مستند 28 دقیقه‌ای «نبرد پالمیرا» به کارگردانی حجت الاسلام فلاح‌پور و با اجرای طرح گروه رسانه‌ای فاطمیون، در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مستند «نبرد پالمیرا» که به روایت آزاد سازی شهر تدمر به دست نیروهای سوری و تیپ فاطمیون می‌پردازد، مراحل تولید را به پایان رسانده است و طی روزهای آینده از تلویزیون به نمایش در می‌آید.

حجت الاسلام و المسلمین ساسان فلاح‌پور کارگردان این مستند با بیان اینکه شهر پالمیرا یا تدمر به دلیل داشتن آثار باستانی از تمدن بشری و همچنین چاه‌های نفت اهمیت راهبردی برای گروه تروریستی داعش داشت، گفت: به دلیل اهمیت بالای شهر تدمر، نیروهای مقاومت برنامه ریزی پیچیده‌ای برای بازپس‌گیری آن از داعش انجام دادند که در مستند «نبرد پالمیرا» تلاش شده است گوشه‌ای از این تلاش‌ها به تصویر کشیده شود.

این کارگردان مستند در ادامه به شیوه ساخت مستند «نبرد پالمیرا» اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل برخی مسائل امنیتی و نزدیک بودن شهر پالمیرا به شهر رقه که پایتخت تروریست‌های داعشی است، امکان ورود تیم مستند ساز به این شهر وجود نداشت به همین دلیل، ما با آموزش برخی از نیروهای تیپ فاطمیون، از آنها خواستیم که در حین عملیات آزاد سازی از موقعیت‌های مختلف فیلم‌برداری نمایند.

وی در ادامه از شهید سید حکیم حسینی به عنوان یکی از افراد تأثیر گذار در ساخت این مستند یاد کرد و گفت: شهید حسینی که مسئول اطلاعات و عملیات تیپ فاطمیون بود، نقش بسزایی در تصویر برداری و ثبت وقایع رخ داده در عملیات آزاد سازی پالمیرا داشت که چندی بعد از اتمام عملیات، به شهادت رسید.

بنابراین گزارش، مستند 28 دقیقه‌ای «نبرد پالمیرا» به کارگردانی حجت الاسلام و المسلمین ساسان فلاح‌پور و با اجرای طرح گروه رسانه‌ای فاطمیون، در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده است و در آینده نزدیک از شبکه‌های مختلف سیما به نمایش در می‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس