کد خبر 649072
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶

سازمان تحقیقات هوا و فضای هند (ایسرو) در نظر دارد با قرار دادن 83 ماهواره در مدار زمین با یک موشک، رکورد جدیدی در این خصوص ثبت کند.

به گزارش مشرق، راکش ساسیبوشان مدیر شرکت انتریکس وابسته به سازمان تحقیقات هوا و فضای هند گفت: 'ایسرو' در اقدامی بی سابقه در نظر دارد 81 ماهواره خارجی و دو ماهواره بومی را در سه ماه نخست سال 2017 با یک موشک در مدار زمین قرار دهد.
 
وی تصریح کرد: در این عملیات تمامی ماهواره ها با یک موشک و به طور همزمان در مدار زمین قرار داده می شوند.
 
مدیر شرکت 'انتریکس' خاطرنشان کرد: سازمان تحقیقات هوا و فضا از موشک پی اس ال وی-ایکس ال (PLSV-XL) برای پرتاب این ماهواره ها استفاده می کند.
 
وی وزن این ماهواره ها که با موشک 'پی اس ال وی - ایکس ال ' در مدار زمین قرار می گیرد را یک هزار و 600 کیلو گرم ذکر کرد. سازمان تحقیقات هوا و فضا هند همچنین در حال آزمایش موتور جدید برودتی، قادر به حمل موشک های سنگین تر' جی اس ال وی ' نسل سوم است .
 
این موشک قرار است در ماه ژانویه سال 2017 به هوا پرتاب شود. 'ایسرو' برای صرفه در هزینه ها از تکنولوژی موتور های برودتی در موشک ها برای حمل ماهواره های سنگین تر استفاده می کند.
 
سازمان تحقیقات هوا و فضای هند در ماه ژوئن در ماموریتی بسیار مهم 20 ماهواره متعلق به کشورهای امریکا، آلمان، کانادا و اندونزی را با یک موشک در مدار زمین قرار داده بود. سازمان تحقیقات هوا و فضای هند تاکنون 6 ماهواره رهیاب بومی را در مدار زمین قرار داده است.
 
یکی از موفق ترین عملیات های این سازمان پرتاب ماهواره به کره مریخ و ارسال چندین عکس توسط این ماهواره به زمین بود. ناسا از هند برای همکاری مشترک در عملیات مریخ 2 دعوت کرده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    یاد قطارهای مسافربری بمبئی و کلکته رو زنده کردن
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    یعنی چی؟! موشکِ به هر نقطه ای در فضا که رسید، یه تف میندازه میره مدارِ بعدی ..!! ولمون کن بابا، تیربار موشکی ساخته، مگه مسلسلِ یه جا وایسه 80 تا ماهواره پرتاب کنه دورو ور خودش!!
  • ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    هند تا الآن چند بار تونسته این کار رو انجام بده!.....اولا خود ماهواره ها می تونن با سیستم رانش مداری نسبت به ماهواره های دیگه ارتفا مداری خودشونو بعد از تزریق تغییر بدن و هر ماهواره در یه مدار قرار بگیره دوما ماهواره برهای پیشرفته موتورهای مرحله های نهایی اونها توانایی خاموش و روشن شدن دوباره داره یعنی در یک مدار می تونن دها ماهواره رو تزریق کنن و نیز و تغییر مدار به کمک موتورهای کمکی جنابی که یعنی می تونه وقتی در یه مدار ماهواره هاشو تزریق کرد به یه مدار دیگه انتقال مداری بده..... برای هندی که مریخ گرد به سمت مریخ پرتاب کرده این کار چندان سختی نبوده...البته رقیب هندی ها یعنی چینی ها فعلا جلوتر هستن
  • حسین ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    از گشنگی دارن میمیرنفضا فضا میکنن...خخخخخخخ
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    هندی هایی که 10 سال پیش مسخره می کردیم چی شدن!!..ما چی شدیم!!!!!!!!
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    حسین هنددهمین اقتصاد برتر دنیاست و خیلی امارفقر پایین اومده اونجا و از هرلحاظ از ایران جلوتره تو فکرت راجبه هند مثل40سال قبله
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    0 0
    ما هم دیگه پیکان تولید نمیکنیم. :|

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس