جانشین فرمانده سپاه قدس گفت: هنوز بسیاری از مسائل درباره ناو غرق شده آمریکا گفته نشده است و ما منتظریم تا آمریکایی‌ها کشته شدن نیمی از سرنشینان ناو جنگی خود و دیگر اسرار نظامی درگیری‌های اخیر را به زبان بیاورند.

به گزارش مشرق، سردار اسماعیل قاآنی در مراسم یادواره شهید مهندس آقاسی زاده که شامگاه پنجشنبه در جامعه الحسین بسیج مهندسین صنعتی مشهد برگزار شد، بابیان اینکه شهدا افتخار ملت و نظام هستند، اظهار داشت: تشیّع تنها مکتبی در دنیا است که رهبران آن بدون استثنا به شهادت رسیده‌اند و از همین منظر هم تمام کسانی که خود را پیرو این گفتمان می‌دانند، شهادت را همچون مأوا و آرمانی متعالی می‌شمارند.

وی ادامه داد: هنگامی‌که سیره زندگانی شهدا را مطالعه می‌کنیم، درمی‌یابیم که شهدا مجموعه فضائلی هستند که رسیدن به هرکدامشان عمری مجاهدت نیاز دارد؛ شهید برای جاودانه شدن و رسیدن به جایگاه عالی قرب پروردگار، پله به پله معارف و کمالات انسانی را پشت سر می‌گذارد و ازاین‌جهت آرمان شهادت‌طلبی تشیع را زنده نگه‌داشته است.

جانشین فرمانده سپاه قدس ضمن بیان خاطره اولین دیدار خود با شهید آقاسی زاده در جبهه‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: زمانی که در جبهه‌های جنوب با دشمن بعث درگیر بودیم، خبر رسید که برادری در یگان‌های آموزشی رزم به یادگیری فنون جنگی مشغول شده است؛ حال‌آنکه این فرد مهندسی نابغه است که به‌تازگی مدرک دانشگاهی خود را از خارج کشور اخذ کرده و بی‌آنکه برای این مدرک عالی حق‌وحقوقی بخواهد، برای کمک به نیروهای ایرانی به جبهه‌های نبرد شتافته است.

وی ساده زیستی را یکی دیگر از شاخصه‌های بارز این شهید دانست و افزود: زمانی که قرار بود خانواده خود را به اهواز کوچ دهد، وسایل زندگی خود را بر یک وانت سوار کرد و وقتی این خودرو به قرارگاه رسید، همه ما دیدیم که نصف بار وانت خالی است! در آن زمان که تلویزیون‌های 24 اینچی رنگی در بین اکثر خانواده‌ها معمول بود و حتی اقشار کم برخوردار جامعه هم‌توان خرید آن را داشتند، شهید آقاسی زاده تلویزیون 12 اینچ سیاه‌وسفید در خانه خود داشت که در بین فرماندهان تبدیل به ضرب‌المثلی از ساده زیستی شده بود.

سردار قاآنی گفت: وقتی فردی در چهارچوب خدمت به اسلام قرار می‌گیرد، عمل به وظیفه برای او اوجب واجبات است و در این راه باید از جان نیز مایه بگذارد و پست، مقام، رتبه و مقدار دارایی مالی نیز از درجه اعتبار ساقط است؛ این موضوع جنگ هشت‌ساله ما را دفاع مقدس کرد و جبهه‌های نبرد را تبدیل به دانشگاهی برای تربیت انسان‌هایی عارف، مجاهد، مخلص، بااراده و در یک‌کلام «شهید» نمود.

وی خون شهیدان را پایه اقتدار امروزی جمهوری اسلامی خواند و تصریح کرد: سرمایه‌ای که شهدای این ملت در دوران دفاع مقدس پایه‌ریزی کردند باعث شد تا علاوه بر پایان شرافتمندانه جنگ و حفظ تمامیت ارضی کشور، امروزه جمهوری اسلامی از چنان قدرت و صلابتی برخوردار باشد که علیرغم تمام فشارهای اقتصادی و فرهنگی نه‌تنها در موضع ضعف قرار ندارد بلکه در هرکجای عالم که مسلمانی مورد ظلم و تعرض است، حضور پیداکرده و بر دهان ابرقدرت‌های عالم مشت می‌کوبد.

جانشین فرمانده سپاه قدس دفاع از حرم را دفاع از انقلاب و اسلام دانست و بیان داشت: ارتجاع عرب، آمریکا و همه هم‌پیمانان آن‌ها تمام همت خود را به کار بستند تا با دگرگون کردن اوضاع سوریه، محور مقاومت را کمر بشکنند اما جوانانی در امتداد خط دفاع مقدس، از حرمت حرم‌های مطهر اهل‌بیت(ع) و نوامیس مسلمانان آن‌چنان دفاع کردند که نام «مدافعان حرم» را بسیار زیبنده این مجاهدان راه حق کرده است.

وی اظهار کرد: دلیل ناتوانی غرب و رژیم صهیونیستی در سوریه، عراق، لبنان و دیگر کشورهای منطقه این است که جمهوری اسلامی با کوهی از تجربه به مواجه آن‌ها شتافته است و همه قدرت‌های بزرگ دنیا در این تقابل به‌زانو درآمده‌اند؛ آن‌چنان‌که ناو کلاسیک اماراتی که جزو مدرن‌ترین ناوهای دنیا بود، توسط جوانان یمنی مورد اصابت قرار گرفت و به دونیم شد که این رویداد از جنگ جهانی دوم بی‌سابقه بوده است.

سردار قاآنی با رد ادعاهای آمریکایی‌ها مبنی بر دست داشتن نیروهای ایرانی در انهدام ناو اماراتی‌ها گفت: آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که جوانان مؤمن یمنی با موشک‌های ایرانی ناو امارات را مورد اصابت قرار داده‌اند اما این واقعیت ندارد؛ هنوز بسیاری مسائل درباره این ناو گفته نشده است و ما منتظریم تا آمریکایی‌ها کشته شدن نیمی از سرنشینان ناو جنگی خود و دیگر اسرار نظامی درگیری‌های اخیر را به زبان بیاورند اما تا آن زمان تنها به ذکر این حقیقت اکتفا می‌کنیم که در منطقه‌ای که خاورمیانه نام‌گذاری شده است، ایران همه‌جا هست، اگرچه هیچ جا نیست.

وی در انتها تأکید کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم که راه این شهیدان پر رهرو بماند و ما را هم از معنویت این عزیزان بهره‌مند گرداند.

شایان‌ذکر است که پیکر مطهر شهید مدافع حرم سردار غلامرضا سمایی، خادم کشیک ششم مضجع نورانی ثامن‌الحجج(ع) نیز بر دستان حضار این جلسه تشییع شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • شناس ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    غرب آسیا
  • ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    اشتباس. ایرانی باید بپذیرد که عقب مانده است و باید نوکری انگلوساکسونها را بکند. راه دیگری نیست
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    تا آنجایی که من میدانم تا به حال تنها نیروی نظامی که در جهان موفق شده بارها از سرابازان آمریکایی اسیر بگیرد نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
  • امیر ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    خدا پشت و پناهت سردار.
  • ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    سلام خدا بر مجاهدان راه حق
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    حاجی مطمئنی؟
  • امیر ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    سردار میخوامت. برخی دیپلمات های غرب پرست خوش ندارن اینجور خبرا تو فضای سیاسی کشور پخش بشه
  • ارتشی ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    پاینده و جاوید سپاه و ارتش با هم برادر ایران
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    بدبخت خودفروخته
  • یک ایرانی ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    توی فلک زده بدبخت اگه دوست داری نوکر وبنده انگلوساکسونها باشی عیبی نداره چون نوکر و عقب مانده زاده شدی.ولی ما که آقازاده هستیم و نوکرانی مثل شماها داشتیم و داریم ننگ بزرگیه که بنده غیر خدا باشیم.از اربابت اجازه گرفتی که اومدی بیشه شیران؟اربابت یی نوکر نشه؟
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    سلام : اگر امکان داشت بخشی فقط بخشی از اسرار مقابله نیروهای مدافع ایران اسلامی در رسانه پخش می شد دیگر آن دوستمان که احتمالا قصد شوخی دارد (نیروهای بزدل ایرانی !!!) را دیگر بر زبان جاری نمی کرد . خود دشمن شما اعتراف به بزرگی؛ عظمت ؛ شجاعت و قدرت بلامنازع نیروهای ایرانی دارد . چگونه است که شما شوخی ات گرفته است هم میهن بزرگوار .
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    با ورود کلینگتون به کاخ سفید وحشت خاورمیانه و روسهارو فرا میگیره چرا که باید منتظر جنگ بزرگ که باعث تغییر خاورمیانه میشه باشیم
  • علی ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    نمی دونم شما چند سالته. ولی ما از کارتر و ریگان تا بوش و اوباما رو دیدیم. کاری بیشتر از اونها از دست این یکی هم ساخته نیست. البته که شرق اسلامی در حال تغییر هست ولی نه به میل و اراده ی امریکایی ها!
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    شما شغل اجداد خود را به ما نسبت نده
  • ناشناس ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    خاک برسرت چقدر ذلیل هستی .
  • ناشناس ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و اگر جنگی آغاز شود بازنده اصلی آن امریکا خواهد بود و شکستی بدتر از ویتنام را تجربه خواهند کرد.
  • مسعود ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    سپاس سردار .
  • ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    اون جنازه عرضه راه رفتن هم نداره.
  • ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    بسم الله اگر حریف مایند. 38 سال است که در آماده باش کامل هستیم؛ ما نیز منتظر نبرد سرنوشت ساز هستیم.
  • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    ای جاهل
  • ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    امان از نادونی بعضیها که هنوز نفهمیدن دوره امریکا تموم شده
  • ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    جمهوری اسلامی عشق است عشق
  • ناشناس ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    ناشناس 2:50 با این بلاهت سطح بالایی که داری ودرک درستی از واقعیات نداری، چگونه موفق شدی که کامنت بگذاری، قطعاً کار دشواری برای تو بوده است.
  • ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    عاشقتم سردار به مولا
  • ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    با با اشتباه نکنین این یارو که این پیامو گذاشته کارمند سفارت انگلیسه وگرنه یه ایرانی اینقدر تابلو پیام نمی زاره، ولی روزی میاد آرزوی نوکری مسلمون هارو میکنید عقب مونده شمایید که.....
  • ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    همين تفكر خود فروختگي است كه اين انگل ساكسون ها توانستند طي دو قرن مانند انگل خون وثروت مردمان با تمدن وفرهنگ مشرق زمين را به تاراج ببرند اي خود فروخته و كساني كه به اين نظر مثبت داده ايد شايد ما از نظر علمي از انها عقب تر باشيم اما تاريخ نشان داده كه ما هيچ گاه نوكر هيچ بني بشري نبوده ايم
  • ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    برادر من مطمئن باش اگر امريكا توان كوچكترين كاري را در سوريه داشت انجام مي داد . اما من به اين جمله از امام خميني ره اكتفا مي كنم . كه امريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    اشتباه + شد خب معلومه که راست میگه
  • ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    یه ادم (البته اگه بشه اسم ادم روشون گذاشت ! ) چقدر باید خاک برسر و خود فروخته وبی غیرت باشه که به نوکری روباه پیر انگلیس اعتراف کنه ! ایران اسلامی که در اوائل جنگ تحمیلی حتی توان ساخت سیم خاردار رو نداشت 8 سال با افتخار با تمام با تمام جهان جنگید وبه پیروزی رسید ( صدام معدوم بهانه بود ) وامروز هم به لطف خدا ومجاهدتهای شهید تهرانی مقدم ها قدرت اول خاور میانه شده ایم وانگلیس که هیچ امریکا هم جرئت چپ نگاه کردن به ایران را ندارد ! ( تاکور شود هرآنکه نتواند دید 1 )
  • حجت ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    کلینتونو نمی دونم اما کلینگتون عمرا بتونه غلطی بکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس