جانشین فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق موسوم به الحشد الشعبی با اشاره به نقش مهم تهران در آزادسازی خاک عراق از چنگ داعش تأکید کرد که این نیروها هیچ گونه همکاری با آمریکا ندارند و حضور ترکیه در عراق را نیز غیر قانونی می‌دانند.

به گزارش مشرق، «ابومهدی المهندس» فرمانده میدانی و جانشین فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق موسوم به الحشد الشعبی تأکید کردکه این گروه در نبرد آزادسازی موصل نقش اصلی را دارد و از نظر راهبردی، مهمترین گروه در این عملیات به شمار می‌رود.

المهندس با اشاره به اینکه هدف از این عملیات فقط مرکز موصل نیست، بلکه مناطق گسترده ای از اطراف آن را نیز شامل می‌شود، اعلام کرد: در حال حاضر ما به عنوان بسیج مردمی مأمور آزادسازی محور غربی این شهر هستیم... با نیروهای کُرد روابط خوبی داریم... در نبرد با داعش مانند عملیات شکستن محاصره آمرلی و در آزادسازی السعدیه و جلولاء با نیروهای کُرد همکاری داشتیم.

وی درگفت‌وگو با روزنامه «الاخبار» لبنان درباره نقش مهم و برجسته جمهوری اسلامی ایران در بیرون راندن داعش از خاک عراق گفت: از روز اول اشغال شهرهای عراق توسط عناصر تروریستی وابسته به داعش، جمهوری اسلامی به صورت کارآمد، اساسی و مستقیم در این جنگ بزرگ سهیم بود. درست در زمانی که همه عراق را رها کرده بودند. اگر حمایت جمهوری اسلامی از عراق در زمینه تسلیحات و تجربه نبود، نمی‌توانستیم اراضی اشغال شده را از داعش باز پس بگیریم. برادر عزیر و فرمانده شجاع قاسم سلیمانی نقش برجسته ای در پیروزی در این نبردها داشت. [او] با درخواست دولت عراق آمد. این مسئله درباره حزب الله لبنان نیز صدق می‌کند که از نیروهای عراق به ویژه الحشد از نظر مشورتی، آموزشی و تجربی حمایت کردند.

جانشین فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق ضمن تکذیب هر گونه همکاری با ائتلاف آمریکا، درباره ترکیه نیز اظهار داشت: الحشد با ترکیه هیچ توافقی ندارد. ما در قبال این نیروها موضع دولت را داریم و آنان را نیروهای غیر قانونی می‌دانیم که حضور آنان در خاک عراق غیر قانونی است.

المهندس با اشاره به اینکه در ضمن طرح آزادسازی موصل، طرحی برای تأمین امنیت مرزهای سوریه نیز در نظر گرفته و این مأموریت به الحشد واگذار شده، تأکید کرد، ما با أموریت اصلی خود یعنی نابودی تروریسم در عراق و منطقه تمرکز و در راستای پشتیبانی از نظام و روند سیاسی عراق فعالیت می‌کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس