« برخلاف ادعای مدیران دولتی، فضای کسب و کار در طول سه سال گذشته بهتر نشده است.»

به گزارش مشرق، روزنامه اصلاح‌طلب وقایع اتفاقیه در گزارشی، با اشاره به ادعای بهبود فضای کسب و کار نوشت: بسیاری از تحلیلگران اقتصادی از شتابزدگی آماری که در نتیجه شور و شوق به واسطه قرار گرفتن در دوران پساتحریم به وجود آمده است، گلایه می‌کنند؛ به طوری که این هیجان‌زدگی باعث می‌شود فضای واقعی از وضعیت اقتصادی و محیط کسب و کار همچنان ناشناخته باقی مانده و در نهایت راهکاری برای حل مشکلات آن اندیشیده نشود.
 
آن‌طور که بسیاری از فعالان اقتصادی می‌گویند، فضای کسب و کار همچنان نیازمند عمل به قانون و ارائه راهکارهای عملی و کارشناسی است.
 
بسیاری از دست‌اندرکاران اقتصادی بر این باور هستند از سه سال گذشته تاکنون، بهبود خاصی در وضعیت کسب و کار ایران رخ نداده است.
 
سالهاست شرایط سخت گرفتن مجوز برای راه‌اندازی کسب و کار، بالا بودن هزینه‌ها و طولانی شدن زمان شروع فعالیت اقتصادی از مهم‌ترین مشکلات سرعت‌گیر اقتصادی محسوب می‌شود.
 
مجیدرضا حریری نایب رئیس‌ اتاق بازرگانی ایران چنین می‌گوید: واقعیت آن است در این سال‌ها تغییری در فضای کسب و کار ایران مشاهده نشده است. موسسات بین‌المللی بارم‌بندی خود را در ارزیابی وضعیت کسب و کار در کشورها تغییر داده و از بسیاری از موارد فاکتور گرفته و با دلالی در محاسبات خود از برخی موارد چشم‌پوشی کرده‌اند؛  بنابراین گزارش‌های فعلی بیانگر وضعیت واقعی موجود در فضای کسب و کار ایران نیست.
 
از سال‌های گذشته تاکنون افزایش ناگهانی قیمت ارز، تغییر قوانین با تغییر زودهنگام مدیران و اعمال سیاست‌های سلیقه‌ای در محیط کسب و کار همچنان به قوت خود باقی مانده است.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس