کد خبر 649490
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲

وزیر نیرو با بیان اینکه هزینه‌های انشعاب برق سنگین است از ایجاد شفافیت در هزینه‌های انشعاب سخن گفت.

به گزارش مشرق، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو با حضور در نشست علنی امروز یکشنبه پارلمان برای پاسخ به سوال احمد امیرآبادی نماینده مردم قم درباره اینکه «دلایل افزایش قیمت انشعاب برق در سال‌های اخیر چیست» گفت: زمانی که ما یک انشعاب جدید برق اضافه می‌کنیم تصور اغلب مردم این است که یک سیم وصل می‌شود در حالیکه اینگونه نیست و برای هر انشعاب تأسیسات جدیدی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد انشعاب جدید هزینه‌های سنگینی دارد، اظهار داشت: البته هزینه‌های سنگین فقط برای اضافه شدن انشعاب نیست بلکه بالا رفتن مصرف هم هزینه‌های بالایی دارد که این هزینه‌ها به وزارت نیرو و شرکت ها تحمیل می‌شود.

چیت‌چیان در همین زمینه یادآور شد: در سال 92 با شروع به کار دولت یازدهم تمام هزینه‌ةایی که به اسامی مختلف از مردم گرفته می‌شود تجمیع شد و تمامی آنها در یک قالب مشخص برای شب‌های مختلف معین گردید.

وی اقدام وزارت نیرو در تجمیع هزینه ها را عاملی برای شفافیت در هزینه‌های انشعاب خواند و افزود: اگر ما می‌خواستیم نرخ تورم سالانه را از سال 83 تاکنون اعمال کنیم باید مبلغ حدودا یک میلیون و 600 هزار تومان را دریافت می‌کردیم اما امروز بیش از 925 هزار تومان دریافت نمی‌شود.

وزیر نیرو ادامه داد:‌ در مجلس گذشته نمایندگان و علی‌الخصوص کمیسیون انرژی طی تحقیقی دریافتند که صنعت برق به اندازه هزینه‌ها درآمد ندارد و پس از آن بود که قانون حمایت از صنعت برق تصویب شد.

چیت‌چیان هزینه انشعاب در کلانشهرها و روستاها را مورد اشاره قرار داد و بر عدم دریافت هزینه‌های واقعی از مردم تأکید کرد.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس