مدیرعامل شرکت برق منطقه تهران با بیان اینکه یک شرکت داخلی که بالاترین امتیاز را کسب کرده بود برنده احداث 67 پست فوق توزیع از 312 پست فوق توزیع شد و در حال حاضر در مرحله کسب قیمت است که از طریق بانک مرکزی پیگیر موضوع فاینانس آن که احتمالا از کشور چین است، هستیم.

به گزارش مشرق، غلامرضا خوش‌خلق در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا برنده مناقصه احداث 312 پست فوق تولید مشخص شد یا خیر؟ گفت: شرکت برق منطقه تهران به نیابت از شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور مناقصه احداث 312 شرکت پست فوق توزیع را با 97 شرکت متقاضی برگزار کرد که پس از بررسی‌ها در نهایت به 200 شرکت رسید.

وی افزود: در ادامه مناقصه با 20 شرکت برگزار و در نهایت 10 شرکت در مرحله اول اسناد را خریداری کردند و به دلیل اینکه دو شرکت نتوانستند شرایط مناقصه که همانا تجهیزات داخلی پست‌ها که حداقل باید 51 درصد باشد را ارائه کند، حذف شدند.

خوش‌خلق ادامه داد: در نهایت یک شرکت داخلی که بالاترین امتیاز را کسب کرده بود برنده احداث 67 پست فوق توزیع از 312 پست فوق توزیع شد و در حال حاضر در مرحله کسب قیمت است که از طریق بانک مرکزی پیگیر موضوع فاینانس آن که احتمالا از کشور چین است، هستیم.

به گفته وی بانک مرکزی باید شرایط این فاینانس را تایید کند که احتمالا بالغ بر 200 میلیون دلار است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه تهران در خصوص تلفات برق در شبکه سراسری گفت: ایران دارای 800 هزار کیلومتر شبکه برق است و نباید به عنوان مثال میزان تلفات برق ایران با کشور کره جنوبی مقایسه شود.

خوش‌خلق تاکید کرد: 50 درصد مصرف برق در کره جنوبی مصارف صنعتی است که پیوسته و همیشگی هستند نقش موثری در پایداری شبکه دارند پس قاعدتا میزان تلفات برق این کشور پایین‌تر از میزان تلفات برق در ایران است.

وی افزود: تلفات برق دو قسمت است که یک قسمت آن فنی است و دیگری غیرفنی است بنابراین تلفات فنی به کل شبکه و تجهیزات و تلفات غیر فنی به عوامل بیرونی که برق‌های غیرمجاز شامل آن می‌شود بازمی‌گردد.

خوش‌خلق اضافه کرد: تلفات برق در شبکه توزیع کشور از 15 درصد به 11 درصد رسیده و در حوزه انتقال این تلفات به 3 درصد رسیده است که در حد قابل قبولی است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس