به گزارش مشرق به نقل از فارس،سيد رضا اكرمي درباره رشد و گسترش
نگرانكننده تبليغات خارج از چارچوب در سطح كشور اظهار داشت: تبليغاتي كه
در بخشهاي مختلف انجام ميشود، هر يك داراي قوانين، چارچوب و ضوابط
مشخصي است.
وي خاطرنشان كرد: تبليغات بازرگاني كه در تلويزيون
انجام ميشود نيز يكسري ضوابط خاصي دارد كه بايد دقيقا طبق اين ضوابط عمل
شود همچنين ممكن است در سطح شهر، نوع خاصي از تبليغات انجام شود كه خارج
از چارچوب و قوانين مصوب باشد.
اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي
اسلامي با اشاره به تبليغاتي كه بدون مجوز و خارج از چارچوب در اشكال
مختلف در سطح شهر انجام ميشود، تصريح كرد: بايد موارد تخلف به كميسيون
فرهنگي مجلس گزارش شود و چنين مواردي همراه با جزئيات و مستندات آن براي
مجلس ارسال شود تا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين خصوص سؤال شود.
اكرمي
يادآور شد: هر شهروند يا دستگاهي كه مواردي از اين تخلفات تبليغاتي را در
اختيار دارد، ميتواند آن را به اطلاع كميسيون فرهنگي مجلس برساند.
وي
با اشاره به وضعيت حاكم بر فضاي تبليغاتي كشور در بخشها و اشكال مختلف
اظهار داشت: به نظرم آنچه كه امروز در تلويزيون تبليغ ميشود، مناسب نيست
چرا كه اين شيوه تبليغات تنها در پي جذب آگهي بيشتر است و هدفي جز كسب سود
و منفعت مادي ندارد.
اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس متذكر شد: آنچه
كه تلويزيون بايد به آن بها دهد، مسئله "توليد" است آن هم مسئله توليد
داخل و اينكه توليدكننده ايراني بايد مورد پشتيباني و تشويق قرار گيرد
اما متاسفانه رويه فعلي تبليغات در تلويزيون تنها در پي كسب پول بيشتر
است.
اكرمي يكي از تبعات سنگين اين شيوه تبليغات را رشد
مصرفگرايي و ضربه به توليد داخل دانست و تصريح كرد: حضرت امام (ره)
تعبيري كه از صدا و سيما داشتند اين بود كه صدا و سيما بايد دانشگاه باشد
اما در حال حاضر صدا و سيماي ما، دانشگاه نيست بلكه فروشگاه است.
کد خبر 65184
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۳
- ۴ نظر
- چاپ
عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تعبير حضرت امام(ره) كه صدا و سيما بايد دانشگاه باشد، گفت: با نوع تبليغاتي كه در حال حاضر در صدا و سيما انجام ميشود، صدا و سيماي ما "دانشگاه" نيست بلكه "فروشگاه" است.