کد خبر 649356
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵

سالاری از دستگیری یك كلاهبردار میلیاردی با عنوان مرد هزار چهره خبر داد و گفت: این فرد با جعل عناوین قضائی از جمله دادستان، معاون دادستان، قاضی اجرای احكام، نماینده قوه قضائیه و سردار نظامی به كلاهبرداری از مراجعان به دستگاه قضائی اقدام می‌كرده است.

به گزارش مشرق، دادستان عمومی وانقلاب کرمان از دستگیری یك كلاهبردار میلیاردی با عنوان مرد هزار چهره خبر داد و گفت: این فرد با جعل عناوین قضائی از جمله دادستان، معاون دادستان، قاضی اجرای احكام، نماینده قوه قضائیه و سردار نظامی اقدام به كلاهبرداری از مراجعان به دستگاه قضائی می كرده است.
 
وی در تشریح این خبر افزود: این كلاهبردار سابقه دار، فعالیت های مجرمانه خود را از سال 1393 در استان اصفهان آغاز كرده و سپس این اقدامات را به ترتیب در استان های فارس، بندرعباس، یزد، كرمان و مجددا در بندرعباس تكرار كرده است .
 
سالاری در تشریح نحوه شناسایی و دستگیری این متهم، اظهارکرد: به دنبال وصول گزارشاتی در شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب كرمان مبنی بر چندین فقره كلاهبرداری از مراجعان به دستگاه قضائی ، اقدامات مستمر و شبانه روزی حفاظت اطلاعات دادگستری كل استان كرمان، پلیس آگاهی و بازپرسی شعبه یازدهم برای شناسایی و دستگیری این فردآغاز شد.
 
وی با اشاره به اینكه با راهنمایی شكات و مالباختگان عكسی از وی تهیه و سپس هویت وی مشخص و معلوم شد وی ساكن استان اصفهان كه نیابت قضایی جهت دستگیری وی صادر اما مشخص شد که از آنجا به استان دیگری نقل مكان نموده و از استان دیگر نیز به استان سومی منتقل كه نهایتا مجددا در استان كرمان مشاهده و مورد تعقیب قرار گرفت.
 
این مقام قضایی درادامه بیان کرد: پس از اقدامات تعقیبی و تحقیقی گسترده و چندین روز عملیات تعقیب و مراقبت برای دستگیری این متهم انجام شده، این فرد كلاهبردار، 13 مهرماه سال جاری پس از ارسال نیابت قضایی از استان كرمان، در استان هرمزگان پس از انجام چندین مورد كلاهبرداری در یك روز و در حین مذاكره با طعمه جدید خود دستگیر شد.
 
سالاری همچنین گفت: این فرد با جعل عناوین قضائی و نظامی و ادعای نفوذ در دستگاه قضائی برخی از افراد مسن و اهالی روستاها را فریب داده و با ادعای حل پرونده های آنها، مبالغی رااز این افراد كلاهبرداری كرده و سپس متواری شده و در استان دیگری فعالیت های مجرمانه خود را تكرار می كرده است.
 
دادستان كرمان در ادامه با اشاره به 12 فقره سابقه كیفری این متهم، گفت: این فرد سوابقی از جمله كلاهبرداری، سرقت، سرقت به عنف، تحصیل مال از طریق نامشروع،جعل عنوان، تهدید، توهین و ادعای نفوذ را در كارنامه خود دارد.
 
وی بابیان اینكه در زمان دستگیری این متهم چندین فقره سیم كارت متعلق به مالباختگان نیز كشف شده است، افزود: در حال حاضر تحقیقات اولیه در این پرونده انجام، حساب های بانكی متهم مسدود ومتهم با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است.
 
این مقام قضائی تاكید كرد: هرگونه ادعای افراد مبنی بر اعمال نفوذ در دستگاه قضایی و توانایی در حل مشكلات پرونده های قضائی صحت ندارد و این دستگاه در راستای وظیفه عدالت گستری خود همواره بر اساس قانون به پرونده ها و موارد مطروحه رسیدگی كرده و حكم مقتضی را صادر می كند، از این رو شایسته است كه افراد به كلاهبرداران و افرادی كه در صدد سوء استفاده هستند اعتماد نكرده و در صورت مشاهده چنین افرادی، مراتب را به حفاظت اطلاعات قوه قضائیه اطلاع دهند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    1 0
    وای به روزی که نمک گندیدست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس