالیت‌های مربوط به قرآن بسیار کم است گفت: با این‌که قرآن و فعالیت‌های قرآنی باعث گسترش و بزرگی روح انسان می‌شود؛ اما امروزه شاهد استقبال بسیار کم قشر دانشجو از این‌گونه فعالیت‌ها هستیم و این نیز جای نگرانی بسیار دارد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس