نخست‌وزیر کانادا می‌گوید یکی از وزرای زن کابینه‌اش که تا حالا می‌گفته در افغانستان به دنیا آمده ولی در واقع متولد ایران است، از روی عمد و برای گرفتن اقدامت کانادا دروغ نگفته و مستحق اخراج از کابینه نیست.

به گزارش مشرق، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر جوان کانادا از «مریم منصف» وزیر موسسات دموکراتیک دولت خود که به خاطر دروغ گفتن درباره محل تولدش به مشکل برخورده، حمایت کرد.

خانم منصف چندی پیش به دلیل سه مورد سفر به ایران مورد مواخذه مخالفان سیاسی قرار گرفته و برای آرام کردن تنش‌ها، هفته گذشته طی بیانیه‌ای گفت که برای زیارت و با پاسپورت افغانی خود به ایران رفته است.

جنجال‌ها برای این وزیر زن خارجی‌تبار اما پایانی ندارد و آنگونه «مترونیوز اتاوا» نوشته، این بار منتقدان بر محل تولد مریم منصف و دروغ‌گویی وی در این خصوص تمرکز کرده و استعفای وی را خواستارند.

خانم وزیر پیش از این گفته بود در افغانستان به دنیا آمده و سپس خانواده‌اش به ایران و نهایتاً به کانادا مهاجرت کرده‌اند.

حالا اما مشخص شده که مریم منصف متولد ایران است.

این عضو کابینه حاکم کانادا می‌گوید مادرش همیشه برایش از تولد در افغانستان داستان می‌گفته و وی خبر نداشته که متولد ایران است؛ مخالفان اما می‌گویند دروغ سزایش استفعا است.

نخست‌وزیر ترودو امروز وارد این جنجال شد و ضمن حمایت از وزیرش گفته کسانی که از جنگ فرار می‌کنند، در شرایط پیچیده‌ای هستند و همیشه نمی‌دانند که دقیقاً در کدام سوی مرز به دنیا آمده‌اند.

جاستین ترودو در ادامه گفته که مورد مریم منصف با مورد کسانی که برای گرفتن اقامت کانادا از روی عمد دروغ می‌گویند، خیلی متفاوت است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
    0 0
    به کانادایی های تازه به دوران رسیده بگه افغانستان و ایران یک کشور بوده اند به نام ایران .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس