سخنگوی دولت عراق هرگونه طرح برای خروج داعشی‌ها از موصل به سوریه را رد کرد.

به گزارش مشرق، سعد الحدیثی سخنگوی دولت عراق در گفتگو با شبکه خبری المیادین در ارتباط با اعلام طرحی از سوی اقلیم کردستان عراق مبنی بر خروج داعشی‌ها از موصل به سوریه گفت: روند نبرد در موصل را فرمانده کل نیروهای مسلح و فرماندهی عملیات مشترک تعیین می‌کنند.

وی گفت تصمیم در خصوص نبرد علیه داعش تصمیمی نظامی است و طرفهای سیاسی نباید در آن ورود کنند.

سخنگوی دولت عراق گفت که اقلیم کردستان از جانب خود این سخن را مطرح کرده است، زیرا تصمیمات نظامی سرّی است و این تصمیمات اعلام نمی‌شود و پیشمرگه‌ها نمی‌توانند درباره خروج داعش از موصل تصمیم‌گیری کنند.

حدیثی خاطرنشان کرد که فاصله بین موصل و مرزهای سوریه زیاد است و خروج داعشی‌ها به‌سمت این مرزها، شکار آنها را راحت‌تر می‌کند، زیرا جنگنده‌های عراقی و نیروهای نظامی در منطقه هستند و شکار داعشی‌ها در این مناطق و خارج از شهرها به‌دلیل دوری آنها از غیرنظامیان، راحت است.

وی افزود: به‌موجب توافق بین نیروهای پلیس فدرال و ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه، تصمیم‌گیری درباره روند عملیات نظامی و برنامه‌‌ریزی در این خصوص به‌عهده فرماندهی کل نیروهای مسلح و فرماندهی عملیات مشترک در بغداد است و هیچ کس دیگری نمی‌تواند در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

سخنگوی اقلیم کردستان عراق اخیراً از طرحی خبر داد که به‌موجب آن به تروریستهای داعشی اجازه داده می‌شود از طریق یک گذرگاه از موصل به سوریه بروند.

این در حالی است که طی روزهای گذشته نیروهای داوطلب مردمی عراق اعلام کردند که اگر نیاز باشد برای تعقیب داعشی‌ها به سوریه نیز خواهند رفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس